Citat:
Ursprungligen postat av
T2Frank
Skulle rekommendera dig Tele2 just nu får du väldigt mycket surf för väldigt lågt pris. Du får skaffa abonnemang så länge ditt studentkort är giltigt. Rabatten läggs in på 24 månader. Du har ingen bindningstid men delbetalar telefonen i max 24 månader.
Du kan när som helst pynta in mer pengar och få ned din månadskostnad.
Rabatten läggs in på 24 månader på tele2, säger du, men det innebär inte bindningstid? För det slopade väl tele2? Läste nånstans att man tjänar mer på Telenors abonnemang om man ska ha en ny telefon i samband med abonnemang. Minns dock inte argumentet.
Tele 2: delbetala telefon 24 mån, 5 GB surf, 119/fast pris = 464 kr/månaden. Men om jag vill skjuta in en tusing extra en månad för att få ner kostnaden så kan jag göra det? För att snabbare betala telen?
Surfet bryr jag mig inte mycket om, behöver inte mer än 5 GB eftersom jag oftast har tillgång till wifi.
549 kr kostar iPhone 6 (16 GB) via Telenor 24 mån abonnemang, fria samtal/sms/mms, 6 gb surf.
Har 3 månaders uppsägningstid från telenor så det känns mer värt att stanna där, för att slippa dubbla kostnader. Sen har tele2 250 kr i startavgift.