2015-03-04, 19:16
Medlem
Hejsan, jag brukar se när jag får lön in på kontot 1 dag innan, men undrar när man kan se att pengar är på väg in, är det efter klockan 24.00 eller är det någon speciell tid på dagen man ser det?

/hulkenhogan
Citera
2015-03-04, 19:28
Medlem
Myllass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Hejsan, jag brukar se när jag får lön in på kontot 1 dag innan, men undrar när man kan se att pengar är på väg in, är det efter klockan 24.00 eller är det någon speciell tid på dagen man ser det?

/hulkenhogan

Tiden varierar beroende på när utbetalningsfilen kommer till banken. Anledningen till att du ser det nån dag innan beror på att bankerna kör filerna innan för att säkerställa att alla får sina pengar. Får man däremot utb som en engångsbetalning på ett annat datum eller jobbar på ett mindre företag så ser du ingen framtida insättning utan pengarna förs över samma dag som utbetalningsuppdraget skickas
Citera
2015-03-04, 19:33
Medlem
Tack för svar! Okej så det kan komma upp på kontot när som helst på dygnet med andra ord då? altså där man ser framtidiga insättning.
Citera
2015-03-04, 19:41
Medlem
Myllass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Tack för svar! Okej så det kan komma upp på kontot när som helst på dygnet med andra ord då? altså där man ser framtidiga insättning.
Precis. Oftast görs körningar på nätter och tidig morgon men det kan komma när som helst
Citera
2015-03-04, 19:55
Medlem
Okej då har jag fått svar på min fråga, tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in