2015-02-22, 17:19
Medlem
Studsbolls avatar
Göteborgspostens mest rättrådige fittriddare, Joakim Lamotte, har enligt egen utsago återigen räddat en dam i nöd.

"Han var på hemväg efter att ha varit på konsert på lördagskvällen och passerade centralen. Där stod ett gäng unga killar och puttade en tjej mellan sig.

– Folk har en tendens att inte vilja blanda sig i. Men jag tycker att man måste säga i från. Framför allt måste hela samhället jobba med synen på tjejer och sexualitet.

På facebook applåderar Joakims vänner hans ingripande och menar att det behövs fler som han.
"

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2637344--de-tog-henne-pa-brosten-och-rumpan-

Lamotte har sedan tidigare utmärk sig som förvirrad feminist i flera frågor, t ex när han skrev i GP:

"Jag ska lära mina döttrar att knäcka näsben."

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2540937-lamotte-jag-ska-lara-mina-dottrar-att-knacka-nasben

Vilket också diskuteras här:

(FB) Joakim Lamotte; Lamotte: Jag ska lära mina döttrar att knäcka näsben som skydd

Frågan är nu: är Joakim Lamotte den ultimata fittriddaren eller är han bara en vanlig attentionwhore? Han verkar onekligen redo att gripa in mot "män som är som djur", men samtidigt verkar han villig att svinga vilt mot alla som inte är PK nog. Då det gäller tiggeriplågan skriver han:

"Hur har ni mage att fräsa åt tiggaren?"

"Men att kasta det här föraktet rakt i ansiktet på en person som sitter på knä större delen av dygnets vakna timmar, med händerna knutna runt en gulnad pappmugg, är så jävligt att det knappt går att beskriva. Hur svårt kan det vara att fatta att det inte finns en enda människa som skulle sätta sig där och tigga, om det fanns något annat lite mindre kränkande alternativ?"

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2616128-lamotte-hur-har-ni-mage-att-frasa-at-tiggaren-

Det förfaller som Joakim Lamotte verkar vara en man som inte bara är i händelsernas centrum och kan avvärja brott mot värnlösa kvinnor, han är även på plats för att hindra rasistiska påhopp på stackars tiggare. Mina frågor är:

Vem eller vilka kommer Joakim Lamotte rädda nästa vecka? Har han en politisk agenda, eller är han en ren attentionwhore? Vad vet vi om Joakim Lamotte utöver hans våldsbejakande ultrafeminism som han bedriver i GP? Har han kanske ett mörkt förflutet? Då Aftonhoran knappast lär granska honom: vad vet FP-grävarna? Skvaller om Joakim Lamotte? Ja tack!
Citera
2015-02-22, 17:41
Medlem
O-Lyckligs avatar
Hatar "göteborgare" men kan trots det finna svårigheter att se bekymret med det som du länkar till. Alltså, att värna om individer i utsatta positioner är väl inte dumt?

Att jobba inom de, så kallade, etablerade medierna är dock en annan fråga vilket per automatik diskvalificerar detta as, och det på momangen! Jepp, fram med skiten som den här sprätten håller gömd, han bör uppskatta den undersökande journalistik denna tråd kan komma att bedriva!

"Offentliga" personer ska, ta-mig-fan, skämmas till tystnad! Vad är det som ger dem mage att tro sig speciella nog för att vi andra ska vilja ta del av deras tankar? Men sen å andra sidan har jag lite för många "skelett i garderoben" för att någonsin vara med på bild personligen, så jag kanske inte är neutral i frågan...

HATA Göteborg!
Citera
2015-10-31, 22:12
Medlem
Kadodis avatar
Hur kan någon ta den här "mannen" på allvar? Lyssna bara på hur kan stakar sig och hur han låter när han pratar. Lägg sedan till dialekten. Hur kan NÅGON ta honom på allvar?

Sen i kombination med det "cancer-boy"-utseendet också. Haha!
Citera
2015-10-31, 23:05
Medlem
Vad innebär fittriddare?
Att han har en egen hemsida är patetik på hög nivå.

