Lars Lindström Så avslöjas lögnerna om invandringen
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/
Lars Lindström radar upp nedanstående påståenden i sin artikel i Expressen.
Lars Lindström skriver:
"Arbetslösheten är lägre i länder med hög invandring."
Svar:
Frankrike är ledande i invandringsligan!*Frankrikes arbetslöshet har stigit till rekordnivåer, arbetslöshetsprocent 9,2 procent
Samt enligt ILO kommer den svenska arbetslösheten inte att minska utan att öka de närmsta åren”
http://www.europaportalen.se/2015/01....dd4YAOTW.dpuf
Lars Lindström skriver:
"Tillväxten är inte lägre i länder med hög invandring."
Svar:
Den franska tillväxtförväntningarna skruvas ned till noll och för Tysklands del kommer nedskrivningen inte som en verklig överraskning. Redan i mitten av oktober sänkte regeringens ekonomiska rådgivare tillväxttakten till bara 1,2 procent i år och nästa år.
Lars Lindström skriver:
"Inget samband finns mellan låga reallöneökningar och hög invandring."
Svar:
Under perioden 1995-2013 har de nominella löneökningarna varit väsentligt lägre en tidigare i Sverige
Lars Lindström skriver:
”Hög invandring orsakar inte större inkomstklyftor.”
Svar:
Sedan början av 90-talet har inkomstklyftorna i Sverige vuxit snabbare och mer än i något annat västland” och i Tyskland har de rika blivit rikare och staten och lågavlönade har blivit fattigare de senaste 20 åren.”
Lars Lindström skriver:
"Mellan budgetunderskott och hög invandring finns inget samband."
Svar:
Tysklands budgetunderskott i år beräknas bli 2,5 procent
Svenska staten budgetunderskott 72 miljarder kronor för 2014
Lars Lindström skriver:
”Pojkars läsförmåga är bättre i länder med hög invandring”
Svar:
Ja vad ska man säga om ovanstående påstående? PISA-rapport- Läs länk nedan.
http://www.oecd.org/education/school...a/33685438.pdf
Lars Lindström skriver:
"Inget samband finns mellan hög invandring och människors känsla av trygghet på kvällen."
Svar:
Hot och våld stänger skola i Malmö” (Rosengård) Jag behöver inte lista alla problem som rapporteras från våra förorter för det skulle ta flera dagar.
Lars Lindström skriver:
"Jämställdheten är sämst i länder med låg invandring."
Svar:
Finland kommer på tredje plats i jämställdhets listan. Det här framgår ur det europeiska institutet för jämställdhet, Eiges, jämförelse.
Lars Lindström skriver:
"Ökad invandring ger inte högre offentlig nettoskuld."
Svar:
Jag orkar inte
Lars Lindström skriver:
"Människor i länder med större del utlandsfödda har större livstillfredsställelse."
Svar:
Tillfredsställelsen med livet minskar, och livssituationen försämras betydligt i högre grad för dem som förlorar sitt jobb än för dem som inte gör det. Livstillfredsställelsen är kopplad till arbetstillfällen så konstaterandet är konstigt och väldigt vilseledande.
Så avslöjas lögnerna om invandringen”-artikeln är vilseledande.
Det är sådana rubriker som håller tillbaka en balanserad debatt i ämnet invandring.
Jag påstår Ej att mina svar på ”Så avslöjas lögnerna om invandringen”-påståendena är de rätta men jag skriver heller inga rubriker i stil med ”invandrarna tar våra kvinnor och jobb”