2015-07-02, 17:46
Moderator
vfs avatar
Då var det färdigtramsat, varningar utdelade. Nästa mupp kommer också få varningar.

SKÄRP ER FÖR HELVETE/Mod
Citera
2015-07-03, 17:19
Medlem
Iom förbundets utdelning av guldpucken till en jävla nhl-spelare vill jag höra vad ni tror om kommande säsong:

Bästa svenska målvakten:
Bästa svenska backen:
Bästa svenska forwarden:
Bästa svenska junioren:

Bästa spelaren overall (dvs den som borde få guldpucken men inte kommer få den för att folk bryr sig för mycket om slipsnisseligan på andra sidan pölen):
Citera
2015-07-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Iom förbundets utdelning av guldpucken till en jävla nhl-spelare vill jag höra vad ni tror om kommande säsong:

Bästa svenska målvakten:
Bästa svenska backen:
Bästa svenska forwarden:
Bästa svenska junioren:

Bästa spelaren overall (dvs den som borde få guldpucken men inte kommer få den för att folk bryr sig för mycket om slipsnisseligan på andra sidan pölen):

Hade inte Modo varit ett bottenlag eller lägre mitten åtminstone hade jag trott på Adam Reideborn. Lassinantti är väl ett tråkigt svar, men tror det blir Lassinantti, Svensson eller Johan Gustafsson eftersom de är svenska målvakter i bra SHL-lag.

Skräller till med Lukas Bengtsson som bäste backen, tror han får stort genombrott i VF och tar plats i landslaget.

Alla älskar ju Jimmie Ericsson så otroligt mycket oavsett vad han gör, men tror han får kliva av tronen som medias gullegosse i år och lämnar över till Marcus Sörensen. En stockholmskille i Dif som ansikte utåt för hockeyn här vore medias dröm.

Holmström är väl fortfarande junior så ligger väl nära till hands. Annars hoppas jag mycket att Jens Lööke tar kliv efter att ha svalnat lite ifjol, har mycket hockey i sig.

Är Sörensen top-10 i poängligan kommer han bli hypad till skyarna så han blir min mini-skrällvinnare.
Citera
2015-07-03, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Hade inte Modo varit ett bottenlag eller lägre mitten åtminstone hade jag trott på Adam Reideborn. Lassinantti är väl ett tråkigt svar, men tror det blir Lassinantti, Svensson eller Johan Gustafsson eftersom de är svenska målvakter i bra SHL-lag.

Skräller till med Lukas Bengtsson som bäste backen, tror han får stort genombrott i VF och tar plats i landslaget.

Alla älskar ju Jimmie Ericsson så otroligt mycket oavsett vad han gör, men tror han får kliva av tronen som medias gullegosse i år och lämnar över till Marcus Sörensen. En stockholmskille i Dif som ansikte utåt för hockeyn här vore medias dröm.

Holmström är väl fortfarande junior så ligger väl nära till hands. Annars hoppas jag mycket att Jens Lööke tar kliv efter att ha svalnat lite ifjol, har mycket hockey i sig.

Är Sörensen top-10 i poängligan kommer han bli hypad till skyarna så han blir min mini-skrällvinnare.
bästa målvakten=Johan Gustafsson
Bästa backen=Magnus Nygren
Bästa forwarden=Marcus Sörensen
Bästa junioren=tror på antingen Vicktor olofsson eller Calle grundström tror den store anledningen att Holmström lyckades så bra var nog att han spelade i ett topplag och fick chansen i toppkedjorna.
Citera
2015-07-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
bästa målvakten=Johan Gustafsson
Bästa backen=Magnus Nygren
Bästa forwarden=Marcus Sörensen
Bästa junioren=tror på antingen Vicktor olofsson eller Calle grundström tror den store anledningen att Holmström lyckades så bra var nog att han spelade i ett topplag och fick chansen i toppkedjorna.
Fast Olofsson slog väl ändå igenom förra säsongen? Visst han missade några matcher på grund av JVM men i övrigt så var han ju en av våra ledande spelare. Frågan är snarare när han drar till NHL.
Citera
2015-07-03, 18:12
Medlem
J.R.s avatar
Skulle Sörensen vara bäst i hela SHL enligt några här? Vad har han sysslat med i sommar kan man då fråga sig? Bra kvaliteter har han men nog finns det 10-20 spelare som är bättre i serien.
Citera
2015-07-03, 18:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Skulle Sörensen vara bäst i hela SHL enligt några här? Vad har han sysslat med i sommar kan man då fråga sig? Bra kvaliteter har han men nog finns det 10-20 spelare som är bättre i serien.
Att han skulle vara absolut bäst på en viss sak tror inte jag heller. Men som paket är han redan en väldigt komplett spelare och dessutom mitt i en spikrak kurva uppåt i utvecklingen. Lägg där till värvningarna som Djurgården har gjort så ser det ganska ljust ut för unge Herr Sörensen!

