2024-12-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Men ditt fucktard filmen har ju en egen tråd, varför använder ni inte den till ar djupa diskussioner om just Babadook.

Är du tvärsäker på att jag är av ett maskulint kön ... ?

Trådens rubrik är citat: " Den stora kusliga tråden om skräckfilmer " ... slut citat/

Den Australiénska och paranormala filmen har genren: SKRÄCK och därför kan filmen diskuteras i denna tråden samt under sin rubrik.

Vad tycker du själv om den paranormala skräckfilmen
[ " The Babadook " ] från året 2014 ... ?

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nej. Det är bara JokerMannens knäppa svammel och fantasier. Det finns oändligt av den varan

Beträffande några film-scener inom det Anakronistiska
och Viktorianska hemmet i den lilla Australiénska staden Adelaide där familjen Vanek lever och bor.

[ Adelaide after Midnight ]
[ The Home of Mister Babadook ] ( 🎩 )
[ The creature of animal parts ]

När Amelia och Samuel Vanek plötsligt hemsöks av
en för de tvenne okänd varelse som kallar sig för
[ Mister Babadook ] ... så ger denne sig till känna med
hjälp ut av knackningar i husets väggar och genom knarrande ljud så som raspningar.

Vill du då, @JuniorDahlen, påstå, att det helt enkelt
sagt handlar om Amelia Vanek's sorg-psykos och,
som för henne framkallar en upplevelse av hörsel-hallucinationer ... ?

Då den 6-åriga pojken Samuel Vanek är sittandes på
en trappa inom huset och Amelia är ståendes strax nedanför trappan och samtalar med sin lilla son Samuel och då sett, framför Samuel, så plötsligt färdas Samuel
upp för trappan i hög fart och sedan slutligen in i ett av husets rum.

Vill du då, @JuniorDahlen, påstå, att Amelia Vanek
besitter Tele-Kinesiska krafter, det vill säga, att Amelia Vanek har en förmåga att kunna påverka så som
förändra eller också, flytta på fysiska objekt med hjälp
av enbart sin tankekraft ... ?

Extra tillägg ... Du har fortfarande inte beskrivit Mister Babadook's ansikte och fingrar beträffande de popp-
upp-bilderna som förekommer på de olika sidorna i The Pop-Up-Book titlad: [ " Mister Babadook " ] ( 📚🎩 )

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2024-12-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist

De flesta är som bekant inne på att det är Amelias sorg/depression som manifesterar sig i form av Babadook, jag köper inte riktigt det.

Det skulle vara mycket intressant om du ville vara
vänlig och utveckla detta lite mer beträffande varför
du inte riktigt köper detta.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-12, 20:11
Medlem
Citat:
Försöker låta bli att läsa svamlet. För ett tag sedan var det The Shining han var helt fixerad av och spammade om.

På två sammansatta sidor i The Pop-Up-Book titlad:
[ " Mister Babadook " ] ( 📚🎩 ) så finns följande text-
rader enligt nedan skrivna.

Citat: " There's just now way you're of the Hook " ...
slut citat/ denna textrad betyder ( Det finns ingen väg,
där du kan slippa undan )

Vidare fortsätter textraderna på samma boksida med
citat: " If you're all grown upp when you read this Book ... and your snub your nose with a civilized Look "... slut citat/

Var vänlig och titta noggrant på popp-upp-bokens båda sidor och, där du kan se Mister Babadook utsträckt över bokens nedre två sidor.

Var vänlig och titta på Mister Babadook och beskriv
sedan vad du upplever och ser ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-12 kl. 20:15.
Citera
2024-12-12, 23:47
Medlem
Citat:
Jag matar inte troll och kommer därför inte svara på ditt barnsliga svammel

Jag undrar om du skulle vilja vara vänlig och
förklara för mig vad det var som Amelia Vanek
vomerade ur sig i en grå-svart tjock stråle över
husets källargolv ... ?

Var det måhända Amelia Vanek's sorg och
depression som stöttes upp från hennes magsäck
över husets källargolv ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2025-02-08, 00:09
Medlem
Scenen där hon slumrar framför teven och får syn på sig själv i ett nyhetsinslag ger mig rysningar.
Citera
2025-02-09, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Scenen där hon slumrar framför teven och får syn på sig själv i ett nyhetsinslag ger mig rysningar.
Den där spindel-stopmotion effekten de valde med monstret var obehaglig och mammans vändpunkt där hon tar över psykosen och jagar sitt barn var obehaglig. Det var dock svårt att inte känna av kliché emellanåt. Jag vet inte om subtilitet hade gjort filmen bättre så osäker på valet med "monstret".

Något drog ned filmen för mig var att grabben blev bara smått komisk i några scener (typ som psykosen-anfallet i bilen eller källarattacken). Filmen hade redan lagt upp det hela i början med han gjorde små galna uppfinningar men det blev svårt att följa de skojsamma inslagen mot den totala misshandeln av mamman. Det blev liksom "Ohohohooo åh nej! Åh shit!"
Citera
2026-01-26, 23:25
Medlem
lundaelevs avatar
Kan nog vara en av de få riktigt läskiga skräckfilmerna jag sett, kan nog inte nämna någon jag är lika rädd för. Jag vet inte varför men det är kanske eftersom de jobbar så länge och så effektivt med att få in en i de psykologiska problem som finns. Det är också så läskigt när man märker att mamman blir mer och mer läskig ju mer hon påstår att han inte finns. Blir rädd bara jag tänker på honom. Att man knappt ser honom utan att han bara finns i bakgrunden är ett plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in