• 2
  • 3
2015-03-03, 14:02
Medlem
Heaven.girls avatar
Jag tnker att ansvaret fr att st fr sina egna levnadskostnader har flyttats frn pappan till barnet. Om mammans ekonomiska situation r beroende av den extra inkomsten fr att klara boende- och matkostnaderna s blir det barnets skyldighet att betala den del som pappan tidigare stod fr.

Den summa av underhllsstdet som eventuellt anvnts fr klder, njen och liknande fr dock barnet behlla, men blir sjlv ansvarig fr att finansiera dessa omrden.
Citera
2015-03-03, 14:05
Medlem
Rent juridiskt r pengarna barnets. Sen kan man ju diskutera vad som r moraliskt rtt. Bda frldrarna skall frsrja den unge om hen gr p gymnasiet. Om barnet enbart bor hos mamman, tycker jag att det rimliga vore att pappan betalade en del fr detta till mamman, eller att den unge sjlv fr st fr vissa utgifter som tex mobil och klder, och ev en slant till hushllet om det behvs.
Citera
2015-03-03, 15:10
Medlem
Newkies avatar
Vad fan hnde med mnadspeng? Sommarjobba om du vill ha mer..
Citera
2015-03-03, 18:29
Medlem
rikastistorstans avatar
Nr det begav sig fr undertecknad s gjorde jag och min mor en deal som jag tyckte var fair. Hon fick studiebidraget och jag underhllet istllet. Underhllet var ngon hundring mer n studiebidraget d i alla fall.
Citera
2015-03-03, 18:49
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyteddybear
Nej den finns kvar s lnge ungen studerar
Bara till 21rs lder om jag inte missminner mig.
Citera
2015-03-03, 19:23
Bannlyst
Tog morsan studiebidraget ocks? aldrig hrt talas om ngon som gr det, flytta ifrn den dr giriga morsan. Hon borde inte f en krona.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in