2005-09-30, 22:01
Medlem
Jag kan knappt inte ens läsa porravdelningarna längre innan samma gäng
individer vill förvandla det till en invandringsdebatt.
Jag efterlyser hårdare moderering främst i Journalistik. Titt som tätt smyger det sig in trådar som enkom handlar om invandringspolitik och rashat.
Vädjan om att moderatorerna snabbare slussar in dessa i I&I är härmed utlyst.
2005-09-30, 22:12
Medlem
volvo 240s avatar
Äh du överdriver. Och dessutom är det ganska svårt, för att inte säga omöjligt att diskutera tex våldtäkter utan att komma in på invandrare.
2005-09-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Äh du överdriver. Och dessutom är det ganska svårt, för att inte säga omöjligt att diskutera tex våldtäkter utan att komma in på invandrare.

Men håll det i respektive avdelning. Det går att diskutera mycket om hur och varför men INTE i andra avdelningar. Detta är dock inte *ditt* "fel" eller någon annan deltagare, utan upp till *moderatorn* att lassa över debatter som spårat ur från seriösa forum till Grishyttan.

Som det är nu uppstår "invandrardebatter" i vart och varannat forum.
På den punkten vill jag att respektive mods VAKNAR!
2005-10-01, 00:19
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Men håll det i respektive avdelning. Det går att diskutera mycket om hur och varför men INTE i andra avdelningar. Detta är dock inte *ditt* "fel" eller någon annan deltagare, utan upp till *moderatorn* att lassa över debatter som spårat ur från seriösa forum till Grishyttan.

Som det är nu uppstår "invandrardebatter" i vart och varannat forum.
På den punkten vill jag att respektive mods VAKNAR!

Kan det kanske bero på att invandringsproblematiken når in varje vrå av vårt samhälle. Debatter om te.x bilhandlare drivna av invandrare är lurigare än andra ska givetvis få föras i forumet fordon, och bör itne flyttas till I & I.
2005-10-01, 00:34
Medlem
M2ks avatar
fientlighet

Du har tidigare visat polisiära tendenser, om jag inte minns fel blev du varnad i ett liknande sammanhang - (jag kan ha fel, men jag tror inte det) - där du urartade.

Blev du relegerad i skolan, eller har du sviter av mobbning, bolt? Du verkar lite störd.
2005-10-01, 01:07
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Kan det kanske bero på att invandringsproblematiken når in varje vrå av vårt samhälle. Debatter om te.x bilhandlare drivna av invandrare är lurigare än andra ska givetvis få föras i forumet fordon, och bör itne flyttas till I & I.

Det ska ju naturligtvis vara åt det andra hållet också! Alla trådar som postats i I&I som tex. rör stöld, bilmodell för turkar osv. borde faktiskt flyttas till rätt forum!

Exempel på trådar som borde flyttas:
Politik inrikes:
S och M eniga om nej till flyktingamnesti
Migrationsminister värsta jobbet!?
Språk:
Fyndigaste orden i invandringsdebatten (kulturberikare osv)
mode:
Slöjor, burhkor och turbaner i dagliga livet! Egna erfarenheter.
Brott & straff:
Danskt hedersmord
Här får trådskapare göra flera trådar inom kulturområdet:
Etniska problem skildrade i musik, litteratur, film etc
Av de 7 första så blir en kvar:
Sverige 2050: varannan invandrare
Osv

Är det inte bättre som det är idag att det är en större tolerans men det hålls på samma ställe eftersom detta område snabbt blir masspostning, OT och gnäll.

MK2: personangrepp gör ingen glad en fredagsnatt, bolt menar säkert bara väl, så låt oss
2005-10-01, 10:03
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Det ska ju naturligtvis vara åt det andra hållet också! Alla trådar som postats i I&I som tex. rör stöld, bilmodell för turkar osv. borde faktiskt flyttas till rätt forum!