Edit: Som om inte hemsidan (som iofs visade sig vara av bloggkaraktär) i sig vore illa nog så skriver han under psedonymen hot-lemotte på denna hemsida.
Senast redigerad av Geigerzehler 2015-10-31 kl. 23:44.
Citera
2015-11-01, 09:13
Medlem
Får lite kapten klänning-vibbar av honom.

Han gillar säkert scat-sex och att dominera frugan hårt i sängen
Citera
2015-11-01, 09:59
Medlem
glimmandes avatar
Han kommer undan med att vara macho därför att han ser sig som vänster och har bra mediekontakter. Han beter sig och tycker ungefär som en vanlig man samtidigt som han låtsas att det överenstämmer med knäppisfeminism. Instinktivt överbeskyddande när det kommer till kvinnor och barn. Antagligen så inser han inte själv att han är själva urtypen av vad feministisk aktivism alltid har velat motverka. Han har kritiserat en del dumheter tidigare och gått emot en del puckade journalistföreställningar. Samtidigt så tror jag inte att han nånsin kommer gå emot samhällslögner på riktigt. Något som jag antar är naturligt då man helst behåller sin försörjning.

Lamotte är ett bevis för tesen att journalisters karriärer gynnas av konstiga efternamn. Man måste vare en unik begåvning för att slå igenom som en Johansson medan varenda jävel kommer ihåg en Lamotte.
Citera
2015-11-01, 10:29
Medlem
Känner honom och han är INTE en feminist men han gör vad han kan för karriären.
Citera
2015-11-01, 13:27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencesson

Vad är han då?
Citera
2015-12-19, 10:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencesson

Är du säker på det?

(FB) Samsänd SVT debatt Sverige & Danmark om feminism och jämställdhet

Finns det något intressant om denne feministtomte och som redan stakat ut sina döttrars bedrövliga framtid?
Citera
2015-12-19, 13:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Är du säker på det?

(FB) Samsänd SVT debatt Sverige & Danmark om feminism och jämställdhet

Finns det något intressant om denne feministtomte och som redan stakat ut sina döttrars bedrövliga framtid?

Fast det kan ju vara ett karriärtrick som sagt. Han skulle inte vara den enda svenska mediapersonlighet som gör det i så fall. Jag tycker synd om hans döttrar. I debatt lät han än mer rubbad än vanligt?
Citera
2015-12-23, 22:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Tycker han verkar rätt vettig och har lite vidare vyer/syn på saker och ting än gemen tunnelseende PK-journalist. Klippet på hans Facebook när han förklarar rätt grovt hur barn blir till är ganska underhållande.
Citera
2015-12-24, 04:53
Avslutad
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om denne man.

Å ena sidan är det riktigt uppfriskande med en man som verkar ta kvinnoföraktet i samhället på allvar. Och inte är rädd att stöta sig med andra män när han uttrycker en åsikt.

Men å andra sidan är det svårt att lita på en PK-it, som han trots allt är. Dock mer frispråkig och egentänkande än andra PK:s.
Kan dock ibland bli lite för gapig.

Flashbacks existens i all ära, men här flödar sexismen, och ordet "hora" är så överanvänt att jag vill spy ibland. Män är generellt överjävligt dåliga på att stå upp mot andra män när det uttrycks extremt nedlåtande och sexistiska åsikter om kvinnor, och för det mesta uttrycks åsikterna utan någon vettig eller förnuftig anledning och grund än att någon är känd eller har sagt något som folk inte håller med om. Vilket har fått mig att starkt misstänka att, i brist på bättre ord, kvinnoförakt faktiskt är ett reellt problem i samhället. Internet i kombination med de män som jag har känt och känner, där vi har snackat mycket om män och kvinnor och hur man ser på varandra.

Kanske därför som jag trots allt uppskattar denne "fittriddare".
Senast redigerad av GenesisP 2015-12-24 kl. 04:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in