2015-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Vad är det för jävla cp-land man bor i, har fortfarande ingen kanal köpt upp rättigheterna för serie A? Är discovery fortfarande intresserade och isåfall blir det på eurosport 2 som ägs av discovery? Tv 4 misshandlade serie A med club calcio på en kvart senaste säsongen, stressat värre. Får hoppas det blir någon kanal som verkligen satsar på serie A.

Känns som alla kanaler väntar ut rättigheterna för premier league inför nästa år då viasat rättigheter går ut så det blir budgivning då premier league är så eftertraktat.
Då avtalen löpt ut o de nya avtalen är för dyra så är min fråga till dig: Är det bolagen i detta CP-land det är fel på eller är du villig att betala vad det kostar? Du får nog räkna med över tusenlappen i månaden.
Citera
2015-09-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu har ju visserligen många sportmedieanställda skrivit och pratat om att TV4 inte gjorde vinst på Serie A, eller iaf att rättigheten i dåvarande format inte var lönsam - vad nu man har för definition av det ordet. Det är möjligt, kanske till och med troligt, att TV4 gjorde vinst på Serie A under stora delar av förra rättighetsperioden, men att man inte ser rättigheten till nuvarande pris som tillräckligt lukrativ eller kostnadseffektiv - två av flera allmängiltiga definitioner av ordet lönsam. Mer troligt är väl att man väntar ut landslagsuppehållet för att få både tid och ro att sätta sig och diskutera ett mer skäligt pris för rättigheterna. Jag ser det fortsatt som otroligt att Serie A inte sänds på svensk TV den här säsongen. Sedan ska vi som väntar inte förvänta oss samma täckning av ligan som TV4 ändå stod för, om än med en successiv nedtrappning av studieprogram och sändningar.

Jag är helt med med dig. Der är verkligen helt otroligt att Serie A inte sänds på svensk TV den här säsongen. Med alla pengar svenskare betalar för skatt värje år får de inge serie A på TV? Jag börjar att tänka att sverige är ett mycket "narrow minded" land, låst i "Norden" identitet.
Senast redigerad av mauritz1515 2015-09-02 kl. 20:29.
Citera
2015-09-02, 21:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Då avtalen löpt ut o de nya avtalen är för dyra så är min fråga till dig: Är det bolagen i detta CP-land det är fel på eller är du villig att betala vad det kostar? Du får nog räkna med över tusenlappen i månaden.
Så kostnaden ökar från 69 kr i månaden till 1000 kr. Det låter rimligt. Felet i det här cp-landet är att det i många år priorerats allt möjligt skit i media förutom de bästa ligorna i världens största sport. Hade de lika förtvivlat desperat försökt bygga upp ett intresse kring serie a och la liga som de gör med damfotboll och annan muppidrott hade rättigheterna varit köpta och gått med vinst.
Senast redigerad av sebastian_ 2015-09-02 kl. 21:40.
Citera
2015-09-03, 03:13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hur är det med bilder från Seria A och La Liga? Kan man visa videoklipp från matcher i TV4-sporten, Sportnytt och Fotbollskväll t ex?
Citera
2015-09-03, 11:11
Medlem
Klopeks avatar
Citat:

Jag betalade 39kr / månaden för tv4 sport genom en box och på kanal 12 gick även en del matcher gratis. Så det kostar alltså från 39kr till 1000kr för vad? Jag hade absolut kunnat betala upp till 500kr i månaden men 1000kr? Det kostar ju fan inte ens premier league på viasat, där ligger väl abonnemanget på ca 380kr månaden för att kunna se premier league. Dina hittepå siffror rakt ut i luften ger jag inte mycket för, sverige är ett fortsatt cp-land på den fronten helt enkelt. Varenda jäkla land kan du se serie A, la liga och premier league förutom Sverige som utmärker sig negativt i den bemärkelsen.

