• 1
  • 2
2015-03-09, 09:18
Medlem
Rompetrolls avatar
Vilket dom väl ofta gör ändå relativt snabbt? Det finns många vägar in.
Falska papper finns att köpa och antar det finns billiga hos "kompisar".

Man kan sen tänka på vad denna tjuv/rånare har lyckats med utan att åka fast. Skrämmande.
Citera
2015-03-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Tror jag inte. Utvisning gäller väl bara när det gäller brott som är grövre än detta. Knappast utvisning, men jag har haft fel.

Man kan ju hoppas i alla fall. Börjar tröttna på det här beteendet som verkar vara mer/mindre återkommande hos en större del av de som kommer hit. Kan ha fel i den statistiken.

Det var inte länge sen en jag känner med butik i Gbg Sannegården som också blev drabbad av stöld. Upp mot 4000kr hade de snott för. Inte första gången heller. Specialsydda kläder hade de för att stoppa varor i.

Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
Vilket dom väl ofta gör ändå relativt snabbt? Det finns många vägar in.
Falska papper finns att köpa och antar det finns billiga hos "kompisar".

Man kan sen tänka på vad denna tjuv/rånare har lyckats med utan att åka fast. Skrämmande.

Finns nog inte sådana resurser hos individer som dessa.
Citera
2015-03-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkmail
Samtidigt trevade en av dem uppefter hennes arm och lyckades knäppa upp låset på det armband i guld hon bar.

Den andra damen fick ett halsband hängt runt sin hals, samtidigt som hennes eget halsband knäpptes upp.

Tänk om någon skulle stjäla deras ägodelar, kanske deras bil, då skulle det blir ett jävla liv på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Prof.Balthazar
Det var inte länge sen en jag känner med butik i Gbg Sannegården som också blev drabbad av stöld.

Också rumäner?

Citat:
Specialsydda kläder hade de för att stoppa varor i.

Låter avancerat. Kan du få tag på polisens utredningen tro?
Citera
2015-03-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGinger
Kan du få tag på polisens utredningen tro?

Ska försöka så fort det går.

Hoppas tingsrätten anser att bevisningen håller rörande ärendet på frölunda torg så att de inte går fria och att det slutar med ett fett skadestånd för att de suttit häktade i flera veckor.
Citera
2015-03-09, 12:17
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Man kan ju hoppas i alla fall. Börjar tröttna på det här beteendet som verkar vara mer/mindre återkommande hos en större del av de som kommer hit. Kan ha fel i den statistiken.

Det var inte länge sen en jag känner med butik i Gbg Sannegården som också blev drabbad av stöld. Upp mot 4000kr hade de snott för. Inte första gången heller. Specialsydda kläder hade de för att stoppa varor i.

Finns nog inte sådana resurser hos individer som dessa.

Jo man kan hoppas men när det finns personen som begår bögöverfallsvåldtäkter och kommit hit under falska premisser inte blir utvisande så blir man ganska luttrad. Ju värre skitland de kommer ifrån desto mindre risk att bli utvisad dessutom.

Målnr är iaf B 2148-15 - Göteborgs Tingsrätt.
Citera
2015-03-09, 15:28
Medlem
http://www.adlibris.com/se/bok/utlan...-9789139113003

Utlänningslagen : med kommentarer

Nån som vet om den finns läsbar via nätet och speciellt sida 89 f och 315 eftersom dessa ska vara av intresse rörande målet?
Citera
2015-03-12, 13:15
Medlem
22-åringen = Försök till grov stöld och fängelse i 4 månader. Ska även utvisas ur riket i tre år.

Skriftlig dom inom en vecka.

51-åringen friades.
Citera
2015-03-14, 13:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrGinger
Också rumäner?

Låter avancerat. Kan du få tag på polisens utredningen tro?

Tog lite tid men här är utredningen. http://www.fildirekt.se/dl/1426380475.pdf
Citera
2015-03-14, 19:26
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Tog lite tid men här är utredningen. http://www.fildirekt.se/dl/1426380475.pdf

Tack för den. Jesus jävlar vad obehindrat de ljuger och slingrar sig.
Intressant med bilden av den beslagtagna underkjolen/förklädet/snatterisäcken.
Precis en sådan + en blommig ytterkjol jag såg en av Sofiaflickorna på Järntorget sätta på sig igår, över den bruna kjol hon redan hade. Som jag skrev i stora tråden var detta omedelbar förberedelse för att åka till Stigbergstorget och gå in på Lidl för att "shoppa".
(FB) Invandrare som tigger (samlingstråd) /Mod
Citera
2015-03-17, 13:17
Medlem
Under huvudförhandlingen har det även framkommit en uppgift om att CA dömdes för stöld till fängelse i 60 dagar i Norge i april 2013.

En grundläggande förutsättning för att utvisning på grund av brott ska få ske är att utlänningen döms för ett brott som kan leda till fängelse samt att utlänningen döms till svårare påföljd än böter.

Eftersom CA är EES-medborgare krävs vidare för utvisning att den sker av hänsyn till allmän ordning och säkerhet (8 a kap 5 § första stycket utlänningslagen), vilket är ett krav som har sin bakgrund i rörlighetsdirektivet (Europaparlamentets och rådets direktiv 2004/38/EG).

Brott som innefattar ett angrepp mot äganderätten kan alltså ligga till grund för beslut om utvisning även av EES-medborgare (jfr NJA 204 s 415 punkten 23).

Enligt tingsrättens bedömning utgör CAs personliga beteende i form av upprepad tillgreppsbrottslighet ett verkligt och tillräckligt allvarligt hot som påverkar samhällets grundläggande intressen. Det går utöver den störning av ordningen i samhället som varje lagöverträdelse innebär.

http://www.fildirekt.se/dl/1426626430.pdf
Citera
2015-03-18, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
Tack för den. Jesus jävlar vad obehindrat de ljuger och slingrar sig.
Intressant med bilden av den beslagtagna underkjolen/förklädet/snatterisäcken.
Precis en sådan + en blommig ytterkjol jag såg en av Sofiaflickorna på Järntorget sätta på sig igår, över den bruna kjol hon redan hade. Som jag skrev i stora tråden var detta omedelbar förberedelse för att åka till Stigbergstorget och gå in på Lidl för att "shoppa".
(FB) Invandrare som tigger (samlingstråd) /Mod

I samband med avvisitering så anträffades det en större mängd kontanter i misstänkts väska.

I ett FOREX fodral fanns det:
11360 Skr
100 USD
5 €
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem