2015-03-03, 17:34
Medlem
KalleXLs avatar
Jag ramlade över denna sida när jag surfade på nätet.

Har någon här på forumet testat och vet om det är värt någonting, om ni blev miljonärer eller uteliggare.

https://www.fundedbyme.com/en/browse/?type=e&type=l&type=r&state=live
Citera
2015-03-03, 17:40
Medlem
Droodsters avatar
Det där ser jävligt nice ut. Har en idé som jag behöver kapital till.

Uhm, angående om jag testat det, nej.
Citera
2015-03-03, 17:49
Medlem
ShlahLkhas avatar
På FundedByMe hittar du bolag(/koncept) som hoppas bli förhoppningsbolag. Dessutom så är de flesta av värderingarna galet höga i relation till den underliggande risken och många av företagen har rent ut sagt löjliga affärsidéer. Så att du slår guld på FundedByMe är nog mycket osannolikt.

EDIT: Jag har ett konto, men jag har inte investerat.
Senast redigerad av ShlahLkha 2015-03-03 kl. 17:51.
Citera
2015-03-03, 18:15
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlahLkha
På FundedByMe hittar du bolag(/koncept) som hoppas bli förhoppningsbolag. Dessutom så är de flesta av värderingarna galet höga i relation till den underliggande risken och många av företagen har rent ut sagt löjliga affärsidéer. Så att du slår guld på FundedByMe är nog mycket osannolikt.

EDIT: Jag har ett konto, men jag har inte investerat.

Tack. Jag fick den känslan också, så jag spar mina korvören.
Citera
2017-09-27, 22:28
Medlem
Tänkte jag slägga in några kronor på ett projekt, men fastnade vid att det enbart går att nyttja ett vanligt aktiefond-konto. Varför är det så?

Någon som förstår varför det skulle vara attraktivare med en AF istället för ett ISK?

30% skatt på vinsten blir en hel del med ett AF.
Citera
2017-09-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchenkerDS
Tänkte jag slägga in några kronor på ett projekt, men fastnade vid att det enbart går att nyttja ett vanligt aktiefond-konto. Varför är det så?

Någon som förstår varför det skulle vara attraktivare med en AF istället för ett ISK?

30% skatt på vinsten blir en hel del med ett AF.

Du får inte äga onoterat via isk så på alla liknande sidor så är det ett AF som gäller.
Citera
2017-09-28, 11:12
Medlem
CC75s avatar
Hej

Såg att tråden var 2½ år gammal. Skulle vara intressant om någon som investerat här kunde ge sina erfarenheter. Såg även att det fanns två möjligheter. Köpa aktier eller att låna ut pengar. Någon som vet i vilket härad som räntorna brukar ligga på samt tidsperiod?

Inget som fanns som investeringsmöjlighet idag intresserade mig. Någon som vet om det finna andra liknande sidor med andra objekt?

// CC
Citera
2017-09-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotgod
Du får inte äga onoterat via isk så på alla liknande sidor så är det ett AF som gäller.

Vad är orsaken till att man inte får äga onoterat via ISK, men det är ok via KF?
Citera
2017-09-30, 01:28
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Vad är orsaken till att man inte får äga onoterat via ISK, men det är ok via KF?
Via en kf är det ju inte du som juridisk person som äger aktierna.
Citera
2017-09-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Via en kf är det ju inte du som juridisk person som äger aktierna.

Då förstår jag orsaken. Tack!

Vad tror ni om nedan? Värt och investera? Kommentarer?
https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8207/sveriges-godaste-matmarknad-ab/
Senast redigerad av SchenkerDS 2017-09-30 kl. 19:39.
Citera
2017-09-30, 20:33
Medlem
Citat:
Då förstår jag orsaken. Tack!

Vad tror ni om nedan? Värt och investera? Kommentarer?
https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8207/sveriges-godaste-matmarknad-ab/

Konceptet är inte direkt nytt. Min erfarenhet är att liknande butiker ofta är lite dyrare och har ett betydligt sämre utbud vilket gör att de flesta väljer att åka till ICA,Coop osv ändå. Stormarknaderna säljer ju också ekologiska varor men har dessutom sitt icke ekologiska standardutbud. Jag tror iofs att det kan finnas en marknad för liknande butiker, men den är inte så värst stor och det gäller att butikerna är placerade i rätt områden.

Personligen tror jag näthandel med hemkörning av paket, post, mat osv på samma gång är framtiden.
Citera
2017-09-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Personligen tror jag näthandel med hemkörning av paket, post, mat osv på samma gång är framtiden.

Kör igång då!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in