Citat:
Ursprungligen postat av
Sexbrottsling
Ok. Jag får retirera lite då. Jag baserade min spekulation på vad jag hörde för pris på ett annat bolag än det jag betalar till o de tog i dag, 800kr för sportpaketet.
Antagligen så lär de ha råd att sända om dagens kundunderlag är villiga att betala 500kr. Det är i sig min smärtgräns för Viaplay med som sänder det jag vill se.
Men antagligen så har TV4 räknat o kommit fram till att de inte kan få lönsamhet oavsett om de köper rättigheterna.
Nu håller jag med dig oavsett då jag var en ständig tittare av Fotbollskanalen Europa på söndagarna. Egentligen ett skitprogram med en programledare jag bara vill kräkas på. Men programmet gav mig en insyn i övriga Europeiska ligor. Något jag nu tappat då jag inte är tillräckligt intresserad för att slösa på mitt 4G-bredband på dessa ligor.
Vill också säga för 380kr hd kvalité på alla kanaler och då får man alla sportkanaler på viasat. golf, hockey, motor, fotboll o.s.v så inte bara en kanal för det priset. Lägg därtill att cl matcher visas på alla sportkanaler varje omgång, motor kanalen "lånas" för det ändamålet och de andra kanalerna också. Så man får mycket för pengarna 380kr månaden.
Klart 39kr som jag betalade inte kan gå med vinst det förstår jag också fattar inte från första början hur kanalen kunder vara så billig. Men 200-300kr månaden hade alla serie a fantaster lätt betalat men tyvärr är inte serie a stort i sverige och tydligen inte la liga heller eftersom ingen köpt rättigheterna till la liga. Jag trodde faktiskt att la liga var riktigt stort i sverige, snäppet under premier league när det kommer till tittare men det visar sig att det inte är på det sättet.
Jag tror det är kanalen i sig folk också är anti. Skulle få bättre genomslagskraft om discovery och då eurosport 2 får ta hand om serie A, bättre kvalité på studioprogram inför matcher är givet då det är en ren sportkanal och inte som tv4 sport som känns som en kanal som satsar mer på "hen" och sänder hellre damfotboll och handboll. Eller varför inte cmore.
Köper ingen rättigheterna nu under landslagsuppehållet så kan vi nog alla glömma serie A och la liga på någon betalkanal denna säsongen.