2015-03-06, 10:00
Medlem
Thegns avatar
Har inte hittat någon tråd om denna händelsen:

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20413715.ab

Citat:
– Jag gick fram väldigt lugnt och bad om honom i snäll ton om han inte skulle kunna stoppa ned mobilen och hålla händerna på ratten. Det är ändå våra liv han ansvarar för, säger Maria Johansson

Citat:
Maria Johansson blev kallad idiot, fitta och hora. För att hon bad bussföraren stoppa undan mobilen.
– Han tvärstannade, blev helt svart i ögonen och vräkte ur sig alla de här orden, säger hon.
Sedan försökte han kasta henne av bussen

Någon som vet mer om händelsen? Är det vanligt och normalt att bli så kränkt och arg för att en resenär ber en busschaufför sluta sms:a när han framför en buss full med resenärer? Namn på busschauffören?

Edit: Det finns film på händelsen i Aftonbladets ursprungsartikel, men vill inte länka dit.
Senast redigerad av Thegn 2015-03-06 kl. 10:06.
Citera
2015-03-06, 10:14
Medlem
Faceoffreins avatar
Av ett par egna erfarenheter att döma är vissa busschaufförer rövhål av rang. Krävs inte mycket för en utskällning eller annan form av skitstorm.

Däremot kan även resenärer leva fan och bete sig som idioter och jag har full förståelse för att chaufförer emellanåt har ett bristande tålamod, dygd till trots.

Just den här incidenten känns dock som en jävligt kass reaktion från busschauffören och om han satt och pillade på telefonen samtidigt som han körde gjorde "Maria" helt rätt tycker jag.

Det är att leka med människors liv och även om snubben i fråga hade haft ett friskt humör, kan han dra åt helvete...
Citera
2015-03-06, 10:15
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegn
Edit: Det finns film på händelsen i Aftonbladets ursprungsartikel, men vill inte länka dit.
Oroa dig inte, här är den.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/69175?service=embedded&autoplay=true&showrelated=t rue
Citera
2015-03-06, 10:15
Medlem
Jag är inte förvånad över något idiotbeteende längre . . .

Det jag vill adda i tråden är: Gott folk! Knäpp på kameran o mobilen och FILMA! Vad som helst kan hända! Stubinen är kort för somliga. Det kan vara förenat med dödsfara att yttra sig. Skräckens välde har invaderat Sverige.

Jag skulle ALDRIG över huvud taget kräva något av den nya tidens lättkränkta människor.
Citera
2015-03-06, 10:25
Medlem
Thegns avatar
Busschauffören jobbar enligt artikeln inte kvar på företaget:

Citat:
Till sist DO-anmälde hon bussbolaget Bergkvarabuss, som trafikerar den aktuella linjen åt Skånetrafiken. Det visade sig också att fler passagerare rapporterat om händelsen.

– Han jobbar inte kvar på Bergkvarabuss och kommer aldrig mer köra buss åt Skånetrafiken. Det tycker jag är ett bra beslut, säger Ulrika Mebius, press- och informationchef på Skånetrafiken till Aftonbladet.

Vad gör han idag? Jag anser att denna busschaufför bör hängas ut med namn och bild så att inga fler i vårt samhälle ska behöva utsättas för hans omotiverade beteende och okvädningsord, så vem är han?
Citera
2015-03-06, 10:27
Medlem
Faceoffreins avatar
Men öj?!

Kanske är jag bara trött och lätt sinnessvag efter gårdagskvällens bataljer men jag hörde inga obsceniteter?

Vill man nu styrka denna händelse bör man ju visa videon med hela ljudspåret intakt! Istället får man höra en trött reporter och ännu en kränkt stackare.

Av det man får se verkar det snarare som om att tjejen stressar chauffören mitt under pågående färd.

Hela videon, oavbruten skulle onekligen vara att föredra
Citera
2015-03-06, 10:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceoffrein
Men öj?!

