Citat:
Ursprungligen postat av
tago
Jag spekulerade bara. Vad har du själv råkat ut för?
Det lär dock kosta skjortan. Men man slipper köerna om inte annat. Besökte vårdcentralen i början av februari och väntar fortfarande på en kallelse till psykiatrin. Vad är din erfarenhet av det privata alternativet?
Om terapeuten/psykologen är ansluten till försäkringskassan eller landstinget kan kostnaden minska en hel del.
Min erfarenhet är, i huvudlag, en avsevärt mycket mer sensibel och respektfull behandling. Alltså till skillnad från psykiatrin där man nästan utan undantag, såvitt jag vet, stämplas som en hopplös, farlig dåre, med ett oförklarligt organiskt fel i hjärnan, som måste dämpas ned med "medicin"
http://www.drugs.com/sfx/zyprexa-side-effects.html
(Begår hellre självmord än att ta det där giftet igen)
Men det beror ju också på om man visar vad de anser vara "
psykotiskt beteende". De tål t.ex. ingen typ av upprördhet, oavsett om den är helt "normal". Mordiska drifter eller aggressivitet är verkligen inget man kan förvänta sig psykologisk hjälp med hos psykiatrin, och det TS berättat om leder nästan garanterat till hot om tvångsvårdsintyg, sprutor etc. om han vägrar att ta "medicinen" de erbjuder
Känner förövrigt igen mig på det TS skriver. Själv finner jag det väldigt hjälpfullt att uttrycka mitt groteska hat i konstform, känns som att jag sätter det på plats och tämjer det lite då utan att vara fientligt inställd mot det