Exempel på trådar som borde flyttas:
Politik inrikes:
S och M eniga om nej till flyktingamnesti
Migrationsminister värsta jobbet!?
Språk:
Fyndigaste orden i invandringsdebatten (kulturberikare osv)
mode:
Slöjor, burhkor och turbaner i dagliga livet! Egna erfarenheter.
Brott & straff:
Danskt hedersmord
Här får trådskapare göra flera trådar inom kulturområdet:
Etniska problem skildrade i musik, litteratur, film etc
Av de 7 första så blir en kvar:
Sverige 2050: varannan invandrare
Osv

Är det inte bättre som det är idag att det är en större tolerans men det hålls på samma ställe eftersom detta område snabbt blir masspostning, OT och gnäll.

MK2: personangrepp gör ingen glad en fredagsnatt, bolt menar säkert bara väl, så låt oss
Du sätter indirekt fingret på problemet!

Här på FB finns många delforum och flera av dem går i varandra. EU-frågor kan vara både in- och utrikespolitik, invandringsfrågor kan även ibland passa bra under inrikespolitik. När man i invandringsforumet diskuterar journalistik och pressen (att de mörkar sanningen etc.), så kanske de borde hamna under medier och journalistik.

Som moderator får jag fundera över om det kanske finns en anledning till att tråden placerats i just det valda forumet. Angående tråden "Fyndigaste orden i invandringsdebatten (kulturberikare osv)" tror jag knappast att invandringskritikerna vill diskutera med exempelvis svensklärare eller högutbildade språkhistoriker. De vill nog diskutera saken med likasinnade .

Vad gäller trådar som övergår i ett nytt topic (dvs. off topic) ska saneras. Porrdiskussioner som övergår i invandringspolitik ska rensas från det och i invandringsforumet finns en tråd om invandraren Zlatan!!! . Nåväl, så länge den håller sig inom det invandringspolitiska området så är det OK, men när den övergår till att handla om vilka snygga mål han har gjort så är det definitivt OT och då ska den rensas.

Nu går jag lite OT, då tråden handlade om porrforumen men... ett problem med just invandringsforumet är att trådar hamnar där som kanske egentligen borde hamna någon annan stans. Det dröjer inte länge innan tråden fylls av främlingsfientlighet och det är då inte så kul att skicka tråden till exempelvis språkforumet eller medier och journalistik. Likaså skulle rena porrinlägg kunna komma till invandringsforumet om Porrforumen väljer att flytta invandringspolitiska diskussioner därifrån, vilket jag inte är så intresserad av
2005-10-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Kan det kanske bero på att invandringsproblematiken når in varje vrå av vårt samhälle..

Jag bor i ett av Sveriges mest invandrartäta samhällen, och jag har aldrig haft något problem med detta, Jag är helt övertygad om att "invandrarproblemen" är hjärnspöken skapade av folk fyllda av självhat och personliga problem. Det är det enklaste räddningsplankan i världen: att skylla sina egna tillkortakommanden på andra människor.
Är man svag och kan hitta en svagare människa att spotta på, så är det en form av självterapi.
2005-10-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Blev du relegerad i skolan, eller har du sviter av mobbning, bolt? Du verkar lite störd.

Du blir antagligen stött av att få se ditt människohat exponerat på detta vis, jag förstår det. För jag tror, trots allt, att det finns en millimeter av anständighet kvar i din kropp
2005-10-01, 22:49
Medlem
ImTheMans avatar
åh, ännu än tråd där du beklagar dig över att oliktänkande får yttra sig på fb...
2005-10-01, 22:57
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
åh, ännu än tråd där du beklagar dig över att oliktänkande får yttra sig på fb...
Ja, tröttsamt är vad det är.
2005-10-02, 00:27
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag är helt övertygad om att "invandrarproblemen" är hjärnspöken skapade av folk fyllda av självhat och personliga problem.
Jag i min tur misstänker att invandringsfetischisterna brinner för sin sak för att det är enda gången de får framstå som intelligenta, hur svårt kan det vara att framstå som kunnig inför en analfabet från Somalias mörkaste hörn?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in