2015-02-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag menar det också. Du kommer inte till Gud utan han väntar på att du skall bli ett praktexemplar innan du får ta dig innanför Guds domäner.
Ingen hatisk eller elak skit slinker in genom den smala porten. Med andra ord GUD väntar på att tex jag skall bli färdig. Förstår du vad jag menar då?
´
Ja, alla människor kommer inte till Gud enligt dig.
Citera
2015-02-24, 21:07
Medlem
Citat:
Jag tror som jag sagt precis hela tiden under min Flashback tid.
Jag är helt övertygad på att Gud väntar på mig, inte tvärtom.
Och att det är detta Jesus menade med den smala vägen.
Så förmodligen kan det bli så, ja. Till och med Satan själv kanske. Ingen vet! Ingen har en aning om vad Gud menar med allt.
Ingen vet. Inte du och inte jag. Vi kan endast spekulera om saken, läsa och prata om den. Känna oss för eller inte.
Hur lång tid vi har på oss har jag ingen aning om men jag kan tro att vi alla har olika tider att ta oss igenom innan vi ens kan närma oss GUD.
Vägen är nog inte så smal. Du verkar tro (av dina inlägg att döma) att de flesta människor kommer till himlen. Då är det nog en väldigt bred väg.....
Citera
2015-02-24, 21:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
´
Ja, alla människor kommer inte till Gud enligt dig.
Jag sa att alla förmodligen kommer att komma till Gud men det tar längre tid för vissa.
Citera
2015-02-24, 21:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vägen är nog inte så smal. Du verkar tro (av dina inlägg att döma) att de flesta människor kommer till himlen. Då är det nog en väldigt bred väg.....
Ja om du vill gå vägen fler gånger så kanske du tycker att den är bred och bra.
Men då tar det längre tid eventuellt.
Inte vet jag men jag tror då definitivt inte att GUD är en hemsk mördare ala Despot som kastar vara och varannan av sina skapelser i helvetet.
Det är något annat där vi människor ej förstått helt klart eller också är det så att vi alla har våra synder att jobba med. En del har mindre och en del mer.
Allt för att få genomlev den fria viljan. För att hitta det sanna.
Citera
2015-02-24, 21:37
Medlem
Citat:
Jag sa att alla förmodligen kommer att komma till Gud men det tar längre tid för vissa.

som tillex dig som ska återfödas några varv...
Citera
2015-02-24, 21:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
som tillex dig som ska återfödas några varv...
Ja förmodligen. Jag kan inte tänka mig att det räcker med att jag säger att jag tror för att kliva in i Guds boning.
Och jag tror inte jag hinner att ta bort allt i den här tidsperioden.
Har kommit en bra bit på väg känner jag men har mycket kvar att jobba på och spika fast på korset innan jag intar en ny kött kostym.

Gud har tålamod står det i Bibeln och tur är väl det. Han vet vad jag är och inte är, har och inte har antagligen.
Så helt rätt. Du har bra minne. Det är jag och mig känner Gud.... och beslutar om mer än dig i alla fall.
Du kan endast "tycka" saker om mig, inget annat.
Citera
2015-02-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ja förmodligen. Jag kan inte tänka mig att det räcker med att jag säger att jag tror för att kliva in i Guds boning.
Och jag tror inte jag hinner att ta bort allt i den här tidsperioden.
Har kommit en bra bit på väg känner jag men har mycket kvar att jobba på och spika fast på korset innan jag intar en ny kött kostym.

Gud har tålamod står det i Bibeln och tur är väl det. Han vet vad jag är och inte är, har och inte har antagligen.
Så helt rätt. Du har bra minne. Det är jag och mig känner Gud.... och beslutar om mer än dig i alla fall.
Du kan endast "tycka" saker om mig, inget annat.

Ja, du tycker ju saker om korset och intar en ny kostym, din fantasi vet inga gränser.

Problemet med din fantasi att den stämmer inte med bibeln.
Citera
2015-02-24, 21:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, du tycker ju saker om korset och intar en ny kostym, din fantasi vet inga gränser.

Nej du säger det ja. Huvudsaken jag känner Gud anser jag. Om jag sedan tolkar saker och ting som jag vill tror jag inte Gud kastar mig i helvetet för.
Gud är inte Inte en ond och djävulusisk massmördare i min tro.
Han har inga av Satans elaka, hatiska, avundsjuka och vidriga självkärlek att göra.
Vill man läsa Bibeln som fan själv så....
Vill man läsa Bibeln med kärlek så.....
Vi har ett val. Budskapet Gud sagt klart och tydligt.
Citera
2015-02-24, 21:58
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:

ROFL, det är väl bra , för bibeln stämmer inte med verkligheten
Citera
2015-02-24, 21:59
Medlem
Citat:
Nej du säger det ja. Huvudsaken jag känner Gud anser jag. Om jag sedan tolkar saker och ting som jag vill tror jag inte Gud kastar mig i helvetet för.
Gud är inte Inte en ond och djävulusisk massmördare i min tro.
Han har inga av Satans elaka, hatiska, avundsjuka och vidriga självkärlek att göra.
Vill man läsa Bibeln som fan själv så....
Vill man läsa Bibeln med kärlek så.....
Vi har ett val. Budskapet Gud sagt klart och tydligt.

budskapet är att du ska tro på Gud och jesus och Satan och att du ska återfödas några varv på jorden och göra egna tolkningar av bibeln och blanda friskt ur sin fantasi.

jag tvivlar stark på att du läst bibeln eller ens öppnat den.
Citera
2015-02-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
ROFL, det är väl bra , för bibeln stämmer inte med verkligheten

det beror på vilken verklighet man lever i.
Citera
2015-02-24, 22:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
budskapet är att du ska tro på Gud och jesus och Satan och att du ska återfödas några varv på jorden och göra egna tolkningar av bibeln och blanda friskt ur sin fantasi.

jag tvivlar stark på att du läst bibeln eller ens öppnat den.
Ska och ska. Du får ska om du vill. Jag är fri att tolka som jag vill. Det är jag som skall stå framför GUD sedan, inte du ÅT mig. Du får stå där själv sedan med ditt och dina tolkningar av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in