2015-02-24, 20:08
Medlem
På något sätt väldigt snart om jag inte får någon hjälp snabbt

Nu på måndag åker jag ner till göteborg på ett bedömnings samtal (diagoniserad med anorexi) angående slutenvård. Kroppen funkar och bmi ligger på 16. Vilket kan innebära långa väntetider. Tror inte jag klart gå upp eller äta alls om jag får en lång väntetid. Finns det något jag kan göra för att minska tiden?

Funderar att skriva ner på en Lapp varför jag tycker att jag behöver bli inlagd och ge det till dem men en annan plan är att inte äta eller dricka fredag natt- måndag

Kanske då kommer jag att svimma på plats Och få dropp och Om jag har tur bli mer prioterad pga "allmän låg vätskeintag"

Ursäkta stavfel etc
Citera
2015-02-24, 20:15
Medlem
ColaKexs avatar
Låter som att det är stor risk att du kommer hamna långt bak i kön och att det isf kommer innebära stora påfrestningar på ditt psyke. Så mitt enkla råd är att kontakta en psykolog som förhoppningsvis kan hjälpa dig och underlätta själva processen fram tills du blir inlagd.

Lycka till
Citera
2015-02-24, 20:21
Medlem
Ajajaj jag blir ledsen bara av att läsa det här. Ta hand om dig vännen, snälla ät någonting.
Citera
2015-02-24, 21:00
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag tycker inte att det är en bra idé att du skadar din kropp på sättet du beskriver. Om du på något sätt vill komma före i kön så rekommenderar jag dig snarare att säga att du - inte nog med att du har anorexia - även har dödslängtan och ständigt tänker på att begå självmord.

Det är riktigt sorgligt att läsa och även själv uppleva hur den svenska sjukvården förfaller. Lycka till!
Citera
2015-02-24, 22:02
Medlem
DennisOlofs avatar
Du kan även betala för att få hjälp, det kan ju vara ett sätt att komma före kön och behöver inte innebära att det blir jättedyrt eller att du måste ha många möten (samtal).

Du måste få hjälp att komma bort från, som jag ser det, psykisk sjukdom.
Citera
2015-02-24, 22:47
Medlem
MentalIstids avatar
Varför slutenvård om du vill behandlas? Tycker du att det finns behov av det eller är det din läkare som tycker det?
I vilket fall hoppas jag att du får den hjälp du behöver, snart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in