2015-03-02, 19:33
Medlem
smoret1704s avatar
hej, jag köpte min gaming pc för typ 5 år sen och nu märker jag att jag inte ens kan lira mw2 utan lagg så tänkte köpa ett nytt grafikkort för antar att de är de som börjar att ge sig. har just nu
gigabyte Ga-870A-UD3 moderkort
AMD phenom II x4 965 prosessor
AMD Radeon HD 6800 serie grafikkort
8gig ram
undrar nu ifall jag kan köpa vilket grafikkort som helst eller ifall jag måste välja något speciellt för att de ska fungera så bra som möjligt. vill kunna lira som stora titlarna som typ wow/bf hardline/cod aw. kan spendera runt typ 3000-3500kr på ett grafikkort
Citera
2015-03-02, 19:34
Medlem
smurflers avatar
Ja, du kan dunka i vilket grafikkort du vill.
Citera
2015-03-02, 20:09
Medlem
Först måste du uppgradera processorn. Det är inte ens säkert amds bästa cpu inte flaskar om du köper en värsting gpu.
Citera
2015-03-03, 04:35
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Först måste du uppgradera processorn. Det är inte ens säkert amds bästa cpu inte flaskar om du köper en värsting gpu.
Nu är visserligen inte endast klockhastigheten allt man bedömer efter, men menar du verkligen att en FX 9590 på 4,7 Ghz grundklockning och 8 kärnor skulle flaskhalsa grafiken?

TS:
Enligt mig torde processorn du har nu inte vara några problem, men vill du vara på den säkra sidan och ordna bättre processor (för en väldigt liten pennig jämfört med om du hade haft Intel-sockel) för att hantera multitasking och flera skärmar bättre så rekommenderar jag:

AMD FX 6300
- Kräver mindre ström (och håller sig därmed kallare)
- Två extra kärnor att fördela ut saker såsom operativsystem och drivrutiner på, mer kräm till spelet.
- 2 MB mer cacheminne. Absolut ingen aning vad det gör, men 33% mer av något med minne i namnet kan inte skada.
- Väldigt billig, men det är hela FX-serien i förhållande till kapacitet.

AMD FX 8350
- Tar sig an i princip vad som helst du ger den att tugga på.
- Mer av allt ovanstående.
- Bara lite dyrare
Senast redigerad av Bonnatorp 2015-03-03 kl. 04:47.
Citera
2015-03-04, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoret1704
hej, jag köpte min gaming pc för typ 5 år sen och nu märker jag att jag inte ens kan lira mw2 utan lagg så tänkte köpa ett nytt grafikkort för antar att de är de som börjar att ge sig. har just nu
gigabyte Ga-870A-UD3 moderkort
AMD phenom II x4 965 prosessor
AMD Radeon HD 6800 serie grafikkort
8gig ram
undrar nu ifall jag kan köpa vilket grafikkort som helst eller ifall jag måste välja något speciellt för att de ska fungera så bra som möjligt. vill kunna lira som stora titlarna som typ wow/bf hardline/cod aw. kan spendera runt typ 3000-3500kr på ett grafikkort

Vilket PCIe-kort som helst, spelar ingen roll om det är gen 3 och ditt moderkort är gen 2....kanske doc att du måste flasha mobot, men förmodligen inte; jag var iaf tvungen att göra det när jag köpte ett gtx 780 till mitt x79-moderkort.

Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt

Du måste inte uppgradera en fyrkärning phenom 2 965...den är kompetent och tappar ytterst lite i de flesta spel.

Bättre o lägga dom pengarna på grafikkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in