Att det skulle finnas 20 spelare som är bättre än honom nästa säsong tvivlar jag på.
Citera
2015-07-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Olofsson är inte junior längre.

Holmström spelade i fjärdekedjan med Norman och Pettersson. Han lirade visserligen i första PP med Pesonen och Zackrisson men slutspelsprestationen var verkligen inte någon räkmacka.
Tror dock inte heller att han kommer bli bästa junisen, han lär ha en sophomore slump och kommer säkert bli petad från sin roll framför mål nu när Jimmie och hans stora arsle är tillbaka.
Citat:
Vi pratar svenska forwards, vilka har vi där?
Rödin, Sörensen Johnsson, Janmark, Figren, Johansson, den andra Johansson, Ryno, Brithén, Thörnberg, Thuresson, Viksten, Zaar, Zackrisson, Forssell, Jimmie? Där flera likt Jimmie är på dekis. Klart Sörensen kommer vara med i toppen och som sagt lär stockholmsmedia hypa honom som näste Gretzky.
Senast redigerad av atreyeri 2015-07-03 kl. 18:50.
Citera
2015-07-03, 18:48
Medlem
von_Ss avatar
Vet inte om det nämnts men Adam Deutsch ska provspela för Zagreb. Möjligt att detta KHL-lag har möjlighet att möta hans åttasiffriga lönekrav till skillnad från Brynäs.
Citera
2015-07-03, 18:55
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Rödin, Sörensen Johnsson, Janmark, Figren, Johansson, den andra Johansson, Ryno, Brithén, Thörnberg, Thuresson, Viksten, Zaar, Zackrisson, Forssell, Jimmie? Där flera likt Jimmie är på dekis. Klart Sörensen kommer vara med i toppen och som sagt lär stockholmsmedia hypa honom som näste Gretzky.
Ja. Bland svenska forwards så är MS i toppen, missuppfattade frågeställningen. Bara Johan Harju som är klart bättre, dom som du räknade upp har nog Sörensen efter sig i poängligan kanske Thuresson måste rankas före ändå.
Citera
2015-07-03, 18:57
Bannlyst
Citat:
Olofsson är inte junior längre.

Holmström spelade i fjärdekedjan med Norman och Pettersson. Han lirade visserligen i första PP med Pesonen och Zackrisson men slutspelsprestationen var verkligen inte någon räkmacka.
Tror dock inte heller att han kommer bli bästa junisen, han lär ha en sophomore slump och kommer säkert bli petad från sin roll framför mål nu när Jimmie och hans stora arsle är tillbaka.

Oj glömde att Thörnberg är tillbaka i Svensk hockey han blir nog den bästa svensk han har väl typ snittat 20 mål i KHL?
Citera
2015-07-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ja. Bland svenska forwards så är MS i toppen, missuppfattade frågeställningen. Bara Johan Harju som är klart bättre, dom som du räknade upp har nog Sörensen efter sig i poängligan kanske Thuresson måste rankas före ändå.
Hade totalt glömt bort Harju, han bör ju bli en av de bästa nu när han fått lekkamrater som Micflikier och Rajala.
Thuresson, Sörensen, Harju, Johansson och Thörnberg i toppen?

Backsidan lär väl vara Nygren, Heed, Junland... Wikstrand? ...Lundgren? Lite svårt att ranka defensiva men inte Rahimi iaf, han är en grovt överskattad kon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in