Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotfanskapet
Nu till mer hur jag är som person.
* Jag har alltid varit en rättvisenisse och saker som jag inte håller med om säger jag gärna ifrån.
* Har väldigt lätt för att säga som jag tycker, tänker mig sällan för.
* Har väldigt lätt för att störa mig på folk.
* Jag älskar drama. En riktig dramaqueen! Älskar att skapa diskussioner av ingenting.
* Får jag inte som jag vill så blir jag sur.
Tacksam för svar.
Du kan träna bort en del av problemen, du måste jobba på det stegvis för att bli bättre på att "hålla tillbaka" det du verkligen vill säga och vad du tycker, analysera situationen mer, fundera extra innan du säger det du tänkt osv. Du kommer nog märka med tiden att det blir bättre.
Och det här att man stör sig på andra, där kan man göra mycket själv, undvik det du stör dig på eller den du stör dig på om det går, undvik situationer som kan skapa stora problem. Bli inte sur öppet, du kan vara sur invändigt men träna på att inte visa det så mycket, då märker andra inte av det lika mycket och dom i sin tur kommer inte störa sig på det på samma sätt.
Sedan en klassiker, vad gäller diskussioner och (äldre), det lättaste är att alltid hålla sig saklig och väga in fakta i argumenten. Man ska skilja på vad eller man känner inför något, som t.ex. kärnkraft, och vad man kan dra för slutsatser, argumentationer utifrån fakta, historia, forskning, rön, vad tycker majoriteten av en grupp osv. Det blir lite lättare att inta rätt ställning, argument och vad man tycker. Samt att bli konsekvent, om man växlar mellan att man tycker olika, vid olika tillfällen om samma sak, så kommer folk tycka det är konstigt.