För det är inte så att rakt av ljuger? Nej, varför skulle du behove det....
Nej det gör jag inte. Men du valde väl att skita i att det handlade om en homosexuell man? Du skrev själv denna dynga.
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Nej, det är inte samma argument. Det första kommer från direkta händelser I deras verksamhet, det andra är dussinrasistiska fördommar.
Om du läste länken till anmälan. Som fann i TS (vilket bevisar att du sket idet, men tanke på ditt pantade svar).
Så kan ju knappast caféet ha vana av att bögar (homosexuella män) att de knullar runt med de kvinnliga anställda på ett fik..
Så nej ditt argument om att caféet har erfarenheter av "korkade män" håller inte.
Så ja frågan kvarstår..
Hur i helvet tänker du, att Caféets avslag skulle vara hållbart då mannen är homosexuell? Anser du att det är homosexuella män skall stå till svar för vad straighta män gör?
Så nej jag ljuger INTE, jag har inte behövt ljuga heller. Då jag håller mig till de uppgifter OP lämnade ut, i sin Trådstart, som du valde bevisligen med flit att ignorera det är ju rätt så uppenbart.
Om de har haft frivilligt sex utanför arbetstid vad är då problemet?
Dessutom påstår ju karln att han är gay så det är väl ett ännu mindre problem?
Håller med.. Jag får heller inte ihop Caféets logik i detta fall.
Ja han är iför sig man. Undra på vilket sätt en bög skulle vara ett sexuellt "knullproblem" för kvinnorna.
Alltså snacka om en cafféägare som har en stor gäng med slöa knivar i lådan.
Enligt en 27-årig man som sökte arbete vägrade fiket att anställa män. Anledningen var att ”det skulle leda till dålig stämning” då de män som tidigare anställts alltid haft en förmåga att hamna i sänghalmen med sina kvinnliga arbetskamrater.
Mannen ska ha förklarat att han var homosexuell och att något sådant inte kunde bli aktuellt, men fick ändå inget gehör för sin jobbansökan.
Någon som har insyn och vet vilket café det handlar om?
Ett kafé på Södermalm har vägrat att anställa en man för att "det skulle leda till dålig stämning" då de män som anställs tidigare har haft sex med kvinnor som jobbade på samma arbetsplats.
Ett kafé på Södermalm har vägrat att anställa en man för att "det skulle leda till dålig stämning" då de män som anställs tidigare har haft sex med kvinnor som jobbade på samma arbetsplats.
Han förklarade att han var homosexuell och att det inte fanns något att oroa sig för, men kaféet vägrade att anställa honom ändå.
Nu ska DO utreda detta fall av klar diskriminering Jag tycker att det är bra att utreda då argumentet att alla män de anställt gjort något som skapat dålig stämmning är samma sorts argument som vissa butiker använt mot zigenare när de vägrat dem att handla och blivit fällda för, "Alla zigenare stjäl och därför får du inte handla här".
Han förklarade att han var homosexuell och att det inte fanns något att oroa sig för, men kaféet vägrade att anställa honom ändå.
Nu ska DO utreda detta fall av klar diskriminering Jag tycker att det är bra att utreda då argumentet att alla män de anställt gjort något som skapat dålig stämmning är samma sorts argument som vissa butiker använt mot zigenare när de vägrat dem att handla och blivit fällda för, "Alla zigenare stjäl och därför får du inte handla här".
I grund och botten anser jag att en arbetsgivare ska få anställa precis vem denne vill anställa.
Det är i synnerhet viktigt när det handlar om små företag där alla arbetar tätt inpå varandra. Personkemin är viktig och glada personer bakom disken säljer mer bullar och ger ett bättre intryck för kunden än arga/irriterade personer bakom disken.
Anställning av fel person kan leda till konkurs.
Visst hade man kunnat ge fan i dåliga svepskäl för rättfärdiga sitt beslut att inte anställa.
Samma logik som advokater använder när de ställer frågor om kvinnors klädsel under våldtäktsrättegångar, samma logik som islamister använder när det tvingar på kvinnor slöjor, män är sexuella rovdjur och kvinnor är värnlösa offer
I övrigt tycker jag det är irrelevant att snubben är gay, man får inte könsdiskriminera punkt.
I grund och botten anser jag att en arbetsgivare ska få anställa precis vem denne vill anställa.
Det är i synnerhet viktigt när det handlar om små företag där alla arbetar tätt inpå varandra. Personkemin är viktig och glada personer bakom disken säljer mer bullar och ger ett bättre intryck för kunden än arga/irriterade personer bakom disken.
Anställning av fel person kan leda till konkurs.
Visst hade man kunnat ge fan i dåliga svepskäl för rättfärdiga sitt beslut att inte anställa.
Vad är det som säger att han inte kommer att vara glad bakom disken?
Även om jag håller med om att det är tjejernas "fel" lika mycket som killarnas (fast det är ju inte fel att ha sex) så kan det ju vara så att arbetsgivaren vill behålla tjejerna eftersom de jobbat där jättelänge, är hur duktiga som helst osv. Hellre än att anställa någon som han inte vet om denne är bra. Om han nu måste välja.
Var det förresten så att det var en manlig chef eller är det bara som folk antar?
Så du menar alltså att om en affär verkligen råkar ut för en snattare som råkar vara zigenare så är det sedan helt ok att porta alla zigenare från att handla där? För då kommer det ju från en direkt händelse i verksamheten.
Gå och lägg dig.
Eh... Men hen menar väl samma som du, eller har jag missförstått nåt..?