2015-02-26, 17:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
De här texterna blev skrivna för fler tusen år sedan och skulle vara intressanta att prata om hur vi kan tolka dem idag och om vi hittar något spännande och något vi ej förstått eftersom vi läser det rakt av utan att tänka själva.

Vilket förutsättar kompetens/kunskaps om den moderna världsbilden och moderna verktyg. Du kunne ju själv börja där.
Citera
2015-02-26, 17:30
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Finns en bra föreläsning på nätet av Bart Ehrman som förklarar de antijudiska tolkningarna.
Det är inte så enkelt du vill göra det till.

Hur som helst dom som skrev de antijudiska citaten hade ju rätt nu när vi ser hur Zionisterna går på i sin bärsärkargång gentemot Palestinierna och alla som klankar ner på dem så ingen rök utan eld. Men det är en stor skillnad på Anti semitism och Anti Zionism hoppas du försttår detta.
Citera
2015-02-26, 17:40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Hur som helst dom som skrev de antijudiska citaten hade ju rätt nu när vi ser hur Zionisterna går på i sin bärsärkargång gentemot Palestinierna och alla som klankar ner på dem så ingen rök utan eld. Men det är en stor skillnad på Anti semitism och Anti Zionism hoppas du försttår detta.
Tittar du på historien tillräckligt länge blir nog alla åsikter om alla folkslag rätt tillslut.
Citera
2015-02-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ja massor av surdeg som rinner över i texterna och dränker dem i luddiga smörjor. Det gäller att söka guldkornen.
Ja den varningen var det väl som dödade honom antar jag. Prästerna blev lite rädda för sanningen eller nått sådant kan jag ana..........
OCH sedan så gjorde man Jesus till GUD för att dölja sanningen ännu mer.....
Man kan lura några men inte alla.

Nej, Jesus dömdes för hädelse = Han sa: Jag Är Gud.
därför dödade de Jesus.

Nu vet du så slipper du anta.
Citera
2015-02-26, 18:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, Jesus dömdes för hädelse = Han sa: Jag Är Gud.
därför dödade de Jesus.

Nu vet du så slipper du anta.
Tyvärr så har du missuppfattat surdegen men det är ditt problem.
Tips från mig. Läs BIBELN.
Citera
2015-02-26, 18:40
Medlem
Citat:
Tyvärr så har du missuppfattat surdegen men det är ditt problem.
Tips från mig. Läs BIBELN.

Nej, det är du som ska läsa Nya testamentet innan du utalar dig om jesus och varför han korsfästes. För du har fel. Vet du inte vad som hände under rättegången med jesus ?
Du får väl ta och läsa Passionberättelserna i det 4 evangelierna.
Citera
2015-02-26, 18:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej, det är du som ska läsa Nya testamentet innan du utalar dig om jesus och varför han korsfästes. För du har fel. Vet du inte vad som hände under rättegången med jesus ?
Du får väl ta och läsa Passionberättelserna i det 4 evangelierna.

Jo jag var med där för några tusen år sedan, var inte du?

Vi kan starta en annan tråd om vem som dödade Jesus eller förresten det finns redan.
Nu pratar vi om budskapet och det sista budskapet som Jesus var hit och förkroppsligade genom sig själv och med ORDEN från Gud.
Vilken Gud och Jesus pratar du om då?
Du vet kanske inte om att prästerna ville se Jesus död? Varför? Vad gör då prästerna i dag? Kallar Jesus för GUD.
Jesus själv sa: Jag är den jag är. Exakt så brukar jag också säga. Är jag Gud då? Nej tror inte det hörru.
Citera
2015-02-26, 19:17
Medlem
Citat:
Jo jag var med där för några tusen år sedan, var inte du?

Vi kan starta en annan tråd om vem som dödade Jesus eller förresten det finns redan.
Nu pratar vi om budskapet och det sista budskapet som Jesus var hit och förkroppsligade genom sig själv och med ORDEN från Gud.
Vilken Gud och Jesus pratar du om då?
Du vet kanske inte om att prästerna ville se Jesus död? Varför? Vad gör då prästerna i dag? Kallar Jesus för GUD.
Jesus själv sa: Jag är den jag är. Exakt så brukar jag också säga. Är jag Gud då? Nej tror inte det hörru.

första budordet: du ska inte missbruka Herrens din Guds namn.
Citera
2015-02-26, 19:22
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

Är inte det de andra budordet, eller minns jag fel? Är inte första att man inte ska ha andra gudar? :/
Citera
2015-02-26, 19:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja då det är lugnt. Jag har utmanat Gud och fick omedelbart/exakt på minuten känna på hans kraft och vad han inte accepterar. Så jag vet vad gränsen går. Han lät mig överleva så jag har tillit till att han har planer för mig.
Det behöver inte du bekymra dig om.
Jag ser dessutom att dina ord inte innehåller något kärleksfullt alls utan rena rama hotet.
Gav Gud och Jesus det budskapet till dig. Du skall hata din näste Mitthopp. Du tycks verkligen ha missuppfattat budkapen.
Citera
2015-02-26, 19:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Är inte det de andra budordet, eller minns jag fel? Är inte första att man inte ska ha andra gudar? :/
Jo då du har så rätt så
Citera
2015-02-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ja då det är lugnt. Jag har utmanat Gud och fick omedelbart/exakt på minuten känna på hans kraft och vad han inte accepterar. Så jag vet vad gränsen går. Han lät mig överleva så jag har tillit till att han har planer för mig.
Det behöver inte du bekymra dig om.
Jag ser dessutom att dina ord inte innehåller något kärleksfullt alls utan rena rama hotet.
Gav Gud och Jesus det budskapet till dig. Du skall hata din näste Mitthopp. Du tycks verkligen ha missuppfattat budkapen.

det bekymrar jag mig inte heller om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in