• 1
  • 2
2015-03-04, 19:48
Medlem
fakirens avatar
Som topic lyder, kan man göra det? De har ringt mellan 09.00 och 18.00 på vardagar och oftast med ett mellanrum på 4 dagar. Ibland 2 gånger per dag. Jag jobbar natt och blir väldigt störd av detta då jag sover från ca 08.00-17.00, har även svarat halvsovandes en gång och sagt "sluta ring" och la på direkt.

Jag svarar aldrig när de ringer men de ringer väldigt ofta, samma företag fast från 3 olika nummer.

031-758 61 93
031-758 61 80
031-758 61 20

Har en kortare period av samtal sparad i telefonen. Här har ni bild
Citera
2015-03-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Som topic lyder, kan man göra det? De har ringt mellan 09.00 och 18.00 på vardagar och oftast med ett mellanrum på 4 dagar. Ibland 2 gånger per dag. Jag jobbar natt och blir väldigt störd av detta då jag sover från ca 08.00-17.00, har även svarat halvsovandes en gång och sagt "sluta ring" och la på direkt.

Jag svarar aldrig när de ringer men de ringer väldigt ofta, samma företag fast från 3 olika nummer.

031-758 61 93
031-758 61 80
031-758 61 20

Har en kortare period av samtal sparad i telefonen. Här har ni bild

Jobbigt, skulle nog blockerat numren om jag var i din sits
Citera
2015-03-04, 19:53
Medlem
http://nixtelefon.org/

Kan du inte bara blockera telefon numrena som ringer? Går att göra på Iphone.

Ett tips är att sova med flygplansläge. Riktigt skönt när idioter från jobbet ringer tidigt på morgonen och behöver hjälp med något så får de lösa de själv
Citera
2015-03-04, 19:55
Medlem
Tjockstarks avatar
Sedan kan du även ladda hem appen Truecaller. Ringer nästan aldrig försäljare numera.
Citera
2015-03-04, 20:01
Medlem
Brukar funka väldigt bra för mig när de ringer fast jag har NIX att jag hotar med att anmäla deras företag till telefonförsäljarnas riksförbund pga att de bryter mot de branschetiska reglerna, har för mig att de kan åläggas att betala böter då. Funkar inte det så höjer jag värmen med hot om polisanmälan.

Hittills har ingen ringt upp från samma företag igen.
Citera
2015-03-04, 20:02
Medlem
Det finns vissa regleringar i marknadsföringslagen tror jag. Detta lär vara olagligt såvida du inte redan har en tydlig och etablerad kundkontakt med företaget.w

För min del brukar det fungera alldeles strålande att förklara att jag kommer att anmäla skiten ur företaget om de fortsätter sina trakasserier.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-03-04 kl. 20:07.
Citera
2015-03-04, 20:04
Medlem
fakirens avatar
Har blockerat dessa nummer nu, laddar ner Truecaller och anmält mitt nummer till NIX. Får väl se om det upphör.
Citera
2015-03-04, 20:09
Medlem
Paijters avatar
Truecaller is the shit! Har hört att iPhone inte är en lika bra plattform som Android är.
Citera
2015-03-04, 20:10
Bannlyst
Hej!

Du kan även anmäla företaget.
Citera
2015-03-04, 20:19
Medlem
dreggells avatar
Blir så jävla irriterad på alla som gnäller på alla telefonförsäljare som ringer stup i kvarten.

Ni svarar och lägger på direkt, ni svarar inte i huvudtaget... KLART SOM FAN DOM RINGER UPP IGEN, DOM MÅSTE JU FÅ TAG I ER O FÖRKLARA SIN SAK EFTERSOM DET ÄR DERAS JOBB.

Hur svårt är det att säga "Nej tack, jag är inte intressserad, jag har sagt nej förut, kan ni va SNÄLL och inte ringa mig igen?

Då tar dom bort er från deras "lista" .
Citera
2015-03-04, 20:35
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Blir så jävla irriterad på alla som gnäller på alla telefonförsäljare som ringer stup i kvarten.

Ni svarar och lägger på direkt, ni svarar inte i huvudtaget... KLART SOM FAN DOM RINGER UPP IGEN, DOM MÅSTE JU FÅ TAG I ER O FÖRKLARA SIN SAK EFTERSOM DET ÄR DERAS JOBB.

Hur svårt är det att säga "Nej tack, jag är inte intressserad, jag har sagt nej förut, kan ni va SNÄLL och inte ringa mig igen?

Då tar dom bort er från deras "lista" .
Och om man Nixat sin mobil och inte har något förhållande till telefonförsäljaren affärsmässigt sedan tidigare? Då blockar man och låter dom hålla på för det är inte ok att telefonförsäljare ringer när man inte vill ha med dom att göra.

Jobbar du som telefonförsäljare månne?
Citera
2015-03-04, 20:45
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Och om man Nixat sin mobil och inte har något förhållande till telefonförsäljaren affärsmässigt sedan tidigare? Då blockar man och låter dom hålla på för det är inte ok att telefonförsäljare ringer när man inte vill ha med dom att göra.

Jobbar du som telefonförsäljare månne?

Visst men tror inte att dom som blockat klagar, för då har dom ju inget att klaga på =)

Nej det gör jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in