2015-03-01, 17:07
Medlem
vitapumpss avatar
Vi hade tjejparty för en tid sen. Vi började snacka om kvinnors styrka. En i gänget kom då med iden att vi skulle bryta arm. Hon snackade om att det finns tjej som är flerfaldig världsmästare i armbrytning som hette Bäckman eller nånting. Jag invände och menade att det är höjden av okvinnlighet . Ändå gick jag med på att pröva mina krafter och förlorade givetvis. Vad tycker ni om kvinnor som mäter styrka genom att bryta arm? Vad har ni själva för erfarenheter?
Citera
2015-03-01, 17:10
Medlem
Armbrytning har dock väldigt mycket teknik i sig så att eh..
Citera
2015-03-01, 18:27
Medlem
Kratos719s avatar
Bra fråga O.O
Ehm
Det känns lagom tilltalande att en kvinna skulle gå runt och aktivt tävla i armbrytning. Men samtidigt vore det ju inte fel att bli besegrad av någon av det andra könet för en gångs skull. Borde definitivt inte ses som något okvinnligt dock då sådana definitioner lätt förändras. Titta på hästsporter idag och jämför med för 200 år sedan. Kanske armbrytning blir den nya kvinnosporten 2115? Vem vet. Erfarenhetsmässigt har jag flera gånger hamnat i spontana armbrytningsomgångar med tjejerna har förlorat varenda gång. Nu var de inte särskilt tekniska i sina metoder heller.
Citera
2015-03-26, 06:44
Medlem
Sara Bäckman tillhör världseliten i sin viktklass (tror hon ligger runt 65 kg) och är 6-faldig världsmästare. Det är välidgt mycket teknik som det skrevs om i förra inlägget...70-30 teknik/styrka skulle jag tro.

Här är Sara när hon går en match mot en snubbe.

https://www.youtube.com/watch?v=fO_Vw8n1jGg
Citera
2015-04-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Vi hade tjejparty för en tid sen. Vi började snacka om kvinnors styrka. En i gänget kom då med iden att vi skulle bryta arm. Hon snackade om att det finns tjej som är flerfaldig världsmästare i armbrytning som hette Bäckman eller nånting. Jag invände och menade att det är höjden av okvinnlighet . Ändå gick jag med på att pröva mina krafter och förlorade givetvis. Vad tycker ni om kvinnor som mäter styrka genom att bryta arm? Vad har ni själva för erfarenheter?

Tycker det är löjligt då det är mer teknik än styrka även om styrka spelar in.

Malin Kleinsmith är rätt duktig också.
Citera
2015-05-08, 23:41
Medlem
Castecos avatar
Citat:

Kvinnor har väl lika stor anledning att mäta sin styrka mot varandra som män, så jag tycker inget speciellt om de som gör så. Varken bu eller bä.... Inte alls okvinnligt.

Jag har blivit utmanad av tjejer några gånger och varenda gång har jag förlorat. Jag antar att tjejer som utmanar män i armbrytning eller liknande vet med sig att de har stor möjlighet att vinna.
Citera
2016-01-19, 12:59
Medlem
vitapumpss avatar
Hade varit på gym.Klarade bl a 12 armhävningar. Kände mig otrolig tillfredställa med mig själv.Ja så till den grad att jag när jag kom hem föll för frestelsen att utmana min kusins 9 åriga dotter på armbrytning.Och detta fast jag tycker armbrytning är förfärligt okvinnligt. Och så gick det som det gick.Ni anar säkert...
Citera
2016-01-20, 18:57
Avslutad
Citat:
Hade varit på gym.Klarade bl a 12 armhävningar. Kände mig otrolig tillfredställa med mig själv.Ja så till den grad att jag när jag kom hem föll för frestelsen att utmana min kusins 9 åriga dotter på armbrytning.Och detta fast jag tycker armbrytning är förfärligt okvinnligt. Och så gick det som det gick.Ni anar säkert...

Ja det gör vi. Du åkte på spö.
Citera
2016-04-24, 00:44
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Ja det gör vi. Du åkte på spö.

Ja hon var pippi långstrumstark. Hon håller på med styrketräning tror jag. Kanske något att tänka på för mej också. Men jag tycker det det är så väldigt okvinnligt. Få se om jag lyckas bättre om jag får en returmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in