2015-09-07, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Om man kör allt från Serie A dvs 18.00 lördag 20,45 lördag 12.45 söndag 15.00 söndag 20.45 söndag.

Hur många krockar blir det med övriga ligor? Räcker Viasat sport, Viasat fotboll och Viasat motor? Man kanske behöver använda tv6 till vissa matcher?

När det är Champions League finns ju viasat xtra kanalerna också som är ganska många tror dom kan visa så många som 8 matcher samtidigt...Inte att förglömma viaplay för mindre matcher
Citera
2015-09-07, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Kommer lite i brallan om Viasat tar Serie A och La Liga.

´´I fall man förlorar rättigheterna till Premier League. Om man däremot behåller rättigheterna till Premier League för nästa säsong, är det möjligt att man inte sänder La Liga och Serie A.´´

Lät ju inte vidare positivt...
Senast redigerad av memphisdepay 2015-09-07 kl. 23:23.
Citera
2015-09-07, 23:26
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
När det är Champions League finns ju viasat xtra kanalerna också som är ganska många tror dom kan visa så många som 8 matcher samtidigt...Inte att förglömma viaplay för mindre matcher

tror tv10 blir huvudkanal. den kanalen har slutat sänds championship fotboll och passar perfekt med det. Dock krockar vissa matcher med motorsport och andra sporter.
Citera
2015-09-07, 23:28
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tänk om de skulle våga dunka igång sändningen med det! Vad gör föresten petter johanson idag? Han var grym kommentator under serie a matcherna på canal plus

Skulle inte förvåna mig om Niva föreslår det introt

Jadu, inte en aning vad Johanson gör idag, men bra var han.
Citera
2015-09-07, 23:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Känns lite som att TV4-gruppen tappar mer och mer mark. Hur står det till ekonomin där? Framförallt SBS men även Viasat har ju rånat dom på en del profiler också.

Bonniers har ju rejäla problem med sin ekonomi, de har väl gått med jätteförluster de senaste åren med DN, Expressen och även TV4. De har skurit ner flera gånger de senaste åren. Discovery Networks Sweden (SBS finns inte längre) verkar sitta på en ordentlig kista pengar då Viasat ger upp redan på förhand, vad det verkar. Att Viasat seglar hem alla tre ligorna håller jag för extremt osannolikt.
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-07 kl. 23:52.
Citera
2015-09-08, 00:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://m.youtube.com/watch?v=kHXfHFNlJ_w serie a på viasat. Då blir keps bak och fram och fila tröja på när vi rattar in världens bästa liga.

Under hela min uppväxt så trodde jag att rösten i slutet skrek "GOOOO LAZIOOOO". Vilket kändes lite väl partiskt för ett intro som gällde hela ligan.

Jag är för att Viasat tar Serie A, så länge alla matcher går MINST på Viaplay och att kostnaden för den tjänsten inte höjs. Jag är nöjd med kvaliteten på deras stream.
Citera
2015-09-08, 00:14
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Men jag tror att vi kan drömma om studioinramning kring Serie A-matcher. Den publiken finns inte i landet där Aftonbladet bestämmer vad du ska titta på: England.

Jag kommer ihåg säsongen 09/10 när Viasat hade Serie A senast, då man gjorde ett försök till inramning kring Juve-Inter. Man riktigt märkte hur Rit-Ola vantrivdes och knappt orkade vara professionell. Några fler studior blev det inte den säsongen, vad jag minns.
Citera
2015-09-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Men jag tror att vi kan drömma om studioinramning kring Serie A-matcher. Den publiken finns inte i landet där Aftonbladet bestämmer vad du ska titta på: England.

det är väl klart inte ett annat land kommer orka lägga ner någon vidare energi på att hypa en liga som invånarna själva knappt orkar följa med en studio. självaste bajen hade ju för fan legat på övre halvan i serie A i publiksnitt. gud va passionerat, jag kan nästa inte hålla mig från att klunka olivolja i halvtidsvilan.
Citera
2015-09-08, 00:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det är väl klart inte ett annat land kommer orka lägga ner någon vidare energi på att hypa en liga som invånarna själva knappt orkar följa med en studio. självaste bajen hade ju för fan legat på övre halvan i serie A i publiksnitt. gud va passionerat, jag kan nästa inte hålla mig från att klunka olivolja i halvtidsvilan.

Du läste nog fel nu, käre M.S.
Citera
2015-09-08, 00:43
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Det beror på arenasituationen i Italien. Byråkratin och bakåtsträvandet i landet står i vägen. Jag förstår att italiensk fotboll idag är svår att förälska sig i med konkurrenssituationen som råder. Engelsk fotboll är lättsmält med sina fyllda arenor och snygga tv-produktion. Så långt, inget konstigt.

Men, hur intressant är man som människa om man intresserar sig för ett engelskt lag som vilken jävla sportfåne som helst? Kommer till jobbet på måndagsmorgonen och delar ut pikar till kollegan vars Manchester United minsann inte fick till det mot "ditt" Liverpool.

Vuxna män som slösar bort sin tid på att titta på andra vuxna män som tjänar mer pengar än dig och knullar snyggare brudar. Italiensk fotboll är större än så. Med den följer en helhet. En livsstil.
Citera
2015-09-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du läste nog fel nu, käre M.S.

ställer mig bara frågande till varför det skulle vara pga "aftonbladet och england lol" som det är en ren självklarhet att det inte kommer bli någon vidare lång studio till en liga som de flesta faktiskt inte har något större intresse för. cmore (som dels inte har någon premier league att lägga resurserna på och dels inte ens konkurrerat med ligan vid flertalet av nedan exempel då ligan inte var igång vid tillfället) har ju t.ex. inte ens bemödat sig med att ha studio inför typ IFK - malmö eller IFK - norrköping (seriefinalerna i somras) i år, medan stockholmsderbyna kanske fick 10 minuter eller nåt - icke-toppmatcherna nämner jag inte ens då det är direkt till kommentatorerna som ger startelvan i de fallen. aningen svårt att då se varför man lite butthurt ska skylla på fish n chips-ätande premier league pöbeln som är så fruktansvärt dumma som inte kan se vilken den vackraste och mest passionerade fotbollen är då, snarare är det väl standard att en liga i klass med serie A inte ska ha någon längre studio och att det tidigare har varit ett obegripligt undantag att dom haft det.

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Men, hur intressant är man som människa om man intresserar sig för ett engelskt lag som vilken jävla sportfåne som helst? Kommer till jobbet på måndagsmorgonen och delar ut pikar till kollegan vars Manchester United minsann inte fick till det mot "ditt" Liverpool.

Vuxna män som slösar bort sin tid på att titta på andra vuxna män som tjänar mer pengar än dig och knullar snyggare brudar. Italiensk fotboll är större än så. Med den följer en helhet. En livsstil.

jo, jag har märkt det. livsstilen att tro man är lite finare och lite bättre än alla andra bara för man sitter och hejar på ett lag ett par hundra mil bort i en annan riktning än "wt-premier league fansen".
Senast redigerad av M.S 2015-09-08 kl. 00:55.
Citera
2015-09-08, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bonniers har ju rejäla problem med sin ekonomi, de har väl gått med jätteförluster de senaste åren med DN, Expressen och även TV4. De har skurit ner flera gånger de senaste åren. Discovery Networks Sweden (SBS finns inte längre) verkar sitta på en ordentlig kista pengar då Viasat ger upp redan på förhand, vad det verkar. Att Viasat seglar hem alla tre ligorna håller jag för extremt osannolikt.

Jag tror Viasat tar alla tre och sedan tar DNS PL vid nästa tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in