2015-03-28, 18:37
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Framförallt intressant för C Mores kommentatorer, AB och Expressen.

Ser redan rubrikerna i huvudet...

Perssons Pack!
Citera
2015-03-28, 21:56
Medlem
Riktigt kul med förlängning med Calof! Lär öka lönen lite från sina 19k eller vad han har nu
Citera
2015-03-29, 03:45
Medlem
Underligt att alla helt plödsligt ÄR idioter och galningar eller helt kassa när de lämnar HV
Citera
2015-03-29, 09:25
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Underligt att alla helt plödsligt ÄR idioter och galningar eller helt kassa när de lämnar HV

Både jag och Röken har under säsongen slängt ut oss ett och annat okvädesord lex Jämtin.

Men du kanske tänker på någonting annat?
Citera
2015-03-29, 14:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Luleå Hockey just nu. Det kommer ju förstås hända en hel del nu men såhär ser det ut just nu.

Målvakter
Joel Lassinantti
Daniel Larsson

Backar
Jonathan Sigalet - Craig Schira
Kristian Näkyvä - Per Savilahti-Nagander
Jan Sandström - Dean Kukan
Marcus Oskarsson - Christian Jaros

Forwards
Johan Harju - Center - Högerforward
Lennart Petrell - Lucas Wallmark - Högerforward
Peter Cehlarik - Jacob Lagace - Högerforward
Emil Sylvegård - Jonathan Granström - Karl Fabricius
Viktor Ekarv - 14: e forward
Citera
2015-03-29, 14:54
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Luleå Hockey just nu. Det kommer ju förstås hända en hel del nu men såhär ser det ut just nu.

Målvakter
Joel Lassinantti
Daniel Larsson

Backar

Forwards

Jag har inte haft någon megakoll på Luleå under året, men de lulefans jag pratat med har inte varit nöjd med Sandström, tycker du att det var en bra förlängning?

Läste på NPs forum att det ryktades om
Ilari Melart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374
Joonas Järvinen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11368

till Luleå, men just nu ser väl backsidan rätt full ut, så det lär väl inte hända.

Någon som hört något om Anders Nilsson? Går han till Luleå?
Citera
2015-03-29, 15:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag har inte haft någon megakoll på Luleå under året, men de lulefans jag pratat med har inte varit nöjd med Sandström, tycker du att det var en bra förlängning?

Då har du förmodligen pratat med några troll för Janne är en av de mest omtyckta spelarna i laget. Janne är en kultspelare och han är ruggigt stabil. Blir ju inte snabbare med åren men är alltid placeringssäker. Grym på att smyga in obehagliga tacklingar också. Janne är också sådär tjuvstark, skogshuggartyp. Han är inte krallig men är ändå överlägset bäst i laget på frivändningar och liknande.

Alla är nöjda med Janne förutom förmodligen de du pratat med.

Summa summarum - Janne ska spela så länge han känner att han orkar. Jag vet att han själv kommer ha omdömet att fatta det beslutet. Nu går vi för Rogers klubbrekord och siktar på 1000 matcher i SHL!

Citat:
Läste på NPs forum att det ryktades om
Ilari Melart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374
Joonas Järvinen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11368

till Luleå, men just nu ser väl backsidan rätt full ut, så det lär väl inte hända.

Vi behöver fortfarande offensiv spets på backsidan och vi är inte ens i april. Bli inte förvånad om det händer saker på backsidan. Om något KHL-lag har tittat på Sigalet efter nyår så lär ju han sticka.

*Edit*
När man tittar på just dessa två backar så ser det ju ut som att det där är ersättarna till Robin Jonsson. Nu antar jag att man hittat den i Schira så då kan du nog avskriva dessa. Det är ju inte ovanligt att när man letar spelare har flera parallella spår att gå efter.

Citat:
Någon som hört något om Anders Nilsson? Går han till Luleå?

Kan inte tänka mig att Anders kommer till Luleå Hockey. Han skulle komma att kosta tio ggr mer än Lassinantti och även om en svala inte gör en sommar så är ju Lassi helt klart värd att få chansen nästa säsong. Luleå Hockey har inte råd att bränna 250 - 300 k i månaden på en målvakt - Skellefteå AIK däremot. Jag blir inte förvånad om vi får se Anders i Skellefteå om er keeper sticker.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-03-29 kl. 15:17.
Citera
2015-03-29, 15:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Målvakter
Joel Lassinantti
Daniel Larsson

Backar

Forwards
Sticker Zaar?
Citera
2015-03-29, 15:43
Medlem
JoshTees avatar
Nån som hört nåt om att Sallinen skulle tacka nej till DIF och välja KHL istället?
Citera
2015-03-29, 16:09
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nån som hört nåt om att Sallinen skulle tacka nej till DIF och välja KHL istället?
Sallinen har givetvis intresse från alla ligor runt om i Europa och lär gå dit det erbjuds mest pengar, varför skulle han gå till DIF? Jag ser det som väldigt osannolikt.
Citera
2015-03-29, 16:16
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten

Jag har velat ha honom ur föreningen ända sedan han kom tillbaka efter att ha horat i LHC, samma personer som stod på "vår" sida när han spelade i LHC vände kappan över en natt och har spytt massvis med galla över mig när jag sagt att jag inte vill ha honom kvar i klubben.

Likaså när personer blev förbannade för att man själv tycker att Marcus Nilsson betett sig grisigt mot Djurgården när de åkte ur och han gick till HV bara för att försöka vinna guld och få spela kvar i Elitserien.

Nä, usch, det får vara nog med djurgårdare (Wesslau undantaget, han är kung!), Andreas Jämtin, Per Ledin och Daniel Rahimi i föreningen nu. Oscar Osundh, Ansi Salmonella och Toni Brajala kan hålla sig långt borta också!
Citera
2015-03-29, 16:52
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Sticker Zaar?

Utlånad till Luleå Hockey från Columbus den här säsongen. Så just nu tillhör han Blue Jackets. Däremot tror jag att vi har option på honom om han inte får chansen i Nordamerika och jag tror att den optionen gäller för spel i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in