2015-02-24, 10:30
Medlem
Hej!

Tänkte köpa mig ett par elektroniska cigaretter nu i veckan.
Det finns många märken att välja mellan, detsamma gäller smaker.

Smaker är inte så dyra, så man kan blanda lite och se vad man tycker om.

Men märkena däremot skiljer sig en del, så vilken har ni provat - och tyckt om?
Vad heter den, och vad kostade den? Hur lång batteritid har den? Kommer det mycket rök, eller lite?
Är den tillfredställande? Och så vidare.

All hjälp uppskattas!
Citera
2015-02-24, 10:49
Medlem
Rekommenderar Liberty Flights och Blucigs.
(De finns en google sökning bort)
Liberty Flights kör mer klassiska e-cigg, bra nybörjarpaket och även mer avancerade paket. De har också bra utbud på rökvätska i flera olika styrkor. Bästa som jag köpt där var EVO-D 2. Snygg, elegant och ger en riktigt bra punch i halsen. Batteriet varar väl 1-2 dagar under intensivt användande. Kedjeröker man inte så får man nog ut en vecka eller så.

Blucig å andra sidan kör sitt eget rejs. De har engångscigg och även mer avancerade laddningsbara cigarettliknande e-cigg med utbytbara kapslar. Jättesmidigt om man inte vill hålla på med vätskor hela tiden. Batteritiden här är liknande - 1-3 dagar för de laddningsbara, men med fördelen att man får ett batteri i reserv. Finns även en lyxlösning där "paketet" laddar batteriet åt dig när du är på resande fot. värt att kolla in. De har även en proffslösning, liknande EVO-D2. Lättare att fylla på och riktigt bra punch i halsen.
De har inte lika bra utbud på smaker som liberty flights, men de smaker de har är riktigt goda.

Lycka till med inköpet.
Citera
2015-02-24, 18:23
Medlem
Lägger min röst på e-go.
Ce4 clero med något 800-1300mw batteri, bra första pipa.
Ny cleromizer går på strax under 50 lappen, byt denna varannan månad för förbättrad smak.
Eller om du känner dig pillig så byt bara själva brännaren.

Dock så är det lätta att knäcka om man bär dem i byxorna.
Citera
2015-11-10, 13:38
Medlem
vaperys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Hej!

Det finns många märken att välja mellan, detsamma gäller smaker.

Smaker är inte så dyra, så man kan blanda lite och se vad man tycker om.

Men märkena däremot skiljer sig en del, så vilken har ni provat - och tyckt om?
Vad heter den, och vad kostade den? Hur lång batteritid har den? Kommer det mycket rök, eller lite?
Är den tillfredställande? Och så vidare.

All hjälp uppskattas!

Jag har testat diverse e-cigaretter från svenska leverantörer men tycker om xsmoke bäst, det är prisvärt, lätta att underhålla och smakar bra. Smakerna jag gillar mest är lakrits och menthol, men då kör jag de nikotinfria varianterna (free).
Köper refillpaket för 179kr/st med 5 refiller i varje paket vilket motsvarar strax över 100 cigaretter, och det håller väldigt länge för mig. Batteriet är helt okej, jag laddar den på kvällen så är jag redo för nästa dag, och då överlever den nästan hela dagen/alla rökpauser. Kan varmt rekommendera detta till alla som vill sluta röka vanliga cigaretter, vilket jag gjorde.
Citera
2016-03-25, 22:35
Medlem
Kangertech mini e-cigg maskin och virginia pure tobaco 24 mg nikotin i 30 ml flaska nikotin vätska och effekten inställd på 40 watt alltså dom rekomenderar en effekt på mellan 40-60 watt och när man har den på minimi rekomenderad nivå samtidigt som man har den starkaste nikotin vätskan som finns så håller batteriet och motståndet länge och vätske förbrukningen är liten medan om man t.e.x. använder normal vätska med 12 mg nikotin så måste man sätta effekten på 60 watt för att få lika starka bloss men då så håller inte batteriet eller motståndet lika länge sammtidigt så vätske förbrukningen är högre och en stor 30 ml flaska med 24 mg nikotin räcker 6 gånger längre än en normal 10 ml flaska med 12 mg nikotin och kangertech mini med ett batteri är liten och bähändig och batteriet håller tillräkligt länge för att röka slut behållaren 2-3 gånger medan den större kangertech som har två batterier har en lika stor behållare som kangertech mini medan den är större och besvärligare att ta med sej.

MVH: Loymardz.
Citera
2016-03-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Hej!

All hjälp uppskattas!

Den här rekommenderar jag: EGO AIO från Joyetech, ca 250:-

http://www.angfabriken.se/ego-aio-quick-svart
Allt i ett, superliten, inget krångel, bra battertid, USB laddning, lätt påfyllningsbar, luftflödet går att ställa in dvs bra om du vanligtvis röker cig (mun till lunga).

Steg 2: Köp olika färdiga Cubis coils som är lite öppnare för att avancera till direkta lungdrag.
Steg 3: Köp en Cubis RBA för att bygga egna spolar.

https://youtu.be/RW2FPL9pCgU

Smaken är som baken. Besök en butik för att testa alla dessa underbara smaker som finns.
Njut och ha kul!
Citera
2016-08-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapery
Jag har testat diverse e-cigaretter från svenska leverantörer men tycker om xsmoke bäst, det är prisvärt, lätta att underhålla och smakar bra. Smakerna jag gillar mest är lakrits och menthol, men då kör jag de nikotinfria varianterna (free).
Köper refillpaket för 179kr/st med 5 refiller i varje paket vilket motsvarar strax över 100 cigaretter, och det håller väldigt länge för mig. Batteriet är helt okej, jag laddar den på kvällen så är jag redo för nästa dag, och då överlever den nästan hela dagen/alla rökpauser. Kan varmt rekommendera detta till alla som vill sluta röka vanliga cigaretter, vilket jag gjorde.

XSmoke är helt ok men rätt långa leveranstider sen är kundservicen sådär. Är man på jakt efter en cigalike e-cigarett skulle jag rekommendera www.eqcigs.se
Betydligt snabbare leveranstider, nästan halva priset sen går det att få tag på dom om man så vill
Senast redigerad av Xploosive 2016-08-16 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in