Citat:
Ursprungligen postat av
Roger Rabbit
Nej, detta har jag aldrig hävdat. Men jag har läst koranen och diskuterat med muslimer. I sin hittills mildaste form kommer homofobi från islam, i sin värsta form IS, al qaida al shaba boko haram och dessa grabbar. Där emellan har vi regimerna i iran och saudiarabien m.fl. Övervägande negativa saker, världen skulle vara bättre utan islam.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Trams & nonsens.
Vilken del av detta skulle vara nonsens? Att muslimer är generellt homofober och tycker det i bästa fall är en synd, i värsta fall vill hugga huvudet av homosexuella? Att IS m.fl. finner stöd för det de gör i koranen och hadit? VAD I DET JAG SA ÄR TRAMS OCH NONSENS!? Inte ett jävla skit.
Citat:
Homofili förstör samhällsmoral. Detta är mycket värre.
Skitsnack, västerländska samhällens moral och lagar är byggda för att acceptera alla, oavsett sexuell läggning. Du har inte visat något i homosexualitet som skulle vara dåligt. Enda du säger är "det är dålig för jag säger så".
Citat:
Det skapar inte liv, alltså är det emot livsalstring och en motståndare till livet självt.
En sten skapar heller inte liv, syre skapar inte liv, är dessa också "en motståndare till livet självt"? Bra logik där, försök igen.
Och som sagt, att det föds för få människor är inte ett problem i dagens värld, snarare är problemet att det föds för många.
Citat:
Detta är inget liv, det är en plåga, och uppmuntrar man detta uppmuntrar man barnaoffer till Molok.
Vem fan har pratat om att uppmuntra dem? Enda jag säger är att vi ska acceptera dem för de gör ingen skada och inte diskriminera dem baserat på deras sexuella läggning.
Molok är för övrigt också en myt, utdöd sådan. Var inte du monoteist förresten?
Som sagt, du har inte visat något i homosexualitet som skulle vara dåligt. Enda du säger är "det är dålig för jag säger så".
Citat:
Du dyrkar varje ord han säger. Han är din gud.
Jaså, vilka belägg har du för detta? Hur går detta dyrkande till?
Det finns saker han har sagt jag inte hållit med om, fast överlag har jag enormt mycket större respekt för det han säger än dyngan du generellt häver ur dig. Karln är en intellektuell, filosof, disputerad neurolog och författare, du är en tramspojke utan argument.