2015-02-24, 21:42
Medlem
Jag har svårigheter att manifestera känslor. De känslor som uppstår försvinner lika snabbt och har ingen signifikant betydelse. Jag har exempelvis inte varit arg sedan 6års ålder, en dag jag minns väldigt väl. Dessutom är det nämnvärt att påpeka att jag har en avsaknad av både lukt- och smaksinne.

Socialt sätt verkar jag inte fungera (gäller båda könen) då kompislistan egentligen inte existerar.
Jag läser på universitetet och personer i klassen beskriver mig som ett "dataprogram" - presterar bra inom många områden, men är ytterst osocial. Den person jag ibland dock umgås med påpekar att det är skönt att prata med någon som inte ljuger eller uppför sig/reagerar konstigt på något. Man kan säga vad som helst.

Jag försöker vara med socialt på exempelvis rasterna, men förstår inte hur jag ska agera för att lyckas - de verkar prata ett helt annat språk. Jag är en ensamvarg, alltid varit och gillar sololivet. Samtidigt tror jag att jag börja känna en vilja till gemenskap, mänsklig kontakt och glädje.

Finns det någon med liknande erfarenheter som kan beskriva hur min situation kan förbättras?
Senast redigerad av Nazgul89 2015-02-24 kl. 21:47.
Citera
2015-02-24, 21:53
Medlem
Samtalarens avatar
Skicka ett PM till mig så kan jag förse dig med lite läsbart material som kan hjälpa dig att kanske se på situationen ur nya perspektiv.

Det är okej att vara som du är, det kanske bara kan kännas lugnande att veta att det är mer utbrett än vad det kanske känns som.
Citera
2015-02-24, 22:00
Medlem
Lyzzas avatar
Läs länken och se om något passar in på dig.

Vi känslomänniskor har det inte bättre vi blir för dramatiska och ställer till det för oss själva. Du har i alla fall en chans att gå genom livet som en "upphöjd" person. Du kommer troligen inte att ha några problem att skaffa kvaliciferade arbeten, ha bra lön och kanske träffa den perfekta likasinnade kvinnan och få lagom många barn med hög inteligens. Du slipper: alkoholism, drogberoende, skilsmässor, misshandel, hemlöshet och mycket annat elände som folk kan ställa till själva genom sin personlighet.

Vill du dejta så prova Elit singlar eller vad det nu heter. Du passar inte ihop med kvinnor som kräver romantik eller uppvaktning. Du ska ha en jämnstäld kvinna. Lycka till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd
Citera
2015-02-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Läs länken och se om något passar in på dig.

Vi känslomänniskor har det inte bättre vi blir för dramatiska och ställer till det för oss själva. Du har i alla fall en chans att gå genom livet som en "upphöjd" person. Du kommer troligen inte att ha några problem att skaffa kvaliciferade arbeten, ha bra lön och kanske träffa den perfekta likasinnade kvinnan och få lagom många barn med hög inteligens. Du slipper: alkoholism, drogberoende, skilsmässor, misshandel, hemlöshet och mycket annat elände som folk kan ställa till själva genom sin personlighet.

Vill du dejta så prova Elit singlar eller vad det nu heter. Du passar inte ihop med kvinnor som kräver romantik eller uppvaktning. Du ska ha en jämnstäld kvinna. Lycka till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd

Jag brukar inte identifiera mig som något speciellt och vet inte om beskrivningen passar in MEN!
Jag är extremt dålig på att ha fokus på många saker samtidigt, men det finns ibland ett enormt fixerat intresse kring en sak. Exempelvis spelar jag inte piano, men fick för mig att lära mig Fantaisie-Impromptu, vilket tog nästan 4 veckor flera timmar om dagen. Resulterade i att jag inte klarade en tentamen.
Citera
2015-02-24, 22:19
Medlem
Du kan ju ha en diagnos som du inte vet om.
Citera
2015-02-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Du kan ju ha en diagnos som du inte vet om.

Vilken slags diagnos kan det röra sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in