Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 09:54
  #1
Medlem
Haft väldigt kraftig hosta sen förra veckan, måndag.
Hostan dämpade sig då jag fick cocillana efter ett läkarbesök på vårdcentralen i fredags.

Igår kväll och hela natten har jag haft massa raspande ljud (slem förmodligen) under bröstet när jag andas. Vaknade mitt på natten då va de jävligt kraftigt. Det försvinner när jag hostar och då känner jag slem komma upp, så förmodligen är det slemmet? Nån som kan relatera?

Nu till saken. För ett tag sen hostade jag ganska hårt och då kom det upp rätt mycket GRÖNT slem, minns att det var väldigt grönt och jag blev chockad. Smaken i munnen var faktiskt, "söt" alltså det va inte beskt eller nått, det smakade typ väldigt sött eller något liknande, svårt o förklara.

Läkaren i fredags sa att det inte var några alls fel på mig efter blodprov osv. Hostan har ju dämpats något enormt med cocillana. Och nej har ingen feber alls. Ända feber jag haft i veckan har varit 36-37.
Ringde 1177 precis och hon sa att om man får feber också är det bakterieinfektion som jag är rädd över eftersom många snackar om det. Men kanske någon här också vet vad jag snackar om och har blivit frisk efter nån timme/dag för det är bara fortsatt förkylning?

Hostar alltså GRÖNT slem, ingen feber, raspande ljud i lungor (?????) men försvinner när jag hostar. (slem?!?!?)

NÅGON ANNAN SOM HAFT SAMMA SAK?! relatera?!

Sjukt tacksam för akuta svar!!
Citera
2015-03-02, 10:55
  #2
Medlem
KalleXLs avatar
Om du tidigare aldrig känt av grönt slem som är värst på mornarna men går över efter ett par timmar efter att du hostat och harklat upp dig inför dagen och du satts på nya mediciner som Waran och Bisoprolol så är nog det orsaken. Prata med din läkare om medicinerna du nyligen satts på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback