Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-03-01, 12:15
Medlem
tzjs avatar
Starkt av dig att be om ursäkt, det är respekt anser jag.

Saker kan lätt gå snett med alkohol, så ta det försiktigt i framtiden, och se det här som en erfarenhet.
Citera
2015-03-01, 12:18
Medlem
dr-snuggles avatar
ifall du inte kan sköta dig på ett intag av en substans rör inte skiten då
Citera
2015-03-01, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lip-Tip
Asså, är det bara jag som alltid förbereder mig för att det kan bli bråk, så att man är mentalt redo varje gång man skall ut och förtära alkohol. Kan inte bara vara jag som gör det.
Är man förberedd mentalt så hamnar man inte i bråk.

Du går ju ut för att söka bråk, det är en viss skillnad.
Citera
2015-03-01, 12:35
Medlem
BonerBatmans avatar
Kontakta alla som var med på festen och be om ursäkt för ditt uppträdande. Det mest mogna och hedervärda man kan göra.
Citera
2015-03-01, 13:54
Medlem
Har själv varit ute och bråkat på fyllan ett x antal gånger och jag förstår din ångest. om du blir aggressiv på fyllan så kan det bero på att du dricker för ofta lr för mycket (mitt problem iaf), det enda du kan göra är att försöka gå vidare och leva med din skamm, det går över till slut.. själv så har jag slutat dricka i princip helt, kanske dricker 2ggr per år nu för tiden och då nöjer jag mig med 4-5 starköl sen får det vara bra
Citera
2015-03-01, 14:20
Medlem
Bara och be om ursäkt, det löser sig. Alla har väl blivit för fulla ngn gång :-).
Citera
2015-03-01, 15:19
Medlem
Se det hela som en tillrättavisning istället. Bättre att någon du känner lär dig en läxa på ett relativt harmlöst sätt än att du betér dig på samma sätt mot människor du inte känner.

Han kommer förlåta dig på samma sätt som du förlåtit honom.

Det finns en anledning till att vi har 18årsgräns på krogen (och Flashback). Alla har vi druckit innan dess och du är inte ensam om fyllebråk med kompisar. Det är en del av din personliga och sociala utveckling, händelsen är normal och kommer vara som bortblåst om någon vecka.
Citera
2015-03-01, 15:39
Medlem
Blaze.s avatar
Det är väl på något sett en oskriven regel att det som händer på fyllan glömmer folk lättare av eller i alla fall känner en viss medkänsla. Jag kommer ihåg när jag var minderårig och snea ur på en polare, slog honom med skateboard och körde ut honom från festen, otroligt omoget och fick också ångest dagen efter. Ringde och bad om ursäkt och sen lättade väl det med tiden. Men då var detta en polare jag gick i samma klass med. Känner inte du han du nita så väl skit i att be om ursäkt och gå vidare, drick mildare nästa gång. Träffar du han någon gång ibland be om förlåtelse så kanske det är ur vägen, tror inte dina polare och folk på festen kommer hacka på dig för att det hände, vi får väl alla känna på snefyllan någon gång i livet.
Citera
2015-03-01, 15:51
Medlem
FASSWs avatar
Ring honom och berätta hur du känner. Du hade ju eller har relativt bra kontakt med honom så kanske han förstår eller tycker samma sak? Att han har ångest för att ha slagit ner dig och borde ha tagit det helt annorlunda och bara ignorerat dig eller pratat med dig istället för att slåss.

Tycker du borde snacka med honom iaf och bara reda ut det även fast du skäms. Han kanske skäms lika mycket som sagt och tror likadant som du.

När ni har pratat ut och lagt det b akom er så kommer andra göra det också.
Citera
2015-03-01, 15:59
Medlem
Shadowcrafts avatar
Jag har varit med om samma sak fast värre flera gånger. Senast i helgen när jag hamna i "slagsmål" med en dörrvakt..

Finns inget annat att göra än att svälja skiten och se till att det inte händer igen. Det är när det sker upprepande gånger som folk börjar tänka snett (som för mig).
Citera
2015-03-01, 17:24
Medlem
Peripheryys avatar
Ta och ring upp den som du slogs med och be om ursäkt för ditt beteende. Den som var värd för festen bör du också ta kontakta och be om ursäkt. Att fightas på fyllan är verkligen barnsligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in