Citat:
Ursprungligen postat av
Blurgaren
Jag har inte haft någon megakoll på Luleå under året, men de lulefans jag pratat med har inte varit nöjd med Sandström, tycker du att det var en bra förlängning?
Då har du förmodligen pratat med några troll för Janne är en av de mest omtyckta spelarna i laget. Janne är en kultspelare och han är ruggigt stabil. Blir ju inte snabbare med åren men är alltid placeringssäker. Grym på att smyga in obehagliga tacklingar också. Janne är också sådär tjuvstark, skogshuggartyp. Han är inte krallig men är ändå överlägset bäst i laget på frivändningar och liknande.
Alla är nöjda med Janne förutom förmodligen de du pratat med.
Summa summarum - Janne ska spela så länge han känner att han orkar. Jag vet att han själv kommer ha omdömet att fatta det beslutet. Nu går vi för Rogers klubbrekord och siktar på 1000 matcher i SHL!
Citat:
Ursprungligen postat av
Blurgaren
Läste på NPs forum att det ryktades om
Ilari Melart
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374
Joonas Järvinen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11368
till Luleå, men just nu ser väl backsidan rätt full ut, så det lär väl inte hända.
Vi behöver fortfarande offensiv spets på backsidan och vi är inte ens i april. Bli inte förvånad om det händer saker på backsidan. Om något KHL-lag har tittat på Sigalet efter nyår så lär ju han sticka.
*Edit*
När man tittar på just dessa två backar så ser det ju ut som att det där är ersättarna till Robin Jonsson. Nu antar jag att man hittat den i Schira så då kan du nog avskriva dessa. Det är ju inte ovanligt att när man letar spelare har flera parallella spår att gå efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blurgaren
Någon som hört något om Anders Nilsson? Går han till Luleå?
Kan inte tänka mig att Anders kommer till Luleå Hockey. Han skulle komma att kosta tio ggr mer än Lassinantti och även om en svala inte gör en sommar så är ju Lassi helt klart värd att få chansen nästa säsong. Luleå Hockey har inte råd att bränna 250 - 300 k i månaden på en målvakt - Skellefteå AIK däremot. Jag blir inte förvånad om vi får se Anders i Skellefteå om er keeper sticker.