2015-02-24, 02:15
Medlem
Jag experimenterar med BDSM men min pojkvän och det är oftast jag som är "underlägsen". Tro mig, jag älskar det och min pojkvän älskar att vara dominant. Men jag märker på honom att han är nyfiken på hur det är att vara underlägsen och jag vill ge honom upplevelsen. Problemet är att jag är för blyg för att leva in mig i rollen till 100 %. Hur kan jag hitta modet och våga vara dominant? Jag vill att han ska känna att jag bestämmer och inte tvekar. Finns det något sätt att börja lätt så jag kan öva utan att det känns löjligt? Jag vill inte förnedra honom utan bara få honom att känna sig maktlös.
Citera
2015-02-24, 09:58
Medlem
LilithSkovdes avatar
Hej

Jag lärde mig ganska mycket genom att läsa noveller och att titta på porrfilmer med BDSM-/dominanstema, kanske funkar för dig också? Dessutom så är det bra om du funderar mycket på det, hur du vill ha det och så. Prata igenom det med din pojkvän också, och var noga med att prata om hur ni båda vill ha det och om var era gränser går.

Jag antar att det tar ett tag att gå in i en sån roll, men jag tror också att du kommer att kunna leva dig in i den när du känner dig mer bekväm med det.
Citera
2015-02-24, 10:08
Medlem
th3vils avatar
Börja med att sluta fundera så mycket på vem du "är", om du förstår vad jag menar.
Det gör bara att du förstärker bilden av vem du "är" än mer och du tänker mer på "blyg och undergiven" än på "dominant och självklar".

Hursomhelst, du kan göra på två sätt.

Antingen så letar du reda på en situation när du självklart varit dominant.

Exempelvis, om du är ute och går med en hund och den börjar skälla på ett litet barn? Om samma hund börjar rycka i kopplet för att börja tjafsa med en annan hund? Om du går till butiken med ett barn och barnet börjar plocka på sig godis i mängder? Eller vad du nu kan hitta för situation.

Fundera över hur du var i den stunden. Var kom den styrkan och bestämdheten ifrån? Strunta i logiken. Leta reda på den känslan. Och var den personen. Släpp den du upplever dig vara helt, och var den du var i de situationerna du hittade när du med självklarhet var den som bestämde.

Det andra sättet är att verkligen bygga upp en rollfigur i ditt huvud. Hon är inte blyg som du. Hon är din motsats. Ungefär som Methodacting.

Sen tränar du lite på att kliva in i den rollen.

För att lära dig att ställa om hjärnan så kan du testa de olika sätten långt utanför sängkammaren. Prova att säga till folk ute i vardagen vad de ska göra istället för att be dem om saker exempelvis.

Alltså inte:
-Elsa, kan du ge mig mjölken?

Utan istället:
-Elsa, ge mig mjölken.

När det sedan handlar om situationen i sängkammaren så är det bara att indoktrinera dig själv med två tankar:

A) Du bestämmer. Allt. Vad du vill kommer att ske. Allt blir precis som du vill. Bara säg det. Bara gör det.
B) Personen du gör detta mot vill att du ska göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in