2015-02-27, 21:42
Medlem
Jhonnyzbananazs avatar
Jag fick ett mail i tisdags, mailet var ifrån "lån för alla" en sida som erbjuder lån till alla helt enkelt oavsett vad du har i ditt bagage. Hur som hellst, jag googlade och fick lite rolig info, gick in på deras sida, inget telefon nr, en enkel adress bara i Ängelholm. Jag valde att ta tag i detta. Gjorde en låneansökan på deras minsta belopp bara för att se vad som händer. Får ett meddelande tillbaka om att Freedom finance står bakom detta m.m och att en handläggare kommer att kontakta mig inom deras arbetstid 08-16 och inom 24h. Så jag började klocka tiden, ingen har hört av sig, samma grej som stod i andra forum, folk som verkligen hade behövt de här lånen fick aldrig ett svar. Men så som i deras ansökningar gjordes det även i min, en UC. Min fråga är då, fiskar freedom finance kunduppgifter för att sedan sälja vidare eller mailbomba dessa som lämnar alla sina uppggifter? Kan även nämna att mailet som jag fick inte kom ifrån "lån för alla" detta mailet kommer ifrån d****lla.N****on@bonusposten.se.
Vad tror ni? Samlar de uppgifter om folk, de får ju in rätt så bra där, arbete, inkomst, mail, telefon nr. person nr mm.
Citera
2015-02-27, 21:51
Medlem
Nejjans avatar
Läskigt! Jag har sökt hos dem, just för att de är "för alla" och jag har betalningsanmärkning. Hörde inte ett knyst sen. Antog att det berodde på min låga kreditvärdighet.
Citera
2015-02-27, 21:55
Medlem
Jhonnyzbananazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejjan
Läskigt! Jag har sökt hos dem, just för att de är "för alla" och jag har betalningsanmärkning. Hörde inte ett knyst sen. Antog att det berodde på min låga kreditvärdighet.

Precis, frågan är om de kommer höra av sig, det verkar inte som det med tanke på vad jag läst runt om på andra forum. Har du märkt av försäljare m.m som ringt? Hur ser det ut i din mail? I min mail har det börjat dyka upp lånerbjudanden ifrån lite olika bolag sedan jag gjorde den här låneansökan. Därför misstänker jag att de säljer uppgiter de fångar fiskar in.

En annan fråga jag har är även: FINNS DET någon där ute som har fått ett lån via den här sidan?
Citera
2015-02-27, 22:45
Medlem
stoffeliuss avatar
Får jag fråga varför du ens testade? Kan omöjligt föra något gott med sig.
Citera
2015-02-28, 12:40
Medlem
Jhonnyzbananazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Får jag fråga varför du ens testade? Kan omöjligt föra något gott med sig.

***---FAIL---***

Efter ca 5 dagar så fick jag samtal idag, de beviljade mitt lån på 5000kr vilket var det lägsta jag sökte. Tackade nej till detta då jag sa att jag höll på med en granskning av sidan.

I mitt jobb försöker man hitta grejer att jobba med, därför gjorde jag en ansökan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in