2015-04-08, 17:05
Medlem
Pancevs avatar
Fråga till Leksingarna.

Ser ni det som ett problem att truppen "rensats ut" på en del lojala spelare sen ni kom upp?

Det känns i alla fall som att laget kommer få färre leksandslojala bärande spelare med sig ner denna gång.
Citera
2015-04-08, 17:09
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fråga till Leksingarna.

Ser ni det som ett problem att truppen "rensats ut" på en del lojala spelare sen ni kom upp?

Det känns i alla fall som att laget kommer få färre leksandslojala bärande spelare med sig ner denna gång.
Känns knappast som ett större problem. Förlorarmentaliteten sitter djupt inpräntat i flera spelare i säsongens lag. Laget behöver en nystart med en ny stomme, ny tränare och ny sportchef, nytt allt.
Citera
2015-04-08, 17:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/bud-holloway-kan-atervanda-till-shl/

Det känns riktigt bra inför nästa säsong ifall Holloway, Jocke Eriksson, Lindström och Jimmie Ericsson kommer tillbaka.

Inte ens Skellefteå kan väl ha råd att ta hem guldspelarna plus att man behåller, Zackrisson och Pesonen?
Citera
2015-04-08, 17:25
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/bud-holloway-kan-atervanda-till-shl/

Det känns riktigt bra inför nästa säsong ifall Holloway, Jocke Eriksson, Lindström och Jimmie Ericsson kommer tillbaka.

Jag trodde inte på guld till Skellefteå inför den här säsongen och det dröjde först till matchserien mot LHC, men nästa år så känns det som att ni kommer få kämpa lite extra, även om spelarna i fråga återvänder hem. Tror både Frölunda, Växjö, HV, Färjestad och även Örebro kommer fläska på lite till nästa år, kanske även LHC.
HV måste ju göra allt i sin makt för att inte Skellefteå passerar HV nu i antal guld.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hv gillar att ta in dom som gjort sitt i Färjestad. Sopor som Johan Larsson,Mattias Karlsson,Ledin och Jämtin är några

Så ni kan ta Hillding också.

Gamla djurgårdare också.
Potentialen finns ju i spelarna vi köper in, det gäller bara att se till att allting kommer funka för dem. Jag har fullt förtroende för Andreas i båset och tror att han skulle kunna få spelare som inte producerat tillräckligt i andra lag att börja producera för HV.
HV får gärna låta bli att ta in spelare som kommer ha säsongskort till utvisningsbåset också.
Citera
2015-04-08, 17:43
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Inte ens Skellefteå kan väl ha råd att ta hem guldspelarna plus att man behåller, Zackrisson och Pesonen?
Inför säsongen försvann följande spelare:

Joakim Lindström
Jimmie Ericsson
Bud Holloway
Oscar Möller
Pi-ed Bellemare
Viktor Arvidsson
Petter Emanuelsson
Melker Karlsson
Johan Alm
Jonas Frögren
Henrik Karlsson

Kabanov, Zackrisson, Widing, Schremp, Pesonen, Sevc var väl de nyförvärv med högst spelarlön i år och borde vara i samma nivå som de som försvann?

Samtidigt så får Skellefteå NHL-ersättning + ersättning för Jimmie E, Möller och H.Karlsson(?) till KHL-lagen.
Citera
2015-04-08, 18:12
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fråga till Leksingarna.

Hela föreningen måste börja på nytt. Jag är inte besviken på typ Kapstad, han har gjort mycket gott för Leksand och skulle göra det bra i Allsvenskan, men efter en sån här katastrofsäsong måste det rensas. Många är bra allsvenska spelare och jag kommer sakna en del, men det är ändå helt rätt att de får lämna.

Jag är kanske den ende men jag hoppas Frögren stannar till en lägre lön. Vem ska betala honom en massa pengar annars liksom? Börja med ett nytt lag men behåll någon form av rutin iaf. Frögren och Ritola känns rimligt. Ritola lär ju vara borta länge nu och en ytterst osäker värvning för ett SHL-lag.
Citera
2015-04-08, 18:28
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Inför säsongen försvann följande spelare:

Joakim Lindström
Jimmie Ericsson
Bud Holloway
Oscar Möller
Pi-ed Bellemare
Viktor Arvidsson
Petter Emanuelsson
Melker Karlsson
Johan Alm
Jonas Frögren
Henrik Karlsson

Kabanov, Zackrisson, Widing, Schremp, Pesonen, Sevc var väl de nyförvärv med högst spelarlön i år och borde vara i samma nivå som de som försvann?

Samtidigt så får Skellefteå NHL-ersättning + ersättning för Jimmie E, Möller och H.Karlsson(?) till KHL-lagen.

Alla under 25 som kommer från egna led är relativt billiga så där har man knappast sparat in värst så mycket när man tappat dessa. Jag har svårt att se ekvationen att det lag man har nu och så klämmer du in 2-3 extremt dyra spelare på det.
Citera
2015-04-08, 18:46
Medlem
Pancevs avatar
Ok masar..

Anade att ni kanske kände det så. Alltid en balansgång huruvida man vill ha spelare kvar eller börja om.

Kanske lika bra att bygga ny stomme, få till en bra budget som det går att växa i .. Skapa nya trotjänare för framtiden.
Citera
2015-04-08, 18:54
Medlem
Embas avatar
Sitter och drägglar lite över Free-agent databasen som EP släppte idag. Rätt hyggliga svenskar med utgående kontrakt.

Kommer bli en av dem mer intressanta Sillys pålänge.
Citera
2015-04-08, 19:15
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sitter och drägglar lite över Free-agent databasen som EP släppte idag. Rätt hyggliga svenskar med utgående kontrakt.

Kommer bli en av dem mer intressanta Sillys pålänge.
Länk? Orkar inte leta på mobilen.

Vad gäller svenskar finns det väl chans att en del från KHL återvänder hem sett till hur svajigt valutan varit i Ryssland. Eller har det blivit bättre? Jag har inte följt med i den utvecklingen.
Citera
2015-04-08, 19:17
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Länk? Orkar inte leta på mobilen.

Vad gäller svenskar finns det väl chans att en del från KHL återvänder hem sett till hur svajigt valutan varit i Ryssland. Eller har det blivit bättre? Jag har inte följt med i den utvecklingen.

Det är väl inte valutan som är det stora problemet utan ekonomin i sig när oljepriset sjunkit. I KHL kan du få betalt i både dollar och rubel lite beroende på vad som gynnar klubben.
Citera
2015-04-08, 19:44
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
I KHL kan du få betalt i både dollar och rubel lite beroende på vad som gynnar klubben.

Det där får du gärna förklara lite närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in