• 1
  • 2
2015-02-25, 15:53
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Jo men det handlar om ca 800 spänn (så något lån från banken kommer jag inte ta...) kommer kanske få 500kr senare idag eftersom jag betalat för mycket på en räkning

Är väl bättre att kontakta hyresvärden då och se om du kan lösa det istället?

Har du andra lån? Ofta kan man få ett par betalningsfria månader/år så räcker pengarna längre.
Citera
2015-02-25, 16:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Nej jag har inte fått inkomst ännu. Räkningarna jag har är på kvartal. (Internet och el som är betalda) det är mest hyran jag är orolig för som ska betalas den 1.
Men då borde du väl hinna få din inkomst innan räkningarna skall dras?
Arbetsplatser och A-kassor har alltid utbetalningsdatum så man skall kunna betala räkningar i tid om du inte jobbar svart eller har ekonomiskt bistånd från soc.
Citera
2015-02-25, 20:13
Medlem
Isnatts avatar
Tänk på att februari bara har 28 dagar, i vanliga fall dras avgiften/hyran alltså nu på fredag den 27:de - inte den 1 som du skriver eftersom det är en söndag!
Det är alltså raska taskar som gäller om du ska hinna få in pengarna på ditt eget konto.
Att föra över från ex Swedbank till handelsbanken kan säkert ta en dag eller två.

Skulle säga att gå till pantbanken före sms-lån, på pantbanken hamnar du inte i problem om du inte hämtar ut det du pantsatt, vilket du gör om du inte betalar sms-lån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in