Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Orsaken till att det senaste valet i Ukraina inte blev helt fulländat, (men ändå godkänt av OSSE), var att terroristerna, verksamma i vissa delar av sydöstra Ukraina, helt enkelt inte tillät valet där.
Sedan hittar jag iof inte klippet där en kvinna bara står och matar in valsedlar i ett val i St.Petersburg. Men någon annan kanske har klippet?
OSSE "OSSE menar att själva röstningen på söndagen i det stora hela gick väl till, trots en del oegentligheter " Hur menar du att valförrätningen i Ryssland går till? Så att man kan stå och "mata in valsedlar"!?
Det förekom oegentligheter men inte i den omfattningen som en del vill göra gällande. De 90 000 webkamerorna hjälpte en del och medförde att rösterna från 2 vallokaler underkändes.
Det var ju inte under själva valdagen som problemen med valet var utan det var ju i processen innan!
I Ukraina hade vi två av de största partierna som var förbjudna mm Det kallar inte jag heller 100% demokratiskt.
När Januk valdes så "godkände" OSSE det också fastän jag knappast skulle kalla det 100% demokratiskt.