Kanske är jag bara trött och lätt sinnessvag efter gårdagskvällens bataljer men jag hörde inga obsceniteter?

Vill man nu styrka denna händelse bör man ju visa videon med hela ljudspåret intakt! Istället får man höra en trött reporter och ännu en kränkt stackare.

Av det man får se verkar det snarare som om att tjejen stressar chauffören mitt under pågående färd.

Hela videon, oavbruten skulle onekligen vara att föredra

Du är nog trött... Busspassageraren Maria beskriver händelsen så här.

1. Busschauffören SMSar under körning och bussen kränger till.

2. Maria går fram till honom och ber honom avstå från att använda mobiltelefonen under körning.

3. Busschauffören svarar med en ström av obsceniteter.

4. Maria går tillbaka till sin plats, men ser, att busschauffören fortsätter att ägna sig åt sin mobiltelefon under körning.

5. Maria går fram och börjar filma honom - han säger att det är "forbjoodet" att filma honom.
Citera
2015-03-06, 10:55
Medlem
Faceoffreins avatar
Det är uppfattat dude

då får jag hänvisa till mitt första inlägg
Citera
2015-03-06, 11:01
Medlem
Det var en märklig reaktion från en busschaufför. Man kan undra vad sms:andet handlade om.
Citera
2015-03-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Oroa dig inte, här är den.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/69175?service=embedded&autoplay=true&showrelated=t rue

Oj en blatte förare och en svensk kvinna vad förvånande att hora och fitta användes då.
Hoppas han åker dit och får betala skadestånd.

Är förvånad över att Aftonbladet inte dolde hans röst dock. Som de gör ibland när de inte vill att rösten ska kunna kännas igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det var en märklig reaktion från en busschaufför. Man kan undra vad sms:andet handlade om.

Han kanske ville veta vad det kostade att knulla svenska groomade barn av sin pimpkontakt? Nä nu var jag OT.
Senast redigerad av Kratatch 2015-03-06 kl. 11:19.
Citera
2015-03-06, 11:23
Medlem
Faceoffreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren

"Dimman ligger tät, denna ödesmättade gryning då jag trofast tar hårt slitande individer till deras respektive destinationer... likt den avgrundsmörka vätska som kläms ur en uråldrig tvättsvamp, kommer även min livskraft tids nog dräneras...

Allt mitt hopp står nu till mina medmänniskors förfogande... om ändå en starkt brinnande eldsjäl kunde sträcka ut en hand och..."

- Men ursäkta! Du kan ju inte köra och sms:a samtidigt!
Citera
2015-03-06, 11:30
Medlem
Thegns avatar
Maria Johansson, kvinnan som bad busschauffören sluta sms:a och blev kallad "idiot, fitta och hora", har skrivit ett längre debattinlägg om händelsen på Sydsvenskan.

Citat:
Jag går fram till honom och ber honom lägga undan telefonen och koncentrera sig på trafiken. Det skulle jag inte ha gjort, nu bryter helvetet lös. Han tvärnitar, stirrar på mig, kallar mig idiot, fitta, hora och säger att jag ska hålla käften – han gör som han vill. Det hela eskalerar. En mamma ber honom välja sina ord eftersom det finns barn i bussen. Föraren skriker då att vi alla kan dra åt helvete.

Det blir minst sagt otrevligt. Han tvärnitar ett par gånger, stannar bussen helt, han griper tag i mina kläder och vill kasta av mig, jag sliter mig loss, han försöker ta min mobiltelefon. Till slut går jag bakåt i bussen och sätter mig. Han kör vidare, fortfarande mer upptagen med sin mobil än att hålla ögonen på det han ska.

http://www.sydsvenskan.se/asikter/bussfarden-till-malmo-blev-ett-helvete-nar-jag-bad-foraren-lagga-bort-mobilen/

Edit: Nu en fungerande länk, gick ej att "unvisa" Sydsvenskan tydligen.
Senast redigerad av Thegn 2015-03-06 kl. 11:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in