2015-03-01, 13:03
Medlem
hiphop-rebels avatar
Ja e runt 20 årsåldern å ja hade ingen direkt skäggväxt innan. Nu verkar den ha börjat för ja har fått flera mörka relativt långa hårstrån under hakan och min morsa kommenterade har du börjat få skägg?! när ja var hos henne å firade födelsedag. Men ja anser inte att ja behöver raka mig för så mkt har det inte blivit än även om det ploppar upp nya då å då xD

men det lustiga e att vissa ligger utspridda här å där och där det växer mest växer det som en liten grästuva om ni förstår vad ja menar och resten ligger som sagt här å där

E det vanligt att det e så? Har inte direkt någon bra kamera så kan inte ta bra kort som gör bilden rättvisa.
Citera
2015-03-01, 13:14
Medlem
Gratulerar till stråna. Ja det är vanligt att man får spridda skurar i början.
Vad vill du diskutera?
Citera
2015-03-01, 13:16
Medlem
Rocco420s avatar
öhh.. ja?!
du har ju precis fått skäggväxt säger du ju själv. tror du att det bara poffar till så har du hel skägg.
Klart det kommer lite här och där, till slut så har det kommit överallt.
Citera
2015-03-01, 13:26
Medlem
hiphop-rebels avatar
Dum fråga ja vet men å andra sidan frågar man inte så får man ju inget veta.

Men alla fungerar ju olika när det gäller hårväxt och hur det uppkommer.

Å andra sidan så brukar ja inte direkt glo och reflektera över hur, när och var det växer på mina killpolare.

Var väl inte direkt någon debatt ja ville starta utan mer än fråga.

Men vf e det morsor som upptäcker såna här saker..
Citera
2015-03-01, 13:41
Medlem
Rocco420s avatar
Du kan vara lugn!
Du borde ju märka på resten av din kropp vilken typ av hår växt du har..
Detta kommer ju spegla sig i hur stor / grov skäggväxt du får.
Citera
2015-03-01, 13:59
Medlem
Vetenspaks avatar
Det finns säkert men utan någon som helst skäggväxt.
Citera
2015-03-01, 14:05
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
Men ja anser inte att ja behöver raka mig för så mkt har det inte blivit än även om det ploppar upp nya då å då xD
Snälla gör det, enstaka hårstrån är otroligt fult.
Citera
2015-03-01, 14:29
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Snälla gör det, enstaka hårstrån är otroligt fult.

Det har du rätt i.
Citera
2015-03-01, 14:57
Bannlyst
Fick mina första strån under hakan när jag var 15-16. Använde trimmer för att raka bort ansiktshår till jag blev 18. Kört rakhyvel i nu ett år och är snart 19 och jag börjar få bra skägg. Efter tips från polare så rakade jag med trimmer lite huller om buller o sen körde jag rakhyvel mothårs. Har väntat i 11 dagar nu och ska göra om proceduren den 14e dagen. Märker att det börjar likna något. Efter 14e dagen ska jag vänta 21 dagar och efter det odla som fan. Så de ser bra ut för mig. Jävlar vad efter du är.
Citera
2015-03-01, 15:44
Medlem
hiphop-rebels avatar
Får la ta å köpa en rakhyvel! Har aldrig rakat mig dock då ja inte tyckts det har behövts! Men nu när folk börjar påpeka e det nog dags å ta tag i saken..

Vilken hyvel ska ja köpa? Eftersom det bara e skäggstrån än å inte fullt skägg. vad använder ni till? Och gärna en lätthanterlig hyvel då ja e rätt klumpig av mig å vill inte skära mig det första ja gör Och inte en alltför dyr heller får gärna vara en budgetvariant
Citera
2015-03-01, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
Får la ta å köpa en rakhyvel! Har aldrig rakat mig dock då ja inte tyckts det har behövts! Men nu när folk börjar påpeka e det nog dags å ta tag i saken..

Vilken hyvel ska ja köpa? Eftersom det bara e skäggstrån än å inte fullt skägg. vad använder ni till? Och gärna en lätthanterlig hyvel då ja e rätt klumpig av mig å vill inte skära mig det första ja gör Och inte en alltför dyr heller får gärna vara en budgetvariant
Du kommer inte skära dig. Men för att vara ärlig så behöver du inte rakhyvel. Fixa en trimmer bara så kommer du efter runt tre månader få lite "pakistan-skägg". Därefter kan du börja med rakhyvel.

Annars funkar ju pincett bra om du vill få bort dina strån.
Citera
2015-03-02, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Fick mina första strån under hakan när jag var 15-16. Använde trimmer för att raka bort ansiktshår till jag blev 18. Kört rakhyvel i nu ett år och är snart 19 och jag börjar få bra skägg. Efter tips från polare så rakade jag med trimmer lite huller om buller o sen körde jag rakhyvel mothårs. Har väntat i 11 dagar nu och ska göra om proceduren den 14e dagen. Märker att det börjar likna något. Efter 14e dagen ska jag vänta 21 dagar och efter det odla som fan. Så de ser bra ut för mig. Jävlar vad efter du är.

Sluta sprid din smörja, den där metoden du har fått för dig att hålla på med är bara trams. Som jag redan har sagt i din efterblivna tråd så tjockar skägget upp sig långt efter att du har växt klart på längden och är du under 30 och får mer skägg så är det pga hormoner och din naturliga utveckling och inte nått trams med att raka mothårs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in