Citat:
Ursprungligen postat av
OleYeller
Har du koll på Sirius ekonomiska situation? Tydligen blev man tvungna att sälja Kerim för att rädda sig men hur ser det ut nu? Kan man tacka neka snikbud på Silva och Ogbu t.ex?
Sorry för sent svar.
Man backade rejält förra året. Jag har inte koll på de exakta siffrorna, men det ser inte så värst bra ut. Nu pumpar ju Qmed-Ågerup in flera miljoner per år i klubben, så man har en viss säkerhet där. Men hur länge vill han hålla på så? Finns det någon långsiktighet om att bli självförande? Jag vet inte. Men det är iaf betryggande att Rit-Ola varit med förut och ska kunna sin grej, samt att kommunen har långt gånga planer på en ny arena.
Sirius står
inte på randen till konkurs, men man har det tufft ekonomiskt, vilket även Sirius Bandy och Almtuna IS har. Man vill inte sätta sig i samma sits som dessa två tidigare nämnda klubbar. Det märks inte bara på Kerim-försäljningen, utan även på att truppen är väldigt mycket tunnare i år, om än med i mitt tycke tillräcklig kvalitet för att kriga på i toppen.
Silva och Ogbu verkar inte så heta på marknaden, som tur är. Men bud måste nog upp runt miljonen för att man ska se en mening med att sälja. Hoppas jag iaf.