2015-02-24, 16:56
Medlem
Som sagt, käkade mögligt bröd i torsdags, har känt mig lätt illamående sen dess och har även ont i levern. Hade även gått på oxycontin en vecka när detta inträffade men jag är väldigt tveksam till att det är pga oxyn.

Har kollat runt lite och de flesta som käkat mögel blir av med besvären fort men mina verkar vilja sitta kvar..?
Citera
2015-02-24, 17:00
Medlem
Crashs avatar
Lite mögel är väl ingen fara, måste bero på något annat
Citera
2015-02-24, 17:01
Medlem
kinesarsles avatar
Ring 1177.
Citera
2015-02-24, 17:02
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0keyMcP0t
Som sagt, käkade mögligt bröd i torsdags, har känt mig lätt illamående sen dess och har även ont i levern. Hade även gått på oxycontin en vecka när detta inträffade men jag är väldigt tveksam till att det är pga oxyn.

Har kollat runt lite och de flesta som käkat mögel blir av med besvären fort men mina verkar vilja sitta kvar..?

Kontakta din vårdcentral.

Citat:
Ursprungligen postat av Crash

Varför svarar du när du inte vet?! Mögel i bröd kan vara riktigt farligt.

Mögel i ost däremot, är i regel ingen fara.
Citera
2015-02-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crash

Har aldrig haft ont i levern förut så det måste väl bero på antingen de två mögliga mackorna jag käkade eller oxyn. Men eftersom jag aldrig fått liknande problem av oxy så känns det som att det är pga mackorna.
Citera
2015-02-24, 17:07
Medlem
Får väl ta och ringa dit imorgon antar jag
Citera
2015-02-24, 17:11
Medlem
Torpedullas avatar
Helt ofarligt. Detta har folk gjort i årtusenden och gör forfarande. Så glöm det. Oxykontin metaboliseras i levern och är ingenting man ska leka med, men det vet du säkert redan. Ont i levern kan man inte ha eftersom den saknar känselceller.
Citera
2015-02-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Helt ofarligt. Detta har folk gjort i årtusenden och gör forfarande. Så glöm det. Oxykontin metaboliseras i levern och är ingenting man ska leka med, men det vet du säkert redan. Ont i levern kan man inte ha eftersom den saknar känselceller.

Det är jag medveten om. Det är då där vart levern sitter som jag har ont iallafall..
Citera
2015-02-24, 17:38
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Mögel är giftigt, och jag råder dig därmed att ta kontakt med din vårdcentral om du är orolig.

Precis som jag gjorde i mitt förra inlägg som av någon väldigt konstig anledning blev borttaget.
Citera
2015-02-24, 17:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0keyMcP0t

Inget att oro dig för. Mögel i små doser är något du klarar av kroppsligen. Vore lite värre om det var svartmögel.
Citera
2015-02-24, 17:52
Medlem
EmmaKlaras avatar
"Gått på oxycontin" låter mer som du använder det som en drog och inte medicin, då är det detta du ska vara orolig för. Inte litet mögligt bröd som de flesta fått i sig ibland utan att bli sjuk.
Citera
2015-02-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
"Gått på oxycontin" låter mer som du använder det som en drog och inte medicin, då är det detta du ska vara orolig för. Inte litet mögligt bröd som de flesta fått i sig ibland utan att bli sjuk.

Ja det gör jag, men som jag skrev tidigare så har jag aldrig fått liknande problem av oxycontin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in