2015-03-24, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det här måste fan vara en av de bästa repliker jag läst på Flashan, ever! :-D

Efter att ha följt tråden från börjjan kan jag inte låta bli att fundera över hur snacket går i Uddevalla idag?
De som trodde stenhårt på bröderna S*lib*s oskuld från början, har de ändrat uppfattning? Flickvänner etc. Finns det verkligen inga i tråden som känner dem?
Tack
Det var ju så han skrev, tror det finns en hel del i tråden som känner dem eller iaf någon i umgänget.
Citera
2015-03-24, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det här måste fan vara en av de bästa repliker jag läst på Flashan, ever! :-D

Efter att ha följt tråden från börjjan kan jag inte låta bli att fundera över hur snacket går i Uddevalla idag?
De som trodde stenhårt på bröderna S*lib*s oskuld från början, har de ändrat uppfattning? Flickvänner etc. Finns det verkligen inga i tråden som känner dem?

Jodå, snacket är att bröderna är oskyldiga.
Citera
2015-03-24, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Bry er inte om Salibagängets debila strategier att ljuga. Först påstods att BO dödats av polisen sedan hade de alibi av flickvänner som sprack fortare än du kan stava till kuken och därefter började man sprida skrönor om stora knarkaffärer och "stora grabbar" som antingen tvingar bröderna att mörda eller liknande scenarion som skall lägga ansvaret på BO eller okända i samma stil som idioten i Dalarna planterade storyn att kinesiska maffian var efter hans blivande fru för en skuld.

Sådant här lurar vare sig tänkande människor eller polisen men skunkarna berättar väl alla storys de kan komma på där i häktet för att skylla i från sig nu så vännerna får nog snart se upp för anklagelser som kommer från häktet. Lojaliteten från brödernas sida är noll och fantasin från dåliga amerikanska serier.

När det handlar om de verkliga motiven så är jag säker på att det är fråga om impulsgrejer som alla deras tidigare brott som bara tillfälligheter hindrat från att sluta i ond bråd död. Säkert är det någon påstådd i vanligt folks ögon skitsak som det babblats om bland de nära bröderna efter deras hemkomst som ballat ur när sinnet rann på och vapen fanns tillgängligt.
Det är väldigt små och speciella grupperingar som håller på med gängkrig och väldigt få fall löses för att offren aldrig samarbetar. De brotten ser annorlunda ut. Alla i gruppen som drabbas vet vilka som är ansvariga och planerar för hämnd inte för att lösa brotten. Polisen vet också men har svårt att sätta dem för just morden i de fallen.

Detta är annorlunda. Polisen jobbar vidare på att kartlägga förloppen bakåt från själva mordet för att dels eliminera bortförklaringar som kommer i takt med att de konfronteras med olika bevis och för att identifiera vilka som varit inblandade i olika skeden.

Kan man läsa innantill så ser vi nu att man gripit en till vid en husrannsakan och att man först fann knark som grund för anhållande och sedan något annat som krävde kontroll som snabbt visar sig räcka till för anhållande för medhjälp vid mordet vilket betyder att tidigare MGM fortfarande är ansedda som GM. Med tanke på hur snabbt det gick med anhållande för medhjälp efter husrannsakan bör det vara något som är lättidentifierat och analyserat som stämmer med det man trodde sig veta. Ganska säkert tekniska bevis som är mycket tydliga.

Tanken som slår mig är att polisens story om att hittat knark hos senaste MGM endast är ett svepskäl för att fler GM ska tro att de inte är misstänkta. Men ochså att bröderna inte ska se ut som golare...
Citera
2015-03-24, 06:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

De tror så fortfarande alltså?
O flickvännen med alibit har inte backat?
Förstår ju att de gärna vill tro att de är oskyldiga men tänker ändå att fler o fler måste ha börjat undra hur det ligger till med oskulden där? (ja, jag VET att det inte heter så...)
Citera
2015-03-24, 07:07
Medlem
ae123s avatar
Kan motiven möjligtvis ha något med den stora Cannabis Razzian 2014-12-02, där 21 st plockades in misstänkta för cannabis odling och försäljning. Några som är nära sammanlänkade med både BO & MGM, t.ex en viss Nguyen som var på foto från Thailand med de båda MGM & 1 BO. Flera av dessa är fortfarande häktade i väntan på vidare utredning och rättegång. Och nu med tanke på att den 3:e anhållne misstänkt för medhjälp till mord, tidigare var involverad i en Cannabis odling i en lgh i U-a.

Citera
2015-03-24, 07:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det hoppas jag med. Men hen är nog kanske skrämd för ingen trodde väl barndoms vänner (om det är så ) skulle skjuta varandra.
När är den äldre MGM flickvän född? Någon som vet?

December 1994.
Citera
2015-03-24, 07:17
Medlem
rotesaus avatar
Jag tycker fortfarande de gripna/häktade profilerna rimmar illa med uppgifterna om "kraftigt övervåld" samt påstådda uppgifter om skott i huvudet/avrättning.

Det finns en liten möjlighet att Leif GW berör ytterligare teorier ikväll.

I vilket fall tror jag inte polisen har arbetat färdigt med handbojorna ännu..
Citera
2015-03-24, 09:01
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Det var ju så han skrev, tror det finns en hel del i tråden som känner dem eller iaf någon i umgänget.

Stor skillnad om man jämför inläggen i Hisingen/Biskopsgården-morden. Där vimlar av folk, som tycks vara väldigt bekanta med offer, gängkulturen, och individer som lever på brott i Skjuteborg. Av språkbruk, stavningar etc, kan man enkelt dra slutsatsen, att det är "svenskar" som har den insikten, inte riktiga svenskar.
Citera
2015-03-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Tanken som slår mig är att polisens story om att hittat knark hos senaste MGM endast är ett svepskäl för att fler GM ska tro att de inte är misstänkta. Men ochså att bröderna inte ska se ut som golare...
Tror jag inte, han är ju dessutom misstänkt för medhjälp för mordet och de hade ju lika gärna kunnat gola om knarket.
Citera
2015-03-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Stor skillnad om man jämför inläggen i Hisingen/Biskopsgården-morden. Där vimlar av folk, som tycks vara väldigt bekanta med offer, gängkulturen, och individer som lever på brott i Skjuteborg. Av språkbruk, stavningar etc, kan man enkelt dra slutsatsen, att det är "svenskar" som har den insikten, inte riktiga svenskar.
Fast han skrev att "historien inte är trovärdig om ingen alban är inblandad" 😂
Va just det jag svarade på
Citera
2015-03-24, 09:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube

Snacka om att leva i förnekelse.
Citera
2015-03-24, 10:09
Medlem
Häktningsförhandlingar för MGM1+2 imorgon och senast torsdag förmiddag för MGM3?
Hoppas att det kommer ut lite saftigt info då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in