Förövrigt kunde tv 12 visa roadwars, hem till gården och annat skräp istället för en serie A match. Säger väl sig självt det är svårt få tittare när man inte ens visar matcher man har rättigheter för.
Senast redigerad av Klopek 2015-09-03 kl. 11:13.
Citera
2015-09-03, 11:20
Medlem
Hunden007s avatar
rätt uppenbart alla kanalerna väntar ut och satsar på PL. jag hoppas dock den stannar på Viasat.
Citera
2015-09-03, 11:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag betalade 39kr / månaden för tv4 sport genom en box och på kanal 12 gick även en del matcher gratis. Så det kostar alltså från 39kr till 1000kr för vad? Jag hade absolut kunnat betala upp till 500kr i månaden men 1000kr? Det kostar ju fan inte ens premier league på viasat, där ligger väl abonnemanget på ca 380kr månaden för att kunna se premier league. Dina hittepå siffror rakt ut i luften ger jag inte mycket för, sverige är ett fortsatt cp-land på den fronten helt enkelt. Varenda jäkla land kan du se serie A, la liga och premier league förutom Sverige som utmärker sig negativt i den bemärkelsen.

Förövrigt kunde tv 12 visa roadwars, hem till gården och annat skräp istället för en serie A match. Säger väl sig självt det är svårt få tittare när man inte ens visar matcher man har rättigheter för.

Inte alls ovanligt att de programmen lockade fler tittare än vad Serie A-matcher kunde göra.
Senast redigerad av mishima 2015-09-03 kl. 11:29.
Citera
2015-09-03, 11:26
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
rätt uppenbart alla kanalerna väntar ut och satsar på PL. jag hoppas dock den stannar på Viasat.

Samma här, orkar inte med om CL och PL kommer till olika kanaler.
Citera
2015-09-03, 13:59
Medlem
Citat:

Ok. Jag får retirera lite då. Jag baserade min spekulation på vad jag hörde för pris på ett annat bolag än det jag betalar till o de tog i dag, 800kr för sportpaketet.
Antagligen så lär de ha råd att sända om dagens kundunderlag är villiga att betala 500kr. Det är i sig min smärtgräns för Viaplay med som sänder det jag vill se.
Men antagligen så har TV4 räknat o kommit fram till att de inte kan få lönsamhet oavsett om de köper rättigheterna.
Nu håller jag med dig oavsett då jag var en ständig tittare av Fotbollskanalen Europa på söndagarna. Egentligen ett skitprogram med en programledare jag bara vill kräkas på. Men programmet gav mig en insyn i övriga Europeiska ligor. Något jag nu tappat då jag inte är tillräckligt intresserad för att slösa på mitt 4G-bredband på dessa ligor.
Citera
2015-09-04, 12:44
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ok. Jag får retirera lite då. Jag baserade min spekulation på vad jag hörde för pris på ett annat bolag än det jag betalar till o de tog i dag, 800kr för sportpaketet.
Antagligen så lär de ha råd att sända om dagens kundunderlag är villiga att betala 500kr. Det är i sig min smärtgräns för Viaplay med som sänder det jag vill se.
Men antagligen så har TV4 räknat o kommit fram till att de inte kan få lönsamhet oavsett om de köper rättigheterna.
Nu håller jag med dig oavsett då jag var en ständig tittare av Fotbollskanalen Europa på söndagarna. Egentligen ett skitprogram med en programledare jag bara vill kräkas på. Men programmet gav mig en insyn i övriga Europeiska ligor. Något jag nu tappat då jag inte är tillräckligt intresserad för att slösa på mitt 4G-bredband på dessa ligor.

Vill också säga för 380kr hd kvalité på alla kanaler och då får man alla sportkanaler på viasat. golf, hockey, motor, fotboll o.s.v så inte bara en kanal för det priset. Lägg därtill att cl matcher visas på alla sportkanaler varje omgång, motor kanalen "lånas" för det ändamålet och de andra kanalerna också. Så man får mycket för pengarna 380kr månaden.

Klart 39kr som jag betalade inte kan gå med vinst det förstår jag också fattar inte från första början hur kanalen kunder vara så billig. Men 200-300kr månaden hade alla serie a fantaster lätt betalat men tyvärr är inte serie a stort i sverige och tydligen inte la liga heller eftersom ingen köpt rättigheterna till la liga. Jag trodde faktiskt att la liga var riktigt stort i sverige, snäppet under premier league när det kommer till tittare men det visar sig att det inte är på det sättet.

