De gångerna jag fått panikångest så brukar jag först känna stickningar i händerna följt av en "våg" av snurrighet. Sedan känner jag känslan av att allt är fel och jag måste bort samtidigt som jag har svårt att prata, är torr i munnen, kroppen väger mindre?, tryck mot bröstet och att huvet är fullt av tankar där jag typ pratar med mig själv supersnabbt "vad händer?" "vad ska jag göra?" "kommer jag dö?".
Sedan så håller det väll på sådär i kanske 30 minuter och sen så spyr jag. Kan låta hemskt att spy men det är faktiskt det bästa med min panikångest då paniken direkt försvinner så fort jag har spytt. Sedan när jag har spytt och panikångesten är borta så brukar jag typ få skakningar i kroppen? Kanske för att jag har varit så rädd vem vet, får någon liknande? Något som är skönt är att jag inte upplever att det är svårt att andas när jag har panikångest, vilket många verkar uppleva.
Då jag nu har skaffat psykolog och har blivit lite intresserad av detta ämne så undrar jag hur ni upplever eran panikångest?