• 2
  • 3
2015-03-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Orsaken till att det senaste valet i Ukraina inte blev helt fulländat, (men ändå godkänt av OSSE), var att terroristerna, verksamma i vissa delar av sydöstra Ukraina, helt enkelt inte tillät valet där.

Sedan hittar jag iof inte klippet där en kvinna bara står och matar in valsedlar i ett val i St.Petersburg. Men någon annan kanske har klippet?

OSSE "OSSE menar att själva röstningen på söndagen i det stora hela gick väl till, trots en del oegentligheter " Hur menar du att valförrätningen i Ryssland går till? Så att man kan stå och "mata in valsedlar"!?
Det förekom oegentligheter men inte i den omfattningen som en del vill göra gällande. De 90 000 webkamerorna hjälpte en del och medförde att rösterna från 2 vallokaler underkändes.

Det var ju inte under själva valdagen som problemen med valet var utan det var ju i processen innan!

I Ukraina hade vi två av de största partierna som var förbjudna mm Det kallar inte jag heller 100% demokratiskt.

När Januk valdes så "godkände" OSSE det också fastän jag knappast skulle kalla det 100% demokratiskt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in