Citat:
Ursprungligen postat av
M.S
det är väl klart inte ett annat land kommer orka lägga ner någon vidare energi på att hypa en liga som invånarna själva knappt orkar följa med en studio. självaste bajen hade ju för fan legat på övre halvan i serie A i publiksnitt. gud va passionerat, jag kan nästa inte hålla mig från att klunka olivolja i halvtidsvilan.
Det beror på arenasituationen i Italien. Byråkratin och bakåtsträvandet i landet står i vägen. Jag förstår att italiensk fotboll idag är svår att förälska sig i med konkurrenssituationen som råder. Engelsk fotboll är lättsmält med sina fyllda arenor och snygga tv-produktion. Så långt, inget konstigt.
Men, hur intressant är man som människa om man intresserar sig för ett engelskt lag som vilken jävla sportfåne som helst? Kommer till jobbet på måndagsmorgonen och delar ut pikar till kollegan vars Manchester United minsann inte fick till det mot "ditt" Liverpool.
Vuxna män som slösar bort sin tid på att titta på andra vuxna män som tjänar mer pengar än dig och knullar snyggare brudar. Italiensk fotboll är större än så. Med den följer en helhet. En livsstil.