2015-03-02, 16:23
Medlem
hej!

För några månader sedan mådde jag piss på grund av panikångesten. Hade noll koll på området och visste inte hur jag skulle handskas med den. här är min tidigare tråd (FB) Hjälp!!!!!!!!!!!!! (social fobi? /mod). Men idag mår jag bättre, men inte helt frisk, är fortfarande rädd att prata inför folk och FRAMFÖRALLT presentera mig på olika möten eller kurser. i början var jag livrädd att gå på möte och sånt, men nu är jag inte lika rädd, dock så är jag små rädd och iakttar när presenteraren säger nåt i stil med, "nu ska vi gå genom det här", men för mig låter det som " nu ska vi få höra lite från er om vilka ni är osv" sådär tänker jag hela tiden, o då rusar det för mig. Men jag vill exponera mig, vet inte hur jag ska göra det, drf frågar jag er, jag vill övervinna min rädsla och har bestämt mig för det. värst är när jag sitter på ett bord och vi får presentera oss! jag har även börjat jobba med min självkänsla och känns som att jag har kommit en bit. HUR TYCKER NI JAG SKA GÖRA? måste hitta nåt ställe där jag kan utsätta mig en gång varje dag under 20 dagar typ eller mer. men jag vet inte var?
Senast redigerad av noproblem88 2015-03-02 kl. 16:45.
Citera
2015-03-02, 16:27
Medlem
KletTveks avatar
JAG ÄR inte EN LICENSIERAD psykolog och kan direkt säga att du är paranoid.
Citera
2015-03-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KletTvek
JAG ÄR inte EN LICENSIERAD psykolog och kan direkt säga att du är paranoid.
jag gjorde ett test precis! du har helt fel. Jag är VERKLIGEN inte en sån person. Du behöver inte bidra med negativa saker om du inte har annat att tillkomma med.
Citera
2015-03-02, 18:29
Medlem
Helt rätt!
Med det modet du har att kämpa mot rädslan så kommer den försvinna.
Bara att fortsätta med den järnviljan. Du har lixom iom det redan vunnit.

Det är flyktbeteende som göder rädslan.....jag lovar- jag vet

Lycka till
Citera
2015-03-02, 19:49
Medlem
MentalIstids avatar
Du behöver exponera dig för saker du är rädd för. Vet du inte vad du är rädd för så vet jag inte vad problemet är?
Vad är det du är rädd för när du ska presentera dig? Vad kan hända? Är det troligt att det händer? OM det händer, är det en katastrof?
Senast redigerad av MentalIstid 2015-03-02 kl. 19:52.
Citera
2015-03-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Du behöver exponera dig för saker du är rädd för. Vet du inte vad du är rädd för så vet jag inte vad problemet är?
Vad är det du är rädd för när du ska presentera dig? Vad kan hända? Är det troligt att det händer? OM det händer, är det en katastrof?
¨
jag är rädd för att göra bort mig som jag gjorde för nåt år sedan på grund av dålig självkänsla. Men nu har jag börjat jobba mkt med min självkänsla samtidigt som jag mediterar. Hur gör jag för att öka självkänslan! jag affirmerar, skriver bra saker om mig själv, snackar bara positiva saker om mig själv, lägger inte energi på människor som säger negativa saker till mig, lyssnar inte ens rättare sagt. Jag tror jag har hittat lösningen men för det måste jag byta jobb och flytta till Stockholm. har hittat flera toasmaster klubbar där, för att få min rädsla att försvinna måste jag utsätta mig mkt under några veckor. symptomen är presentation runt bordet, stå framför folk och hålla tal, i början hade jag problem med att gå till möte, hjärtat dunkade och blev skit rädd. Men den rädslan har succesivt försvunnit, idag är jag frisk till hälften men vill övervinna min rädsla helt, har en dröm och för det måste jag bli kvitt med mitt problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in