2015-03-02, 16:24
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Varför man tror sig sett/träffat utomjordingar?
Man är missnöjd med sitt liv och har ett behov av att krydda till det och känna sig utvald.

Hur man kan vara så dum att man tror utomjordingar faktiskt varit på jorden fattar jag inte.
Hur man kan vara så dum att man inte tror utomjordingar finns fattar jag heller inte.
Båda åsikter pekar på mycket låg intelligens.
Citera
2015-03-02, 16:29
Medlem
Spakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatomata
Givetvis finns det utomjordingar, vi är inte ensammna på kosmos. Utomjordingar finns redan på jorden och iakktar oss människor. Varför skulle det inte finnas utomjordningar om man får säga?
Varför skulle det inte kunna finnas planeter vars centrum består av kladdkaka? Den som inte tror det förstår inte hur stort universum är...
Citera
2015-03-02, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn
Varför skulle det inte kunna finnas planeter vars centrum består av kladdkaka? Den som inte tror det förstår inte hur stort universum är...
Vadå kladdkaka, vad har det med rymden att göra?
Citera
2015-03-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakarn

Och självklart är inte frånvaron av bevis ett bevis på frånvaro. Vi vet helt enkelt inte. Men det innebär inte att det är fritt fram att fylla igen det vi inte vet med wildcards och vilda fantasier.

Där har du det, det finns inga bevis trots vi lyssnat i 50-60 år med starka radioteleskop. Självklart tyder det starkt på att utomjordiska civilisationer är något från fablernas värld. Seti är i dagsläget nästan säkra på att det defintivt inte finns något avancerade livsformer inom minst 200 ljusår radie. Då kommer vi in på TRO precis som gudstro/vidskepelse, även om skapelsescenariot är betydligt mer troligt än utomjordingars existens.
Om man tror andra civilisationer utvecklats och finns runt om i galaxen när vår radioavlyssning tyder på motsatsen så är det betydligt mer troligt att snömannen Yeti finns i någon grotta på Himalaya massivet, troll i skogen, big foot eller Loch ness odjuret. Vi har både primater som liknar big foot här på jorden i detta nu och hittat neandertalar skelett som lika gärna kan vara gamla tiders troll som har överlevt i någon grotta som vi inte hittat ännu. Snömannen Yeti kanske har bra kamoflage så vi ser inte honom i snöstormarna. Hur länge ska man fortsätta?

Hela frågan om utomjordiska civilisationer är rena rama ding ding värld nyset. Precis som tomtar och troll förr i tiden. Dom enda som tror på det är aspies med foliehattar som sitter med farfars kortvågsradio och avlyssnar himlavalvet efter E.T
Senast redigerad av MrSolarium1984 2015-03-02 kl. 16:42.
Citera
2015-03-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Om man tror andra civilisationer utvecklats och finns runt om i galaxen när vår radioavlyssning tyder på motsatsen så är det betydligt mer troligt att snömannen Yeti finns i någon grotta på Himalaya massivet, troll i skogen, big foot eller Loch ness odjuret.

Är du dum i huvudet? Vet du hur många planeter likt jorden som finns i universum.
Självklart finns det liv på en bråkdel av dem. Självklart har en bråkdel av dessa nått en nivå lik vår eller högre.
Vi vet ju att det är möjligt, eftersom vi finns. Hur stor bedömmer du sannolikheten att av miljontals planeter med betingelser som jorden, så skulle det endast hänt på exakt 1? Den sannolikheten finns inte för det är omöjligt.
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-03-02 kl. 16:45.
Citera
2015-03-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Är du dum i huvudet? Vet du hur många planeter likt jorden som finns i universum.
Självklart finns det liv på en bråkdel av dem.

För det första måste vetenskapen bevisa att liv spontant kan uppstå av sig själv vilket dom inte lyckats med sen 50-talet och labexperimentet där dom bara lyckades skapa några aminosyror. Självklart klarar dom inte av det fast all teknik och kunskap om livets byggstenar vi nu besitter. Det borde vara ganska simpelt att rekonstruera abigenesisprocessen om man har rätt råmaterial och energi om t om slumpen kan utföra det.

