2003-07-03, 00:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Varje dag är det 15000 fyllehundar ute på vägarna. Bara några promillen åker fast, så det är inte konstigft om man tror att det är "säkert" att köra onykter.
Citera
2003-07-03, 15:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Det där med 2/4 cl i timmen gäller per 70kg kroppsvikt, så är ni magerlagda: öka tiden, är ni fettsäckar: minska tiden.

Själv lämnar jag ALLTID bilen hemma dagen efter. Puckat att chansa!
Klart man kan känna sig jävligt stolt om man kör på morgonen efter tio starköl men det är ju oxå ett oerhört MOGET resonemang.

Hur stolt känner man sig om man klämmer dit en barnvagn på ett övergångsställe bara för att man inte orkar bry sig om att lämna bilen hemma?

Även om ALKOHOLEN gått ur kroppen så kan man vara trött och sliten dagen efter, dvs ha sämre reaktionsförmåga - koncentration etc.
Således bör man ALLTID lämna bilen dagen efter, även om man är helt alkoholfri.

Sätter man sig i bilen medveten om att man inte borde och sedan orsakar en olycka så bör man fan bli skjuten på plats. Om ni frågar mig alltså... men det kanske ni inte gör...
Citera
2003-07-08, 23:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej nej nej!!! :x

A matörmässigt
L obotomerat beteende
K astrering är lämpligt straffpåföljd
O ndo
H ybris
O ansvarigt
L udermässigt

+ -

B edrövligt
I ntelligensbefriat
L ivsfarligt

Fråga vilken förälder till en ihjälkörd unge som helst!
Citera
2003-07-09, 01:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Har jag festa hårt så e e d 24h mellan fest å ratt för mig...Jag tänker varken invadilisera någon annan eller mig ör att jag inbillar mig att jag har bråttom...
Citera
2003-07-10, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Om kroppen förbränner en 4:a sprit varje timme och man tar en 4:a varje timme under hela midsommarafton vilket borde ge en lagom fyllenivå under dagen, så borde man vara klar för bilkörning en timma efter sista glaset. Så det borde bara vara att brumma på.
Citera
2010-04-25, 15:38
Medlem
crats avatar
skulle inte chansa även fast du känner dig "nykter".

min bästa vän åkte dit dagen efter och han hade druckit ganska mycket men kände sig nykter och tog chansen och han hade 0.86 i promille. förlorade körkortet och därmed jobbet.

dumt dumt!
Citera
2010-04-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crat
skulle inte chansa även fast du känner dig "nykter".

min bästa vän åkte dit dagen efter och han hade druckit ganska mycket men kände sig nykter och tog chansen och han hade 0.86 i promille. förlorade körkortet och därmed jobbet.

dumt dumt!
Tveksamt om TS sutit i sju år och väntat på ditt svar.
Citera
2010-04-26, 09:28
Medlem
crats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah

trodde han väntat i 8
Citera
2010-07-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah

Det här är orsaken till att jag älskar flashback.
Citera
2010-07-07, 12:33
Avslutad
Men som svar på det hela så beror väldigt mycket på hur snabbt du förbränner alkoholen.
Vad du äter, hur mycket du rör dig, din kropp osv.

Går inte att sätta en tid med andra ord.
Citera
2013-07-18, 20:55
Medlem
Ponera att jag har druckit 7 starköl i en veckas tid och sista sagen ingenting. Kan jag köra dagen efter sista dagen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in