• 1
  • 2
2015-03-01, 21:43
Medlem
Secreto10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmysko
Du känner inte mig. jag går inte ut på nätterna, Jag vill inte våldta, jag vill inte slå någon. jag tänker inte dessa tankar när jag är ensam utan dem kommer när jag pratar med någon då och då. Dem finns i 3sek sen är dem borta. Jag planerar inga våldsbrott eller våldtäkter. Så ni behöver inte oroa er.
jag håller inte på med droger heller för den delen.

Du förstår, alla handlingar börjar alltid med en tanke, dyker en och samma tanke upp på nytt,
tvångsmässigt, finns chansen, om inte idag, men senare framöver att blossar upp till just handlingar. Om du inte söker professionell hjälp nu vilket chansen kan vara relativt liten då det är tabu belagt "vaknar du upp" springandes från ditt första offer, adrenalin kicken som det givit dig där du fått utlopp över dina tankar kommer du bli besatt vid tills du grips.
Citera
2015-03-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secreto10
Du förstår, alla handlingar börjar alltid med en tanke, dyker en och samma tanke upp på nytt,
tvångsmässigt, finns chansen, om inte idag, men senare framöver att blossar upp till just handlingar. Om du inte söker professionell hjälp nu vilket chansen kan vara relativt liten då det är tabu belagt "vaknar du upp" springandes från ditt första offer, adrenalin kicken som det givit dig där du fått utlopp över dina tankar kommer du bli besatt vid tills du grips.

Jag kan inte se mig själv göra dessa grejer. Men det är nog dags att ta tag i mina tankar nu. Kanske botar mig från min tankspriddhet.
Citera
2015-03-01, 22:02
Medlem
Tror du har fått någon fixering vid detta, det bästa du kan göra är att faktiskt gå till väga med detta så att tankarna försvinner ur ditt system.

Skoja såklart bara, nej men sök upp en psykolog av något slag. Ring din husläkare och berätta lite kort om dina sjuka fantasier och ber om proffisionell hjälp. Räcker nog med ett halvår av samtal max sen är nog tankarna borta.
Citera
2015-03-01, 22:08
Medlem
Ennummerillas avatar
Tror så här:

alla har konstiga tankar. De flesta föser dem åt sidan och lägger knappt märke till dem. Att du tänker såhär betyder inte att du kommer att göra något sådant, eller ens att du vill göra det. Det kan vara så enkelt så att du har fått en tanke och sen har du blivit chockad av dig själv att du kan tänka så. Sen har den chockerade känslan gjort att tanken blivit laddad.

Får jag fråga, hur går det till när du tänker så här? Är det en ovälkommen tanke som bara poppar upp? Eller är det något som du mer dagdrömmer om, alltså följer tanken och laborerar med den typ "tänk om jag gjorde så här, eller så här"?

Hur känns det när du är inne i tanken? Kittlande? Läskigt? Äckligt? Upphetsande? Är det alla kvinnor eller bara tjejer du är attraherad av/ som du inte gillar/ som du inte känner/ nära vänner? Alltså vem är det du får såna tankar om?
Citera
2015-03-01, 23:32
Bannlyst
Kallas för Pure O, på svenska tvångstankar.

Vet själv när jag var mindre och såg en kniv på köksbänken samtidigt som min mamma lagade mat. Fick upp sjuka tankar om att jag skulle hugga ner min mamma eller någon familjemedlem. Kunde knappt vara nära knivar eller något spetsigt i flera veckor efter det. Hade extrem ångest. Det försvann efter ett tag som tur är, och min älskade mamma skulle jag inte byta ut mot något i livet.

Pure O är lömsk som fan då den angriper det du håller mest kärt. Partner, familjemedlemmar eller dig själv.
Citera
2015-03-02, 13:00
Medlem
Instämmer med andra i tråden att det låter som OCD, speciellt om du skäms och mår dåligt samt att du tycker tankarna är väldigt påträngande. Här kan du läsa lite mer om du vill.
Citera
2015-03-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Tror så här:

alla har konstiga tankar. De flesta föser dem åt sidan och lägger knappt märke till dem. Att du tänker såhär betyder inte att du kommer att göra något sådant, eller ens att du vill göra det. Det kan vara så enkelt så att du har fått en tanke och sen har du blivit chockad av dig själv att du kan tänka så. Sen har den chockerade känslan gjort att tanken blivit laddad.

Får jag fråga, hur går det till när du tänker så här? Är det en ovälkommen tanke som bara poppar upp? Eller är det något som du mer dagdrömmer om, alltså följer tanken och laborerar med den typ "tänk om jag gjorde så här, eller så här"?

Hur känns det när du är inne i tanken? Kittlande? Läskigt? Äckligt? Upphetsande? Är det alla kvinnor eller bara tjejer du är attraherad av/ som du inte gillar/ som du inte känner/ nära vänner? Alltså vem är det du får såna tankar om?
Tanken kommer ofrivilligt. Lite som en ond människa hånflinar känns det som när tanken är där. Tills jag kommer på mig själv och då är det läskigt och blir äcklad. Är lite känslokall över mig så ingen ångest. Sålänge ingen vet förutom här då. Väl påläst så märker jag att jag kunde relatera till många vanliga tvångstankar i nästan hela mitt liv, men nu är dem av värre sorten. Dem har en förmåga att gå över tills det kommer en ny. Kvinnor och kvinnor. Jag är ingen kvinnohatare, har nog inte haft en ond tanke om kvinnor i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av HighlySensitive
Kallas för Pure O, på svenska tvångstankar.

Vet själv när jag var mindre och såg en kniv på köksbänken samtidigt som min mamma lagade mat. Fick upp sjuka tankar om att jag skulle hugga ner min mamma eller någon familjemedlem. Kunde knappt vara nära knivar eller något spetsigt i flera veckor efter det. Hade extrem ångest. Det försvann efter ett tag som tur är, och min älskade mamma skulle jag inte byta ut mot något i livet.

Pure O är lömsk som fan då den angriper det du håller mest kärt. Partner, familjemedlemmar eller dig själv.
Bra att det finns någon här som har erfarenhet av det. Nu ska det bli varse och ordna upp sig helt.
Citera
2015-03-05, 17:17
Medlem
Igår sökte jag hjälp. Har dock inte fått några tvångstankar de senaste 2 dagarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in