2015-02-22, 15:10
Medlem
Tja, vet inte om jag ska köpa Z3 eller vänta på Z4:an? har ingen brådska med att skaffa ny lur men är samtidigt jävligt sugen

Z3:an verkar fet, men fyran fetare dock är det ju inte sagt när den släpps. Så, är det värt att vänta några månader eller ska man köra på Z3:an? Den är ju relativt ny ändå. Men vad tycker ni? Motivera gärna varför också!

Peace!
Citera
2015-02-22, 15:38
Medlem
Ratis avatar
Vad kommer skillnaden vara mellan Z3 och Z4? Om dom är väldigt lika så kanske det vänta tills Z4 släpps och Z3 sjunker i pris drastiskt. Och slå till på Z3 då.
Har själv en Z3 compact. Är väldigt nöjd med allt förutom batteritiden. Den drar ca 1% i minuten.
Citera
2015-02-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vad kommer skillnaden vara mellan Z3 och Z4? Om dom är väldigt lika så kanske det vänta tills Z4 släpps och Z3 sjunker i pris drastiskt. Och slå till på Z3 då.
Har själv en Z3 compact. Är väldigt nöjd med allt förutom batteritiden. Den drar ca 1% i minuten.

Alla specs har ju inte kommit ut heller, mest spekulationer men lite "bättre" kommer den nog vara beroende på vad man själv anser är bra. Lite snabbare och vassare mjukvara, något bättre kamera etc. har jag läst.
1% i minuten???? Det är ju sjuuuuukt!? Det drar fan min gamla S4:a som är snart två år. Fan Xperia har ju fått rätt bra kritik för just batteritiden annars? Är det så stor skillnad på Z3 och Z3 compact med andra ord?
Citera
2015-02-22, 17:05
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastUnreal
Alla specs har ju inte kommit ut heller, mest spekulationer men lite "bättre" kommer den nog vara beroende på vad man själv anser är bra. Lite snabbare och vassare mjukvara, något bättre kamera etc. har jag läst.
1% i minuten???? Det är ju sjuuuuukt!? Det drar fan min gamla S4:a som är snart två år. Fan Xperia har ju fått rätt bra kritik för just batteritiden annars? Är det så stor skillnad på Z3 och Z3 compact med andra ord?

Under användning drar den så mycket. Men under "stand-by" drar den nästan inget.
Tycker det är lite väl mycket men tydligen har den ett bättre batteri än sina föregångare.
Citera
2015-02-22, 18:18
Bannlyst
köpte Z3:an för 4 veckor sen, men tappade den från en höjd på ca 15 cm med skärmen först fick en liten spricka som knappt syns men halva skärmen slutade också fungera. Så den är inte så stött tålig men annars var det en kanon mobil!
Citera
2015-02-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastUnreal
Tja, vet inte om jag ska köpa Z3 eller vänta på Z4:an? har ingen brådska med att skaffa ny lur men är samtidigt jävligt sugen

Z3:an verkar fet, men fyran fetare dock är det ju inte sagt när den släpps. Så, är det värt att vänta några månader eller ska man köra på Z3:an? Den är ju relativt ny ändå. Men vad tycker ni? Motivera gärna varför också!

Peace!

Har svårt att se vad som kommer vara så fundamentalt förbättrat på Z4'n, om den nu dyker upp inom några månader - det är ju inte direkt så att Z3 är en gammal mobil, och det finns inte alltför mycket att förbättra.

Personligen hoppas jag på att Sony väntar till hösten med att släppa sitt nya flaggskepp, så att det verkligen blir skillnad mellan de två.

Så min konklusion är att du tryggt kan köpa en Z3 idag, det är en grym telefon
Citera
2015-02-22, 21:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det måste vara något som du installerat som drar extremt mycket, kolla under strömhantering. Min z3 compact laddar jag max bara varannan dag...
Citera
2015-02-23, 01:46
Medlem
Nu är Z4 en ryktesprodukt än så länge men jag hade väntat. Snapdragon 810 etc är värt att vänta på och steget kan jämföras med Xperia Z1 till Z2 snarare än Z2 till Z3.

Om du absolut vill ha en ny mobil NU hade jag hellre tagit en Z2 och flashat om den till "Z2.8" - den blir mjukvarumässigt identisk med en Z3.
Citera
2015-02-23, 12:46
Medlem
Tack för alla svar, ska fundera lite till. Får se hur jag gör i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här