Citat:
Ursprungligen postat av
vaihelv
Hej! Jag har bestämt mig för att söka in till ett tekniskt basår för att få behörighet att plugga till ingenjör senare. Det roligaste vore att få komma in på KTH då jag har en stark kärlek till Stockholm.
Men eftersom jag inte placerat mig i bostadsköer förrän nu så ser det antagligen inte ljust ut för mig...
Har placerat mig i bostadsköer i stockholm och göteborg för nuvarande. Hur stor är chansen att man kan komma över en egen lägenhet (etta) inför hösten tror ni?
Har ni förslag på andra trevliga städer man kan plugga ett basår i, där man kanske har lite bättre odds att få en lägenhet?
Tacksam för svar!
Ifall du står i SSSB's bostadskö så kan du stå i 90 dagar (tror jag) utan att vara medlem i någon studentkår.
Så det, och Stockholmsbostäder osv så tror jag det är ganska kört att få tag på en etta med kök i Sthlm till hösten när det kommer till förstahandskontrakt.
Andrahand är lite mer gambling, det beror på hur frenetiskt du söker. Du har definitivt chans att få husrum i Sthlm, men förstahand är väldigt svårt i din position.