2005-09-30, 00:51
Medlem
Not_mes avatar
Kära forumfantaster,

idag fick jag min heltäckningsmatta rengjord. Hunden var varit där inne, dels som valp och gjort fläckar på mattan och dels har folk varit där inne med leriga skor. Fläckarna har fått torka in i snart 9 månader och jag har verkligen försökt tvätta bort det med alla möjliga och omöjliga medel. Men iaf, så kom den här mattkillen och jag hade förväntat mig en stor maskin som skulle tvätta mattan, men det enda han gjorde var att spreja nån sprej, dra ett tag med en borste så att han gnuggade in det och sen var det klart. Nu ett par timmar senare är alla fläckar helt borta och jag är helt förundrad.

Vad är det för medel han använde (glömde fråga) och var får man tag i det?
Citera
2005-09-30, 08:57
Medlem
en vild gissnig är att du kan använda vilket rengöringsmedel som hels blandat med vatten, se bara till å blöta upp fläcken ordentligt för att sedan trycka ner den i mattan, för det var precis vad mattkillen gjorde.

//LW
Citera
2005-09-30, 17:00
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Whoopass
en vild gissnig är att du kan använda vilket rengöringsmedel som hels blandat med vatten, se bara till å blöta upp fläcken ordentligt för att sedan trycka ner den i mattan, för det var precis vad mattkillen gjorde.

//LW

Jag har forsokt med en massa olika rengoringsmedel, men inget har lyckats fa bort den hundflacken innan. Men hans medel fick bort den hur enkelt som helst! Det ar darfor jag ar forundrad!
Citera
2005-10-01, 05:25
Medlem
david85s avatar
Jag vet inte vad det heter men jag vet att de har dundersaker på U-Haul... Tar bort alla fläckar på en liten stund.
Citera
2005-10-04, 03:32
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Jag vet inte vad det heter men jag vet att de har dundersaker på U-Haul... Tar bort alla fläckar på en liten stund.

Ska jag prova nasta gang jag behover stada min matta... Sa lange medlet inte tar bort mattan pa samma gang ar jag glad!
Citera
2005-10-04, 07:01
Medlem
Dennos avatar
Finns väl speciella skumrengöringsmedel till heltäckningsmattor?
Dom går väl ner i djupet och lyfter smutsen.
Citera
2005-10-04, 18:06
Medlem
Grejen är att så länge man inte använder en våtsug så kommer smutsen att ligga kvar i mattan endast djupare, det man får bort men en trasa är bara det man ser.

//LW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in