2015-03-03, 23:59
Medlem
Hej,

Har haft aktivitetsersättning i ca 6 år nu, dom har tjatat på mig hela tiden om att jag måste ut i aktivitet osv men jag får rätt så grov ångest av folk. Litar inte på folk heller för den delen.

Om jag inte skulle göra något genom LSS, så som sysselsättning, kan FK dra in aktivitetsersättning? Har atypisk autism som diagnos vilket gjorde så jag gick under LSS.
Citera
2015-03-04, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Hej,

Har haft aktivitetsersättning i ca 6 år nu, dom har tjatat på mig hela tiden om att jag måste ut i aktivitet osv men jag får rätt så grov ångest av folk. Litar inte på folk heller för den delen.

Om jag inte skulle göra något genom LSS, så som sysselsättning, kan FK dra in aktivitetsersättning? Har atypisk autism som diagnos vilket gjorde så jag gick under LSS.

Varför skulle dem göra de?
Citera
2015-03-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Varför skulle dem göra de?

Jag vet inte? Därför jag undrar.
Citera
2015-03-04, 00:07
Medlem
paranoidhamsters avatar
Jag har haft aktivitetsbidrag i 3-4 år pga psykiska sjukdomar. Dom har inte krävt att jag ska göra nån aktivitet eller så, dom har väl föreslagit lite grejer men är så ostabil så klarar inte av praktikplatser o skit.
Dom har inte dragit in min iaf
Citera
2015-03-04, 00:54
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte? Därför jag undrar.

Du får väl leva på något LSS-boende hela livet tillslut bara eftersom du aldrig kommer igång, de kommer dra in aktivitetsersättningen när du fyller 30 år och då får du väl gå i förtidspension. Men förstod jag dig rätt så undrar du om de drar in ditt stöd för att du skulle delta i aktiviteter på LSS så vore de snarare tvärtom eftersom de betalar ditt gymkort om du ansöker om de.
Citera
2015-03-04, 00:57
Medlem
Citat:
Du får väl leva på något LSS-boende hela livet tillslut bara eftersom du aldrig kommer igång, de kommer dra in aktivitetsersättningen när du fyller 30 år och då får du väl gå i förtidspension. Men förstod jag dig rätt så undrar du om de drar in ditt stöd för att du skulle delta i aktiviteter på LSS så vore de snarare tvärtom eftersom de betalar ditt gymkort om du ansöker om de.

Nej, jag undrar om dom skulle dra in det om jag inte hade någon sysselsättning genom LSS. Vadå leva på LSS-boende? Bor i hus med min kille.
Citera
2015-03-04, 07:58
Avslutad
Citat:
Nej, jag undrar om dom skulle dra in det om jag inte hade någon sysselsättning genom LSS. Vadå leva på LSS-boende? Bor i hus med min kille.

Säker kan du aldrig vara med den här rödblåa borgarregeringen som driver precis samma politik som tidigare alliansregeringen bedrev. Finns det en lucka att utförsäkra dig så kommer man att göra det. Panikångest är inget skäl alls för sadisterna till politiker, kom ihåg att man har utförsäkrat mängder som var cancersjuka och låg på dödsbädden, man ville att dessa skulle besöka Arbetsförmedlingen, sådana jävla stolpskott är det som sitter i riksdag och regering.
Citera
2015-03-04, 11:45
Bannlyst
Citat:

Ja de kan dra in den med tiden om du inte fullföljer planeringen och bara går hemma som ett sätt att slippa arbeta. Sen om de är så de kommer att göra så vet jag inte.

Men att detta är baserat på din diagnos gör att du får mer hjälp och stöd vilket du endast utnyttjar till synes genom gå hemma och tar inte tag i något för du är väl bortskämd.
Du får leva på socialbidrag med tiden är jag ganska säker på.
Citera
2015-03-04, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Säker kan du aldrig vara med den här rödblåa borgarregeringen som driver precis samma politik som tidigare alliansregeringen bedrev. Finns det en lucka att utförsäkra dig så kommer man att göra det. Panikångest är inget skäl alls för sadisterna till politiker, kom ihåg att man har utförsäkrat mängder som var cancersjuka och låg på dödsbädden, man ville att dessa skulle besöka Arbetsförmedlingen, sådana jävla stolpskott är det som sitter i riksdag och regering.

Lucka är fel ord i detta fallet, om man söker hjälp för sin ångest och bör få en behandling för detta om man skiter i behandling så är de långt ifrån en lucka, står man i kö för vård är de en annan sak.
Detta går jämföra med någon som bryter armen och vägrar ha gips för att personen gillar inte att gips kliar och är sjukskriven hela livet för en bruten arm som aldrig läker.
absolut att de gör fel med cancerpatienter men detta är då något helt annat.
Citera
2015-03-04, 18:28
Medlem
Citat:
Lucka är fel ord i detta fallet, om man söker hjälp för sin ångest och bör få en behandling för detta om man skiter i behandling så är de långt ifrån en lucka, står man i kö för vård är de en annan sak.
Detta går jämföra med någon som bryter armen och vägrar ha gips för att personen gillar inte att gips kliar och är sjukskriven hela livet för en bruten arm som aldrig läker.
absolut att de gör fel med cancerpatienter men detta är då något helt annat.

Autism går inte bota...
Citera
2015-03-05, 07:30
Bannlyst
Citat:
Autism går inte bota...

Är anledningen till du är sjukskriven autism eller ångest egentligen?
Citera
2015-03-06, 08:36
Medlem
Citat:
Är anledningen till du är sjukskriven autism eller ångest egentligen?

Har aktivitetsersättning pga min arbetsförmåga bedömds obefintlig pga autism...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in