2005-09-29, 16:15
Medlem
Alladins avatar
Är antalet mods helt befogat, nu när det är 50-60stycken?
Tänkte på polistråden bland annat...

Finns flertalet forum med 3-4mods, behövs det?
Övrigt har fem (5) stycken!
Citera
2005-09-29, 16:17
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin

Förstår att de vill ha avlastning emellan varandra, men jag skulle vilja omformulera frågan till Antalet forum= Ett måste? Det finns groteskt många forum och genom att kombinera dem i varandra slår man då två flugor i en smäll...
Citera
2005-09-29, 16:20
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:

Arbetsbördan har ökat ganska kraftigt sedan årsskiftet. Tidigare kunde man som moderator ha hand om ganska många forum, numera finns en informell policy om att begränsa sig till en 3-4 forum.

Med nästan 80 forum, med två moderatorer på varje forum, blir det 160 moderatorplatser som måste tillsättas. Med ett genomsnitt på drygt tre forum per moderator krävs det runt 50 moderatorer. Problemet är att alla inte har exakt tre forum. Dom flesta har fler eller färre forum. Om dom som har färre forum inte vill ha fler, och dom som har tillräckligt med forum inte kan ta på sig fler, så behövs det helt enkelt fler moderatorer. Enkel matematik...
Citera
2005-09-29, 16:23
Medlem
Alladins avatar
Eller så sätter man krav på 2-3forum, och har två mods i de mest belastade.
Mao Max 30-40st mods... enkel matematik.
Citera
2005-09-29, 16:25
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Eller så sätter man krav på 2-3forum, och har två mods i de mest belastade.
Mao Max 30-40st mods...

Betalar du mig så att jag kan sitta här 24/7, så visst...

Problemet är att arbetsbördan har ökat ganska betydligt. Det är helt enkelt mer att göra nu än tidigare, på grund av att aktiviteten i dom olika forumen har ökat.
Citera
2005-09-29, 16:29
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Betalar du mig så att jag kan sitta här 24/7, så visst...

Problemet är att arbetsbördan har ökat ganska betydligt. Det är helt enkelt mer att göra nu än tidigare, på grund av att aktiviteten i dom olika forumen har ökat.

Nja, du har ju mer än mitt föreslagna antal så jag vet inte om du är rätt mod att skriva den posten.
Känns inte som det gör fruktansvärt mkt om ngn "felaktig" post ligger kvar ett par minuter extra.
Sen kunde man ju ha primära och sekundära forum som mod, med andra ord möjlighet att moderera forum man brukar vara "lagom" aktiv på.
Citera
2005-09-29, 16:30
Medlem
Bishops Armss avatar
Vad hände egentligen med bantningen av antalet forum? Ett par stycken togs bort eller slogs ihop med något annat, men sen tog det bara stopp. Finns fortfarande forum som har så pass dålig aktivitet så dom lika gärna kan plockas bort.

Sedan så har jag aldrig förstått varför moderatorerna ska vara begränsade till speciella forum? Vore det inte smidigare att ge moderatorerna möjligheten att ta bort trådar/varna/banlysa/flytta osv. över hela forumet?
Citera
2005-09-29, 16:37
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
Vad hände egentligen med bantningen av antalet forum? Ett par stycken togs bort eller slogs ihop med något annat, men sen tog det bara stopp. Finns fortfarande forum som har så pass dålig aktivitet så dom lika gärna kan plockas bort.

Det enklaste är att lägg upp en diskussion i flashbackforumet angående liten aktivitet i vissa forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Bishop arms
Sedan så har jag aldrig förstått varför moderatorerna ska vara begränsade till speciella forum? Vore det inte smidigare att ge moderatorerna möjligheten att ta bort trådar/varna/banlysa/flytta osv. över hela forumet?

Det skulle inte vara en praktisk lösning, eftersom det skulle vara svårt att hålla reda på vem som ska göra vad, och vem som har gjort vad. Det skulle bli problem med både dubbelarbete och att saker faller mellan stolarna för att man helt enkelt går förbi varandra i olika frågeställningar.

Det som har funkat bäst hittills, i mina ögon, är moderatorer som har ett genuint intresse i dom forum dom modererar.

Citat:
Nja, du har ju mer än mitt föreslagna antal så jag vet inte om du är rätt mod att skriva den posten.

Evigheten och loungen är ju nästan ett och samma. M&J och Skvaller likaså. Plus Feminism och katastrofforumet. Jag får det till fyra.
Citera
2005-09-29, 17:25
Medlem
mankers avatar
Citat:

Har du sett övrigtforumet senaste veckorna?
typ 10-20% av de nystartade trådarna där postas i rätt forum (="övrigt"), det är allt från sexsidor, till skämt, till spel, till frågor om droger till gudvetevadmenlitetill.

Men i vissa lite mindre forum kanske det är onödigt, men som sagt så är det bra med avlastning om t.ex. en moderator drar på semester eller bara inte orkar sitta här på några dagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in