Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-03, 13:37
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, alla småbarn skriker, en del otröstligt, och alla föräldrar ha nog vid något tillfälle önskat barnen åt lingonskogen för att de inte orkar mer just då. Få, mycket få, tar dock ut sin frustration på barnet/barnen.

Dock - när min pappa och hans sambo fick tvillingar i mitten av åttio-talet, så fick de också resurs från kommunen som var med och avlastade de första månaderna. Alla tvillingföräldrar erbjöds det - i den kommunen i alla fall - vid tvillingfödsel.

Ges något sådant stöd i dag - eller skickar man bara hem dem från BB och hoppas att de skall orka dubbelt så mycket som andra nyblivna föräldrar?

Fick tvillingar andra halvan av nittiotalet. Inget stöd från kommunen öht. Det låter som en saga i mina öron!
Citera
2015-06-03, 16:11
Medlem
Vad är det för fel på det här jävla landet. 5 år?!

Tingsrätten är ett skämt, och har så alltid varit. Hoppas Hovrätten skärper straffet.
Citera
2015-06-03, 16:18
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Fem års fängelse för pappan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20901735.ab

Att rått och hänsynslöst förstöra ett helt liv är alltså inte värt mer än 5 år i svenskt lyxfängelse? Äckliga kulturmarxistiska fittland som alltid står på de grova brottslingarnas sida.

Spyr!
Citera
2015-06-03, 16:31
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolportoren
Tingsrättsdom

Tackar, att sen få ett dom på 5 år när alla vill få ett högre straff är ju bedrövligt, sen är det väl att man ska väl bara sitta av 2/3 av straffet eller hur det nu är, så S kommer ut till sina välvårdade tvillingar efter bara några år.Detta är inte acceptabelt faktiskt, då kan han ju fortsätta att misshandla dessa i lugn och ro igen.Nej vårat rättväsendet i landet är ju helt sjukt.Straffet ska ju vara kännbart i detta fall.Men nu är det ju ett hån mot barnen också.
Citera
2015-06-04, 12:45
Medlem
Lost-Souls avatar
Helt sanslöst att mamman fortfarande har massvis med bilder på FB föreställandes barnmördaren Svante och skriver om hur underbar han är och hur mycket hon älskar honom.

Hon borde åka in på fem år hon med bara för det, hade en person halvt misshandlat ihjäl mina barn hade jag hatat den personen för resten av livet och knappast tapetserat min FB med bilder och lovord på aset. Slutsatsen man kan dra att även mamman är djupt psykiskt störd och bryr sig inte öht. om sina barn. Sannolikt kände hon både till och var delaktig i misshandeln.

Det är helt sjukt att vilket inavlat WT-patrask som helst får skaffa barn och inte bara förstöra barnens liv utan också föra sina totalt värdelösa WT-gener vidare. Dags att införa körkort för barnaskaffande.

Får kusliga "bobby-vibbar" av dessa as och kanske var det tur att barnen kom till fosterfamilj så fort.
Citera
2015-06-04, 14:10
Medlem
Kolportorens avatar
Tingsrättsdom
Citera
2015-06-04, 19:13
Medlem
Läst nästan hela FUP:en. Snacka om dysfunktionellt par. Äckligt hur hans anhöriga håller honom om ryggen och hur han fortsätter ljuga kring smådetaljer fast han redan erkänt huvuddragen. En stor skugga ska falla över M för att hon är mer mån om sitt och sin mans rykte än att fråga sig vad som hänt barnen. Äckligt.
Citera
2015-06-08, 17:10
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Vill veta hur det står till med Svantes begåvningsnivå. Nu har det gått ett tag sen jag läste fup men minns inte att det togs upp om han har nåt begåvningshandikapp. Nån sorts svårighet att ta till sig saker måste han ju ha om han tränar sina prematurfödda spädisar att stå.
Citera
2015-06-19, 14:04
Medlem
Någon som vet hur bebisarna har det?
Citera
2015-06-24, 12:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Helt sanslöst att mamman fortfarande har massvis med bilder på FB föreställandes barnmördaren Svante och skriver om hur underbar han är och hur mycket hon älskar honom.

Hon borde åka in på fem år hon med bara för det, hade en person halvt misshandlat ihjäl mina barn hade jag hatat den personen för resten av livet och knappast tapetserat min FB med bilder och lovord på aset. Slutsatsen man kan dra att även mamman är djupt psykiskt störd och bryr sig inte öht. om sina barn. Sannolikt kände hon både till och var delaktig i misshandeln.

Det är helt sjukt att vilket inavlat WT-patrask som helst får skaffa barn och inte bara förstöra barnens liv utan också föra sina totalt värdelösa WT-gener vidare. Dags att införa körkort för barnaskaffande.

Får kusliga "bobby-vibbar" av dessa as och kanske var det tur att barnen kom till fosterfamilj så fort.

Det konstigaste med just det här fallet, är att paret faktiskt fått "körkort att skaffa barn". De kunde inte göra barn själva utan fick IVF, och då har någon läkare godkänt dem...
Citera
2015-06-24, 14:26
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolportoren
Tingsrättsdom

Domen är ett hån mot alla svenska medborgare i allmänhet, och brottsofferna i synnerhet. Jag hoppas att någon närstående tar sitt samhällsansvar och ser till att dessa individer hamnar i sopsäckar i någon sjö. Det finns inget svenskt rättsystem av värde längre och detta är ett ypperligt bevis på det. Jag hoppas att alla ansvariga inom rättväsendet i detta rättsfall drabbas av svår olycka. Det vore karma om något.
Senast redigerad av Framtidsatlet 2015-06-24 kl. 14:29.
Citera
2015-06-24, 15:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Domen är ett hån mot alla svenska medborgare i allmänhet, och brottsofferna i synnerhet. Jag hoppas att någon närstående tar sitt samhällsansvar och ser till att dessa individer hamnar i sopsäckar i någon sjö. Det finns inget svenskt rättsystem av värde längre och detta är ett ypperligt bevis på det. Jag hoppas att alla ansvariga inom rättväsendet i detta rättsfall drabbas av svår olycka. Det vore karma om något.

Fast jag känner, att det största felet vidlåder den läkaren som lät paret få IVF från början. Det måste ha funnits tecken redan då, på hurdana de var. Samt att kvinnan hade sådana fysiska problem (hon hade bland annat precis genomgått en GBP plus att hon hade diskbråck och var i allmänt dåligt skick), att hon inte borde ha fått behandlingen bara av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in