Vi riktar sen teleskop mot rymden och hör inte ett dyft. Detta talar starkt emot både abiogenesis och andra högstående civilisationer i galaxerna.
Senast redigerad av MrSolarium1984 2015-03-02 kl. 16:48.
Citera
2015-03-02, 16:46
Medlem
H1ONEs avatar
UFO:n eller utomjordingar. Alltså flygande object i jordens atmosfär som iakttas kontra civlizationer ute i rymdens oändlighet.

Vi människor har observerat himlavalvet i några tusen, kanske tiotusen år och bara senaste 500 åren haft avancerade kikare att iaktta via och i 200 år eller mindre har vi haft tillgång till radarteknologi.

Det tidsspannet är motsvarande att gå ut på en timmes promenad mitt på dagen och konstatera att natt inte finns. Eller under samma promenad inte se några katter och då konstatera att kattdjur är bara myt. Vi har inte tillräckligt med underlag över ett tillräckligt långt tidsspann att kunna konstatera något om Rymdvarelser. Vi kan tro och det är oftast tro som drivit oss människor, även i vetenskapen fastän vi så gärna vill få det att verka att tro och vetenskap inte går ihop.

Befria din hjärna från den fysiska begränsningar så kan du få en glimt av... Alltså nya iPhone jag vet inte, går den att böja bra lixom? Jag kan inte ens...
Citera
2015-03-02, 16:48
Medlem
Citat:
Vi riktar sen teleskop mot rymden och hör inte ett dyft. Detta talar starkt emot både abiogenesis och andra högstående civilisationer i galaxerna.

Gode gud...

Tror du man kan lyssna av hela universum med en stor tratt? Vi har riktat teleskopen mot mindre än 1% av rymden och inte hört ett dyft. Och varför måste utomjordingar blint sända signaler ut i universum menar du?

Citat:
För det första måste vetenskapen bevisa att liv spontant kan uppstå av sig själv.

Ursäkta jag insåg inte att jag debatterade med en religiös människa, nu förstår jag frånvaron av krav på logik i dina argument. Hur fan skulle liv annars uppstå annat än av sig självt menar du?
Citera
2015-03-02, 16:52
Medlem
Jag är inte religiös utan agnostiker.
Om man påstår att abiogenesis överhuvudtaget skett så ska man kunna styrka det med experiment som bevisar det. Detta har inte lyckats på 60 år. Om slumpen klarar det så borde forskarna klarat det för länge sen.

Och det stämmer inte att dom avlyssnat 1 % utan dom har scannat av på mängder av frekvenser mot i stort sett hela kosmos.
Senast redigerad av MrSolarium1984 2015-03-02 kl. 16:55.
Citera
2015-03-02, 16:54
Medlem
Citat:
Om man påstår att abiogenesis överhuvudtaget skett så ska man kunna styrka det med experiment som bevisar det. Detta har inte lyckats på 60 år. Om slumpen klarar det så borde forskarna klarat det för länge sen.

Ledsen att behöva säga det men du är inte agnostiker om du inte tror liv kan uppstå av sig självt.
Du har då för dig själv bevisat guds existens, och du är religiös.
Citera
2015-03-02, 16:58
Medlem
Citat:

Och det stämmer inte att dom avlyssnat 1 % utan dom har scannat av på mängder av frekvenser mot i stort sett hela kosmos.

Att forskare inte skapat liv från intet betyder inte att det är omöjligt. Vad det tydligast säger är att det inte är ett lönsamt forskningsfält.
Jag är själv forskare och jag måste säga att du ger forskarvärlden alldeles för mycket cred.

Stycke nummer två är också inkorrekt.
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2015-03-02 kl. 17:00.
Citera
2015-03-02, 17:02
Medlem
ascHacks avatar
Klart att det finns utomjordingar, men som astrofysikern Neil deGrasse Tyson så pedagogiskt uttrycker det:
Citat:
"There’s a worm in the street, you walk by it. Does the worm know that you think you’re smart? The worm has no concept of your smarts. Because you’re that much smarter than the worm. So the worm has no idea that something smart is walking by it. Which makes me wonder whether we have any concept—if a super species walked by us. Maybe they’re uninterested in us because we’re too stupid for them to even imagine having a conversation. You don’t walk by worms and go “Gee I wonder what the worm is thinking.” This is just not a thought that you have! So one of the best pieces of evidence for why we haven’t been visited by aliens is that they have actually observed us, and concluded there is no intelligent sign of life on earth." ~ Neil deGrasse Tyson

Vilket låter mest troligt i mina öron ifall utomjordingar har varit här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in