Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-02-24, 01:12
Har inte Flashback blivit väldigt politiskt sista tiden? Politik, som att man inte kan diskutera saker på mikronivå, utan snarare dra allt över ett stort perspektiv. Alla amerikanska filmer är judiska.. judiska agendan, osv. Ett exempel! Istället för att diskutera enskilda filmer för sig, istället för att försöka knyta ihop sin konspiratoriska världsbild! Ett exempel bara!

Invandring, judar, muslimer, IS, yttrandefrihet, "jag är kränkt", Ryssland, Ukraina, Boko Haram, journalister, Ebola, EU, Europa, NATO, USA, Israel, Researchgruppen, "Judiska maktförhållanden", arkiverade forum, yttrandefrihet VS säkerhet...

Det knakar i fogarna. Hur förhåller sig Flashback? Eller skall vindarna blåsa utan reflektion?

Min poäng är bara att negativ energi föder mer negativ energi som föder.. osv. Och har Flashback en tanke om detta? Eller är det bra som det är?

Jag föreslår inte en åtgärdsplan, utan jag undrar vad Flashbacks tankar om detta är. Eftersom att jag, som sagt, har märkt/känt av en ökad negativ virvelvind/polarisering på forumet. En god debatt brukar ju bestå av att det finns två starka sidor. Men den "goda" sidan verkar demoraliserad och den oppositionella sidan blir därmed starkare än vad som är brukligt.
Citera
2015-02-24, 01:29
Bannlyst
Det är idag omöjligt att inte bli påverkad- av samtiden. Sverige är så politiserat just nu. Till och med en Liten tjej-semla blir politik. Det är förödande, bara jag tänker på det framkallas en klump i halsen och andningen blir svårare. Och. Det är klart det spiller över, eller svämmar över på bägge sidor. Ankdammen är alltjämt ankdamm, men slussens segdragna förhandlingar påverkar tydligen långt längre än tidigare anat. Också, som jag noterade nyligen. Som du säger, Film idag handlar i Sverige. Om Politik. vad har hänt med det konstnärliga uttrycket. Det fria ordet. Som de gärna vurmar om.

Nej jag ser fram emot en utveckling där Tjej-Semlan får ingen uppmärksamhet, annat än bland besökarna i cafét som gärna äter en tjej-semla för några kronor mindre. Och sen återgår till verkligheten. Där barn dör av fattigdom och där Zlatan gör mer för världen än hela ankeborg!

Alltså, det är kört. Sverige är verkligen upp och ner vänt. Hörde om något Trendande uttryck här på FB

As below, So above, för att väga upp konspirations-vågen och breda väg för en ny kanal. Panama-kanalen och Suez-kanalen när byggdes de?

1914 och,
Citera
2015-02-24, 01:45
Medlem
Anonymouz.s avatar
Allt är politiskt nuförtiden, det är inte en frisk värld vi lever i, nuförtiden så spenderas mycket tid på onödiga saker när det finns vettigare saker och fokusera sig på som t.ex. Fattigdom
Citera
2015-02-24, 10:09
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det knakar i fogarna. Hur förhåller sig Flashback? Eller skall vindarna blåsa utan reflektion?

[...]

Jag föreslår inte en åtgärdsplan, utan jag undrar vad Flashbacks tankar om detta är. Eftersom att jag, som sagt, har märkt/känt av en ökad negativ virvelvind/polarisering på forumet. En god debatt brukar ju bestå av att det finns två starka sidor. Men den "goda" sidan verkar demoraliserad och den oppositionella sidan blir därmed starkare än vad som är brukligt.
Flashback förhåller sig inte alls. Vi har inga åsikter utan är en neutral diskussionsplattform där andra kan uttrycka sina åsikter. De åsikter som framförs på forumet av våra användare är just deras åsikter och ingenting som Flashback Forum ställer sig bakom på något sätt.

admin4
Citera
2015-02-24, 10:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Har inte Flashback blivit väldigt politiskt sista tiden? Politik, som att man inte kan diskutera saker på mikronivå, utan snarare dra allt över ett stort perspektiv. Alla amerikanska filmer är judiska.. judiska agendan, osv. Ett exempel! Istället för att diskutera enskilda filmer för sig, istället för att försöka knyta ihop sin konspiratoriska världsbild! Ett exempel bara!

Invandring, judar, muslimer, IS, yttrandefrihet, "jag är kränkt", Ryssland, Ukraina, Boko Haram, journalister, Ebola, EU, Europa, NATO, USA, Israel, Researchgruppen, "Judiska maktförhållanden", arkiverade forum, yttrandefrihet VS säkerhet...

Min poäng är bara att negativ energi föder mer negativ energi som föder.. osv. Och har Flashback en tanke om detta? Eller är det bra som det är?

Flashback är ju vad dess användare gör det till.

Ju mindre plats vi får i samhället med lågt till tak när det kommer till yttrandefrihet desto mer plats kommer vi att ta på Flashback.

Aldrig tidigare har det varit så svårt att uttrycka sig utan att trampa någon på tårna.
Vi lever i en tid där en viss minoritet sätter agendan för hur alla ska agera och tänka. Det säger ju sig själv att det på ett öppet forum för yttrandefrihet kommer bli metadiskussioner om politik i alla ämnen.

Idag bestämmer några få "stöttepelare" vad som får sägas och tänkas. Politiker, Media och en viss medial-elit... Det är ju verkligen en liten liten del av sverige ändå är det de som står som ägare av debatten.

I ett samhälle med mindre klyftor och mer sammanhållning behövs ju inte flashback.
Idag har vi väldigt lite sammanhållning och stora och många klyftor = Flashback...
Citera
2015-02-24, 14:35
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
I ett samhälle med mindre klyftor och mer sammanhållning behövs ju inte flashback.
Idag har vi väldigt lite sammanhållning och stora och många klyftor = Flashback...

Flashback kommer alltid behövas. Är ju knappast bara till för att vara anonym. Det är inte varför jag hänger här. Ibland är det skönt att prata med "textmänniskan" och slippa stirra någon i ögonen och le = det sociala spelet. Här kan man vara asocial, om man vill, och det är ju trevligt. Jag är annars för naiv för att vara anonym. Men jag börjar väl lära mig att man bör vara försiktigare, eftersom att människor, vissa, är tydligen så otroligt korkade och lättkränkta.

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Flashback förhåller sig inte alls. Vi har inga åsikter utan är en neutral diskussionsplattform där andra kan uttrycka sina åsikter. De åsikter som framförs på forumet av våra användare är just deras åsikter och ingenting som Flashback Forum ställer sig bakom på något sätt.

admin4

Det finns ju trots allt en regel om trams på forumet, så lite förhålls det allt. Man kan inte skriva precis vad man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in