2015-03-03, 23:01
Medlem
Xtreme12s avatar
äsch, så jävla illa är det inte på hässle som många får det att låta.
hörde inte ett skit när det sköts i dag ändå bor jag på gatan det skedde så borde hört
Citera
2015-03-03, 23:11
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme12
hörde inte ett skit när det sköts i dag ändå bor jag på gatan det skedde så borde hört

Ja, om inte du hörde 15-talet skott så verkar ju händelsen i princip inte ha hänt.
Säger möjligen något om din perceptionsförmåga, vilket i sin tur kan ha viss bäring
på din uppfattning om statsdelen som sådan.

Jag vidhåller att det är ett hårt segregerat område och att fritidsgården har överfallsalarm.
Folk brukar förstå resten...
De flesta brukar dessutom tycka det är jävligt illa när någon skjuts ner i ens eget område/gata.
Senast redigerad av extremtlagom 2015-03-03 kl. 23:16.
Citera
2015-03-03, 23:36
Medlem
Hässleholmen är fylld med kriminella.
Bröderna Ala...ya är några av de.
Citera
2015-03-03, 23:38
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme12

Skulle nog vilja påstå att Hässleholmen är värst i stan. Gick 9 år på Boda och det har inte direkt blivit bättre där sen dess, vilket är närmare 20 år. Sista stadsdelen jag skulle flytta till...
Citera
2015-03-04, 00:26
Medlem
Grumpe0000s avatar
Fyfan vilka jävla amatörer det måste ha varit om det nu visar sig att personen överlever detta och att 15-30 skott stämmer, bara skriker snorungar om det!
Citera
2015-03-04, 00:38
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Fyfan vilka jävla amatörer det måste ha varit om det nu visar sig att personen överlever detta och att 15-30 skott stämmer, bara skriker snorungar om det!

Jag tänkte samma sak. Springer sådana jävla snorungar omkring med vapen i Borås? För åtminstone femton skott talar ju för sannolikt minst tre vapen så vida man inte höll på och laddade om...
Citera
2015-03-04, 00:52
Medlem
Venators avatar
Bandanas som maskering - vad var det jag sa: Tombstone!

Tydligen är inte BO av kategorin känd av polisen heller, i alla fall inte så känd att han kan identifieras snabbt.

http://www.bt.se/boras/man-skjuten-pa-hassleholmen/

Citat:
[…]

– Det ska ha varit mellan tre och fem män som löpte från platsen, i riktning mot Hulta. De ska ha haft bandanas som maskering, säger Christer Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

När polisen kom till platsen fann man en skottskadad man.

– Han fördes till sjukhus men skadorna är i nuläget oklara. Vi har inte heller identifierat honom ännu, säger Fuxborg.

Enligt uppgift till BT kan runt 15 skott ha avlossats och polisen ska ha hittat minst åtta hylsor vid sidan av gångvägen mellan Våglängdsgatan och Solvarvsgatan.

[…]

Polisen hade sent i kväll en patrull vid sjukhuset och huvudprioriteringen var då att identifiera den skjutne mannen.

– Vet vi vem han är så underlättar det vårt arbete väldigt mycket, givetvis. Vi kan kolla hans omgivning och vilka kretsar han umgås i, och börja prata med folk han känner. Det är en tidsfråga innan vi identifierat honom, säger Fuxborg.

[…]
Citera
2015-03-04, 01:44
Medlem
Tristanas avatar
Usch vad läskigt, Hässle och Norrby har ju alltid varit invaderat av apor och annat avskum men man undrar ju ändå vad som händer i Borås när det sker skjutningar och andra våldsbrott så ofta nu för tiden.
Citera
2015-03-04, 03:10
Medlem
Mannen har nu avlidit tyvärr.
Är glad att jag bara jobbar i den staden o inte behöver besöka dessa områden.
Citera
2015-03-04, 03:30
Medlem
svennebabbians avatar
apflocken flydde mot hulta (ett annat skitområde i borås där apor flockas)

tur att man inte bor i borås längre alltid tyckt det har varit en skitstad.
Citera
2015-03-04, 07:29
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updateindex
Hässleholmen är fylld med kriminella.
Bröderna Ala...ya är några av de.

Exakt. Hässleholmen är rena jävla drägg gettot. Norrby i Borås på andra plats.
Skolan med låg och mellan stängde för ett tag sedan pga stora problem. Med följden att kaos ungarna spreds ut på närliggande skolor. Med resultatet att de börjar kaosa till det för dessa skolor med och drabba vanliga hederliga svenska barn. Har bekanta som seriöst funderar på att lämna staden, barnen har det för stökigt i skolan.
Citera
2015-03-04, 08:19
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NevaZ
Mannen har nu avlidit tyvärr.
Är glad att jag bara jobbar i den staden o inte behöver besöka dessa områden.

En person död i skottlossning, Hässleholmen, Borås, 2015-03-03

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle20410129.ab

Citat:
En man sköts till döds på tisdagskvällen i området Hässleholmen i Borås.
– Mannen avled på sjukhuset, bekräftar Mikael Claesson, biträdande
vakthavande befäl vid polisregion Väst, för TT tidigt på onsdagsmorgonen.
Händelsen är nu rubricerad som mord, men i övrigt är polisen förtegen
om utredningen.

Pågår det några gängkrig i Borås eller handlar detta om något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in