Jag tror det är kanalen i sig folk också är anti. Skulle få bättre genomslagskraft om discovery och då eurosport 2 får ta hand om serie A, bättre kvalité på studioprogram inför matcher är givet då det är en ren sportkanal och inte som tv4 sport som känns som en kanal som satsar mer på "hen" och sänder hellre damfotboll och handboll. Eller varför inte cmore.

Köper ingen rättigheterna nu under landslagsuppehållet så kan vi nog alla glömma serie A och la liga på någon betalkanal denna säsongen.
Citera
2015-09-04, 13:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Vill också säga för 380kr hd kvalité på alla kanaler och då får man alla sportkanaler på viasat. golf, hockey, motor, fotboll o.s.v så inte bara en kanal för det priset. Lägg därtill att cl matcher visas på alla sportkanaler varje omgång, motor kanalen "lånas" för det ändamålet och de andra kanalerna också. Så man får mycket för pengarna 380kr månaden.

Klart 39kr som jag betalade inte kan gå med vinst det förstår jag också fattar inte från första början hur kanalen kunder vara så billig. Men 200-300kr månaden hade alla serie a fantaster lätt betalat men tyvärr är inte serie a stort i sverige och tydligen inte la liga heller eftersom ingen köpt rättigheterna till la liga. Jag trodde faktiskt att la liga var riktigt stort i sverige, snäppet under premier league när det kommer till tittare men det visar sig att det inte är på det sättet.

Jag tror det är kanalen i sig folk också är anti. Skulle få bättre genomslagskraft om discovery och då eurosport 2 får ta hand om serie A, bättre kvalité på studioprogram inför matcher är givet då det är en ren sportkanal och inte som tv4 sport som känns som en kanal som satsar mer på "hen" och sänder hellre damfotboll och handboll. Eller varför inte cmore.

Köper ingen rättigheterna nu under landslagsuppehållet så kan vi nog alla glömma serie A och la liga på någon betalkanal denna säsongen.
La liga har väl aldrig varit speciellt populärt? Det finns ett allmänt intresse runt Barca och Real av naturliga skäl vare sig man gillar dom eller ej..men inte för ligan som helhet. Och dom inbitna Barca/Realfans som finns är rätt unga och föga kapitalstarka.

Serie A har haft ett relativt bra intresse för helheten..men det har minskat med åren i takt med att ligan inte är bäst längre som på 90-talet.

Båda ligorna är för dyra sett till vad kanalerna får ut av det. Då är den billigare Bundesliga mer lönsam.
Citera
2015-09-04, 14:21
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
La liga har väl aldrig varit speciellt populärt? Det finns ett allmänt intresse runt Barca och Real av naturliga skäl vare sig man gillar dom eller ej..men inte för ligan som helhet. Och dom inbitna Barca/Realfans som finns är rätt unga och föga kapitalstarka.

Serie A har haft ett relativt bra intresse för helheten..men det har minskat med åren i takt med att ligan inte är bäst längre som på 90-talet.

Båda ligorna är för dyra sett till vad kanalerna får ut av det. Då är den billigare Bundesliga mer lönsam.

Det betyder ändå att rätt många ser barcelona & real madrids matcher. Sedan har ju A. Madrid fått en uppsving med helt nya fans p.g.a deras sportsliga framgångar. Men visst er man till helheten, inte så många som glor på en match mellan malaga - getafe och liknande. Inte ens valencia och sevilla som ändå är uppe och nosar precis under topplagen är intressant för gemene man att titta på då ingen håller på dessa lag.

Kollar man då på england så finns det fler lag som folk följer därav fler tittare. Italien skulle jag säga har fler fans i sverige än la liga om man ser till hur många lag folk följer men barca och madrid utgör väl ca 90% av alla tittare i sverige.

Själv så skulle jag gärna se el clasico men inte se en random la liga match madrid mot något gäng eller barca mot nåt gäng. Är nog så många ser det och därför är det knappt några tittare på de vanliga matcherna bara de mest fantatiska barca och madrid fansen kan tänka sig att betala.

uno kryss duo med glen hysén på 90-talet det var tider det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in